برنامه یاد بعضی نفرات
 
با نت‌نگاری حسین مهرانی و بر اساس اجرای نورعلی برومند
جلد دوم کتاب «ردیف میرزاعبدالله برای تار» منتشر شد
موسیقی ما- انتشارات ماهور در جدیدترین اثرِ منتشر شده‌ی خود، جلد دوم ردیف میرزاعبدالله برای تار را بر اساس اجرای نورعلی برومند منتشر کرده است. این جلد به دستگاه‌های سه‌گاه، چهارگاه، ماهور، همایون، آواز بیات اصفهان و دستگاه‌های نوا و راست و پنجگاه می‌پردازد. نت‌نگاری و تجزیه و تحلیل  این اثر را «حسین مهرانی» انجام داده است.

مجموعه‌ی کتاب دو جلدی ردیف میرزا عبدالله دارای دو بخش است. بخش اول  که در جلد اول آمده به نظرات و تئوری مؤلف در زمینه‌های مختلفِ مبانی و تجزیه و تحلیل، اصول و قواعد انگشت‌گذاری و مضراب‌گذاری، ثبت، معرفی و نام‌گذاری مُتیف‌ها در دو بخش ساده و مرکّب و همچنین نام‌گذاری فیگور ملُدی‌ها و مرتب کردن آنها بر اساس حروف الفبا ( شامل دوتایی‌ها، پروانه‌ها، پنجه‌ها و تحریرها با کمک گرفتن از ردیف‌های دیگر اختصاص دارد.

بخش دوم، نت‌نگاری و تجزیه و تحلیل گوشه‌های ردیف است که در آن به نگارش دقیق تکنیک‌ها شامل ریتم، فاصله‌ها، علائم سرکلید و متغیرها در متن گوشه‌ها و غیره و جمله‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌ها و همچنین نگارش دقیق مضراب‌ها و انگشت‌گذاری‌ها که معرف استیل نوازنده هستند، پرداخته شده است.
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 - 23:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جلد دوم کتاب «ردیف میرزاعبدالله برای تار» منتشر شد | موسیقی ما