برنامه یاد بعضی نفرات
 
به کوشش محمدجواد کسایی
کتاب سلام با آثاری از «حسن کسایی» منتشر شد
موسیقی ما - کتاب «سلام» شامل شانزده قطعه برای سه‌تار، اثری از زنده‌یاد استاد «حسن کسایی» با کوشش «محمدجواد کسایی» توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد. در این مجموعه، قطعاتی از ساخته‌ها و نواخته‌های نی استاد کسایی منتشر شده که برای جامعه موسیقی و شنوندگان اهل، آشناتر است.
 
این دفتر ویژه دورۀ پیشرفته سه‌تارنوازان است که تمامی قطعات این مجموعه از نی به سه‌تار تبدیل و برگردان شده، و در این کار سعی تمام شده است که ظرایف و دقایق آن حفظ شود و چیزی در این میان از بین نرود و اغلب این قطعات آهنگین، برای تنظیم و ارکستراسیون مناسب است و پتانسیل بسیار مناسبی دارد که برای موسیقی جمعی نوشته و اجرا شود.
 
نغمه گشایش (ماهور)، دست‌افشان (شور)، قصه شمع (شور)، خنده آفتاب (رنگ شور)، والس دشتی (دشتی)، رقص باد (دشتی)، آغاز شیدایی (سه‌گاه)، سلام (چهارگاه)، گریه‌های مستانه (پیش‌درآمد چهارگاه)، شوق باران (رنگ چهارگاه)، سوز و ساز (همایون)، رها (همایون)، با من صنما (ضربی شوشتری)، باغ گُل (بیات اصفهان)، راز می‌پرستان (نوا) و یک آسمان ستاره (نوا) اسامی قطعاتی است که در این کتاب آورده شده و کوک این قطعات در کنار آن آمده است.
 
این کتاب در 36 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و بهای 15000 تومان روانه بازار کتاب شده است.
 
حسن کسایی نوازنده شهیر ساز «نی» این روزها برای عامه مردم و به خاطر قطعه زیبای «سلام» و داستان پیدایش آن شناخته شده است. البته جایگاه هنری او در جامعه موسیقی و در میان شنوندگان جدی موسیقی ایرانی بسیار فراتر از آن است. بسیاری از ایرانیانی که به موسیقی اصیل علاقه‌مند هستند، کسایی را به نی و نی را با کسایی می‌شناسند؛ اما اندک‌اند افرادی که ساز دوم کسایی یعنی سه‌تار را شنیده باشند و سبک منحصر به فرد او را در نوازندگی این ساز ملی بدانند و بشناسند.
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 - 18:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب سلام با آثاری از «حسن کسایی» منتشر شد | موسیقی ما