برنامه یاد بعضی نفرات
 
کتاب «چون بوی تلخ خوش کندر» اثر «وحید کهندل» منتشر شد
معرفی «فرهاد مهراد» در مقام یک انسان
موسیقی ما - «فرهاد در رسیدگی به حیوانات مریض ید طولایی داشت. درخشنده، خواهر فرهاد، تعریف می‌کند که فرهاد در دوران کودکی گربه‌ی بدحال کثیفی را در کوچه پیدا کرده و با خودش به خانه آورده بود. او اول یک دل سیر برای گربه گریه می‌کند و بعد به داروخانه می‌رود و برایش قطره چشم می‌خرد... هر بار فرهاد به باغچه‌ی آقای ربوبی می‌رفت، به دقت مشغول تماشای مرغ و خروس‌ها و کندوهای زنبورعسل می‌شد.»

این بخشی از متن کتاب «چون بوی تلخ خوش کندر» اثر «وحید کهندل» است که به زندگی‌نامه «فرهاد مهراد» خواننده و موزیسین ایرانی اختصاص دارد و به تازگی منتشر شده است. آن‌طور که نویسنده‌ی این کتاب گفته در این اثر در پی گفتن از موسیقی و سبک کارهای این خواننده نیست؛‌ بلکه فرهاد مهراد را در قامت یک انسان روایت می‌کند و از سرگذشت و زندگی‌اش می‌گوید. پیش از این آثاری درباره زندگی این هنرمند منتشر شده بود اما شکی در صحت آن‌ها بود و همین دلیلی شد تا کهندل دست به نگارش این کتاب بزند.
 
نویسنده در این کتاب از کودکی فرهاد مهراد شروع می‌کند و زندگی‌اش را روایت می‌کند. از علاقه‌اش به موسیقی می‌گوید و هوش سرشاری که در فراگیری این هنر داشت. همچنین از دوران مدرسه او می‌گوید و برخی کارنامه‌های تحصیلی این خواننده را به نمایش می‌گذارد. رفته رفته شرایط زندگی فرهاد در دوران جوانی‌اش را باز گو کرده و شرکت در گروهای موسیقی مختلف و اجرا در مکان‌ها گوناگون را بیان می‌کند. پس از آن نیز به روایت حضور مهراد در گروه‌های مختلف موسیقی می‌پردازد.

نویسنده در بخشی از کتاب هم به خوانندگی فرهاد پیش از انقلاب می‌پردازد، زمانی که آهنگ فیلم‌ «رضا موتوری» ساخته مسعود کیمیایی را خواند و درِ دیگری در زندگی‌اش گشوده شد. در ادامه نیز کارهای بعدی این خواننده را در برهه‌های مختلف زندگی‌اش نشان می‌دهد.
 
در این کتاب اسکن برخی یادداشت‌های فرهاد مهراد، برخی حاشیه‌نویسی‌ها در گوشه و کنار کتاب‌های مختلف و عکس‌هایی از دوران مختلف زندگی او آمده و در میانه کتاب نیز عکسی از پوستر فیلم رضا موتوری و پوستر چند اجرای این خواننده مشاهده می‌شود؛ در پایان کتاب «چون بوی تلخ خوش کندر» نیز شاهد عکس‌هایی هستیم که مهراد با دوربین خود  برداشته است. او علاوه بر موسیقی به عکاسی هم علاقه داشت نویسنده در بخشی از کتاب هم داستان‌هایی از زندگی فرهاد مهراد را روایت می‌کند.
 
نشر ماهی کتاب را در ۱۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۸۰۰۰ تومان منتشر کرده است.
تاریخ انتشار : جمعه 17 خرداد 1398 - 15:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود معرفی «فرهاد مهراد» در مقام یک انسان | موسیقی ما