برنامه یاد بعضی نفرات
 
«ایران ۱۱» با موضوعیت شهر تهران منتشر می‌شود
رامین بهنا در تهران روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - «رامین بهنا» - آهنگساز و نوازندهٔ پیانو- بعد از ایام عزاداری سالار شهیدان، آلبوم «ایران ۱۱» را منتشر و کنسرتی از این اثر که در فضای «الکترونیک/ الکترو آکوستیک» با موضوعیت شهر تهران است انجام خواهد داد.

او در جدید‌ترین تجربهٔ آهنگسازی خود، از صدای امروز تهران بدون هیچ افکتی بهره برده است و نام هر قطعه را به نام مکانی که از آن صدا‌ها استفاده کرده، انتخاب کرده و تلاش داشته نگاه کاملا شخصی به شهر مدرن تهران داشته باشد و با استفاده از نشانه‌ها و تکنیک‌های موسیقی، ملودی‌ای مدرن اما بهره‌مند از فضای موسیقی ایرانی را ارایه دهد. خودش دربارهٔ آن می‌گوید: «این اثر دارای یک دیدگاه کاملا شخصی است و جنسی از موسیقی را از شهر تهران به مخاطب ارائه می‌دهد که در آن صداهای قالب شهری که زندگی می‌کند را خواهد شنید.» این اثر شامل ۹ قطعه با نام‌های پارک‌وی، پیاده‌رو، بازار، سیدخندان، تنهایی و عاشقانه است. او پس از پایان ماه محرم و صفر، کنسرتی برگزار خواهد داد که قطعات این آلبوم در آن به صورت اجرا می شوند و در آن علاوه بر رامین بهنا (پیانو و کیبورد)، کسری ابراهیمی (درامز)، سیاوش امامی (گیتار)، حامد حمیدزاده (گیتار باس)، بهرنگ بقایی (کیبورد 2) و... حضور خواهند داشت.

در این سال‌ها بسیاری از آهنگسازان دربارهٔ صدای تهران فعالیت‌هایی انجام داده‌اند که از جملهٔ آنها می‌توان به «حمیدرضا اردلان» اشاره کرد که مشغول تهیهٔ نقشهٔ صدای تهران است؛ او در این پروژه میزان تخریب شنیداری مردم تهران را نشان می‌دهد و راه‌هایی برای مدیریت این بحران دارد. رامین بهنا تاکنون آهنگسازی بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را بر عهده داشته که ‏از جملهٔ آن‌ها می‌توان به موسیقی متن فیلم‌های «نسل سوخته» و «کمکم کن» از آثار رسول ملاقلی‌پور و مجموعه‌های تلویزیونی «دوران ‏سرکشی» و «قصه رودخانه» از ساخته‌های کمال تبریزی، «داستان‌های ‏هنر» اثر مجتبی میرتهماسب، «آهوی ماه نهم» و... اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 7 آذر 1394 - 10:20

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رامین بهنا در تهران روی صحنه می‌رود | موسیقی ما