برنامه یاد بعضی نفرات
 
اول آذر و با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان در موزه موسیقی ایران
کتاب «آوای یک زندگی؛ گفت و گو با پری ملکی» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - کتاب «آوای یک زندگی؛ گفت و گو با پری ملکی» روز جمعه اول آذر با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان در موزه موسیقی ایران رونمایی می‌شود. این کتاب مشتمل بر گفتگویی با پری ملکی است که در آن هنرمند به شرح حال دوران کودکی و نوجوانی، نحوه فعالیت های موسیقایی، تعلیم موسیقی و روایتی از زندگی خود می پردازد.
 
پری ملکی از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی است که بعد از گذشت ۳۰ سال همچنان در این عرصه به فعالیت مشغول است. این هنرمند پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش زیادی در معرفی موسیقی بانوان کرده و در سال ۱۳۷۲ با تشکیل گروه موسیقی خنیا، این مجموعه را به عنوان یکی از گروه های فعال حوزه موسیقی معرفی و پس از آن در شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها به اجرای برنامه پرداخت.
 
توکا ملکی مولف کتاب «آوای یک زندگی» که توسط نشر «هفت رنگ» در دسترس مخاطبان قرار گرفته، در مقدمه این کتاب می نویسد: «در روایت تاریخ هنر موسیقی حضور و تلاش بسیاری از زنان چنان که باید دیده نشده است. به کلامی دیگر در موسیقی ایرانی اساسا کمبود روایت های دقیق و مستند درباره همه موسیقیدان ها از زن و مرد وجود دارد. تاریخ شفاهی آن بخش گمشده پژوهش درباره موسیقی ایرانی است که می توانست و می تواند در ترسیم و نگارش تاریخ موسیقی این سرزمین نقش مهم ایفا کند. پری ملکی به سبب مردمداری، سختکوشی و مداومت کاری اش این فرصت را داشته تا با خبرنگاران بسیاری دراین حوزه به صحبت بنشیند. و از آنجا که من در کنار او زیسته ام و شاهد لحظه لحظه فعالیت های موسیقایی اش بوده و هم پری ملکی مادر و هم پری ملکی هنرمند را می شناسم – یا فکر می کنم می شناسم – با جزییات و بی پرده پوشی از او پرسیدم  و او جواب داد.»
 
مراسم رونمایی از کتاب «آوای یک زندگی» ساعت ۱۶ روز جمعه اول آذرماه در موزه موسیقی ایران به آدرس تجریش، خیابان شهید ابراهیم دربندی ( مقصود بیک ) بعد از سه راه تختی، خیابان موزه برگزار می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آبان 1398 - 15:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «آوای یک زندگی؛ گفت و گو با پری ملکی» رونمایی می‌شود | موسیقی ما