برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سخن‌رانی علی‌اکبر صفی‌پور، امیر شریفی، رضا صالحی و فرید الهامی
کتاب «چهل تمرین انگشت‌گذاری برای تنبور» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - کتاب «چهل تمرین انگشت‌گذاری برای تنبور» با تألیف «رضا علی‌آبادی» پژوهشگر، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و انجمن موسیقی ایران، جمعه 31 خرداد ماه ساعت 17 در تالار رودکی رونمایی می‌شود.

آئین رونمایی این کتاب با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و انجمن موسیقی ایران برگزار می‌شود. در این مراسم «علی‌اکبر صفی‌پور» مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، «امیر شریفی» عضو هیأت علمی دانشگاه هنر، «رضا صالحی» نوازنده و پژوهشگر ساز تنبور، «فرید الهامی» نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر و «کوروش قزوینه» نوازنده و آهنگساز پیرامون کتاب سخنرانی می‌کنند.

«رضا علی‌آبادی» درباره تازه‌ترین فعالیت‌ خود گفت: «انتشار کتاب «چهل تمرین انگشت‌گذاری برای تنبور» دومین اثر تألیفی من در حوزه تنبورنوازی پس از انتشار کتاب «مقام باستانی تنبور» بوده که حاصل ۱۳ سال آموزش و تخصص در عرصه نوازندگی است. من برای انتشار این کتاب نهایت تلاشم را انجام دادم تا مطالب آموزشی حوزه نوازندگی تنبور در ساده‌ترین شکل ممکن از سوی نشر «سرود» منتشر شود.»
 
علی‌آبادی گفت: «هدف من از انتشار این کتاب، ارتقای سطح کیفی انگشتان و نیز هماهنگی بیشتر بین دو دست راست و چپ است. ضمن این‌که در این اثر تلاش شده ضمن توجه به مبانی علمی و آموزشی حوزه نوازندگی تنبور، فضایی را برای تقویت ذهن مخاطب نیز به وجود آوریم که فکر می‌کنم می‌تواند دربرگیرنده نکات جالبی باشد. من معتقدم با تمرین‌های متنوع این اثر پژوهشی حرکت به دستان مجاور و غیرمجاور سهل‌تر می‌شود و نکات دیگری چون افزایش سرعت، افزایش دقت و افزایش قوت انگشتان مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب صرفاً جنبه آموزشی دارد و به عنوان کتاب مکمل در کنار تمرین‌ها و قطعات می‌توان از آن استفاده کرد.»
 
همزمان با رونمایی از این کتاب، پیرامون کتاب «مقام های باستانی تنبور» اولین کتاب رضا علی‌آبادی بحث و گفتگو می‌شود.
 
انتشار آلبوم «تنیده در صدا» با همکاری زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای و هومن شیرعلی نوازنده عود و برگزاری کنسرتی به همین نام در تالار رودکی، برگزاری چندین کنسرت بداهه‌نوازی در تالار رودکی تهران، برگزاری چند کنسرت بداهه‌نوازی با همکاری هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان در فرهنگسرای نیاوران، انتشار کتاب «مقام‌های باستانی تنبور»، انتشار آلبوم «مجموعه نظم‌های تنبور» با همکاری درویش جوانمیر منهویی 23 سال نوازندگی و 13 سال آموزش ساز تنبور از جمله فعالیت‌هایی است که این هنرمند در عرصه موسیقی انجام داده است.
 
شرکت در مراسم رونمایی این کتاب برای عموم آزاد است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 - 13:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «چهل تمرین انگشت‌گذاری برای تنبور» رونمایی می‌شود | موسیقی ما