برنامه یاد بعضی نفرات
 
مروری بر حاشیه‌های مهاجرت «مانی رهنما» و «صبا راد» در ده روز اخیر
آیا این سفر بوی بازگشت می‌دهد؟
موسیقی ما هفته گذشته خبر مهاجرت «مانی رهنما» به کشور ترکیه در فضای مجازی دست به دست شد. خبری که تقریباً واقعی به نظر می‌رسید. چرا که مانی رهنما و همسرش «صبا راد» طی دو سه ماه اخیر چند عکس در صفحات اینستاگرام خود در کشور ترکیه منتشر کرده بودند اما اظهارنظر دقیقی درباره مهاجرت نداشتند. پیگیری‌های خبرنگار «موسیقی ما» در همان ساعات اول از طریق یکی از دوستان نزدیک مانی رهنما برای مصاحبه با او نتیجه‌ای نداشت ولی برخی دیگر از اطرافیانش تأیید کردند که رهنما و همسرش حدوداً چهار ماه پیش عازم ترکیه شدند و بعید است به این زودی به کشور برگردند.
 
از زمان اعلام خبر مهاجرت این خواننده باسابقه گمانه‌زنی‌های زیادی درباره او شکل گرفت که آیا سفر آنها بی‌بازگشت است یا باز هم مانی رهنما را در ایران خواهیم دید؟ مانی رهنما چندی پیش ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر و به نوعی اعلام کرد که قصد بازگشت به ایران در مقاطعی برای مدیریت آموزشگاهش یا اجراها و پروژه‌هایش را دارد. او دلیل رفتن خود و همسرش به ترکیه را هم مشکلات آلودگی هوای تهران اعلام کرد. مانی رهنما در بخشی از آن ویدیو گفت:«به دلیل آلودگی بیش از حد هوای تهران، ما جایی در شمال کشور داشتیم که معمولاً به آنجا سفر می‌کردیم. برای اینکه کار ما صدا و صوت است تا کمتر آسیب ببیند. گاهی در جاده شمال زیبای کشورمان، ده تا دوازده ساعت گیر می‌کردیم. من به فرصت‌های جدیدتر و بهتر فکر کردم و اعتقاد دارم که انسان یک بار به دنیا می‌آید و باید زندگیش کمال استفاده را کند.»
 
او همچنین در ادامه اعلام کرد:«من هیچ کجا اعلام نکرده‌ام که مهاجرت کرده‌ام و دیگر به کشور برنمی‌گردم. ما در خدمت کشور عزیزمان ایران هستیم. اینجا در ترکیه، خیلی از جوان‌های ما به مسابقات آواز می‌آیند. من در اینجا دفتر و استودیویی را راه انداخته‌ام ولی متأسفانه چند ماه است که در قرنطینه هستیم.»
 
پس از انتشار این ویدیو، صبا راد در دو پست ادامه دار داستان مهاجرت خودش و همسرش مانی رهنما را شرح داد. او در بخشی از آن پست‌ها اعلام کرد که خانه خود را فروخته‌اند و راهی کشور ترکیه شده‌اند. اما صبا راد هم به نوع دیگری تأکید داشت که این مهاجرت بدون بازگشت نیست. پست‌های صبا راد و روایت داستان مهاجرت او و همسرش هنوز ادامه دارد. البته پیش از انتشار این پست‌ها از سوی او، ویدیویی در فضای مجازی از نوازندگی مانی رهنما و خوانندگی صبا راد منتشر شد. ویدیویی که بازتاب‌های گوناگونی داشت و برخی هم آن را به بحث کوچ این زوج هنرمند مرتبط کردند.
 
 اما شواهد چند وقت اخیر نشان می‌دهد که بعید است مانی رهنما دوباره مثل گذشته، فعالیت‌های خودش را در ایران متمرکز کند. چرا که به گفته خودش با توجه به راه‌اندازی دفتر و استودیو در کشور ترکیه و ناملایماتی که او هم مانند اغلب خواننده‌های هم نسل خود در سال‌های اخیر دیده است و در مواردی هم به آن معترض بود، مدیریت آموزشگاه یا صرفاً تولید یک سری آثار نمی‌تواند بهانه‌ای برای بازگشت او به کشور باشد.
 
تجربه مهاجرت هنرمندان موسیقی ایران طی سال‌های گذشته هم ثابت کرده است که شاید در بعضی موارد گاهی سفرهای کوتاهی به ایران داشته باشند. اما اکثر هنرمندان موسیقی وقتی از ایران بار سفر بسته‌اند دیگر تمامی فعالیت‌های خود را در کشور دیگری دنبال کرده‌اند. در این بین برخی موفق بوده‌اند و توانسته‌اند اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند و برخی هم شکست خورده‌اند.
 
حالا باید دید در روزهای آینده چه اظهارنظرهای دیگری از سوی این خواننده باسابقه درباره مهاجرتش مطرح می‌شود و چه زمانی جزئیات دقیق این موضوع را تشریح می‌کند.
 
 
 
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1399 - 15:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آیا این سفر بوی بازگشت می‌دهد؟ | موسیقی ما