.
plays 166982
موسیقی ما - در ایام نوروز امسال بنیامین بهادری مهمان برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری بود. این خواننده در بخشی از این برنامه آهنگ «بوی عیدی» را اجرا کرد و همین اجرا آغازگر حاشیه های گوناگونی برای او بود. داستان آهنگ بوی عیدی بنیامین به ده سال پیش باز می گردد. این اثر در نوروز 89 منتشر شد. ترانه آن از سروده های «فرید احمدی» بود و بخش عمده ترانه و ملودی آن از آهنگ نوستالژیک «کودکانه» با صدای زنده یاد «فرهاد مهراد» و موسیقی «اسفندیار منفردزاده» و کلام «شهیار قنبری» برداشت شده بود. اولین اجرای این آهنگ پس از ده سال در تلویزیون باعث شد تا اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری از اولین نفراتی باشند که نسبت به این اثر بنیامین اعتراضات تندی را مطرح کنند. اعتراضاتی که در قالب بیانیه های متنی و ویدیویی رخ داد و چندی پیش هم شهیار قنبری اعلام کرد که شکایتی را پیرامون این اجرا تقدیم مراجع قضایی ایران کرده است.

پس از حاشیه‌های گوناگون و بعضا تند از سوی مخاطبان و سایر فعالان موسیقی نسبت به این اثر ما هم سراغ چند تن از اهالی موسیقی رفتیم و نظراتشان را درباره این آهنگ و اجرای بنیامین بهادری جویا شدیم. اجرایی که گویا به تازگی کلاف نظرات موافقان و مخالفانش باز شده و به زودی بسته شدنی نیست.

مهیار علیزاده، بابک زرین، نیلوفر لاری‌پور، اردوان جعفریان و ادیب وحدانی چهره‌هایی بودند که نظرات گوناگونی درباره داستان بنیامین بهادری و آهنگ کودکانه مطرح کردند. این هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی هرکدام نوع نگاه متفاوتی نسبت به این اتفاق و حاشیه‌هایش داشتند. در میان نظرات نظرات آنها از نقد تا نگاه قانونی و همچنین بیان این نکته که بنیامین کار بدی مرتکب نشده است وجود داشت.
 
حالا باید منتظر ماند و دید در شرایطی که بنیامین رویه سکوت پیش گرفته و اسفندیار منفردزاده و شهیار قنبری به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند چه اتفاقی رخ می دهد. در جریان تهیه این گزارش تلاش های ما برای گفتگو با بنیامین بهادری نافرجام ماند و فرید احمدی هم اعلام کرد که الان اظهارنظری در این زمینه نمی کند و برنامه خاصی هم ندارد.

 


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 8 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو حواشی اجرای کودکانه توسط بنیامین از سایت موسیقی ما | موسیقی ما