برنامه یاد بعضی نفرات
 
حذف آثار این خواننده صرفاً مختص رادیو «آوا» نیست
تمامی آثار «مانی رهنما» از آرشیو صدا و سیما پاک شد
موسیقی ما آثار «مانی رهنما» از آرشیو مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما حذف شد. روز گذشته در خبری اعلام شد که آثار این خواننده پاپ باسابقه از آرشیو رادیو «آوا» حذف شده است اما بررسی‌های خبرنگار «موسیقی ما» حکایت از آن دارد که آثار مانی رهنما نه تنها از رادیو آوا، بلکه از کل آرشیو مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما پاک شده است. این در حالی است که طی سال‌های گذشته آثار متعددی از این خواننده در قالب تیتراژ یا تک آهنگ در سازمان صدا و سیما تولید و پخش شده بود. به عنوان مثال آهنگ «پرنده» با صدای مانی رهنما طی حدود دو دهه اخیر که که از تولیدش می‌گذرد پای ثابت اغلب برنامه‌ها و میان‌برنامه‌های رادیو و تلویزیون بود. در حال حاضر تنها نامی که از مانی رهنما در سایت مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما به چشم می‌خورد در بخش هنرمندان بانک اطلاعاتی آن مرکز است.
 
تصمیم مدیران سازمان صدا و سیما در حذف آثار مانی رهنما ظاهراً به دلیل حواشی مهاجرت او و همسرش از ایران است. اتفاقی که اواخر تیرماه علنی شد و چندی پیش هم مانی رهنما در یک لایو اینستاگرامی انتقادات تندی نسبت به اوضاع کنونی هنرمندان در ایران مطرح کرد. صحبت‌های مانی رهنما در آن لایو حکایت از آن داشت که دیگر بعید است فعالیت رسمی از جانب او در ایران صورت گیرد. در زمستان سال گذشته هم «صبا راد»، همسر این خواننده و مجری و گوینده تلویزیون، پس از سال‌ها اجرای برنامه‌های مختلف از همکاری با صدا و سیما کناره‌گیری کرد.
 
حذف بی سر و صدای آثار مانی رهنما از آرشیو صدا و سیما اولین واکنش یک ارگان رسمی نسبت به مهاجرت او است. طی سال‌های گذشته خوانندگان دیگری که از ایران مهاجرت کرده بودند هم با شرایط و تصمیم مشابهی از سوی مدیران سازمان صدا و سیما مواجه شده بودند. حالا باید دید در آینده موضوع مسئولین وزارت ارشاد و خصوصاً دفتر موسیقی نسبت به این اتفاق چه خواهد بود.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 14:46

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 22 شهریور 1399 - 16:42

متاسفانه حاشیه های مانی رهنما و همسرش بر فعالیت هنری او غلبه دارد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تمامی آثار «مانی رهنما» از آرشیو صدا و سیما پاک شد | موسیقی ما