برنامه یاد بعضی نفرات
 
«نخستین»، اولین قطعه ساخته شده گروه «آویژه» به شکل ویدئو‌کلیپ با گروه «بهنا» منتشر شد
رامین بهنا: برای ساخت این ویدئو بیست نفر با موبایل از ما فیلم گرفتند
موسیقی ما - تازه‌ترین موزیک‌ویدئو رامین بهنا با نام «نخستین» که به شکل متفاوتی فیلمبرداری و به کارگردانی رضا موسوی تولید شده، برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفت.
 
رامین بهنا این قطعه را سال 75 با گروه آویژه تولید کرد؛ درواقع اولین قطعه‌ای است که برای این گروه ساخت و آن را با سیستمِ آن ارکستر ضبط کرد. این هنرمند حالا بار دیگر این قطعه را با گروه «بهنا» و  به شکل گروهی بازسازی و تنظیم کرده که درباره آن به «موسیقی ما» می‌گوید: «ما با گروه بهنا یکی دو مرتبه این کار در جاهای مختلف اجرا کردیم و بعد از آن تصمیم گرفتیم که «نخستین» را ضبط کنیم. ویدئوی این قطعه هم در محل کار من ضبط شده است. برای ساخت این ویدئو بیست نفر با موبایل از ما فیلم گرفتند و تدوین شد و نتیجه‌اش شد ویدئویی که می‌بینید. ما می‌خواهیم بگوییم موبایل در زندگی امروز ما نقش مهمی دارد اما چرا صحنه‌هایی که نباید را با آن ضبط می‌کنیم؟ در حالی که می‌توان با موبایل آثار هنری هم تولید کرد.»
 
رامین بهنا درباره دلایل انتخاب این کار برای اجرای مجدد و تولید ویدئو می‌گوید: «اولاً که این کار را خیلی دوست دارم. بعد اینکه این قطعه خیلی شنیده شده و رادیو پیام همان اجرای «آویژه» را بارها پخش کرده است.»
 
اما او خبر از فعالیت‌های بیشتر خودش در زمینه تولید ویدئو داد و اعلام کرد: «رضا موسوی کارگردان هنری ما است که سال گذشته اجرای «کاموفلاژ» را به همراه او در گالری طراحان آزاد داشتیم. ایده این ویدئو هم برای رضا بود. ایده‌های او به روز و جدید است و کسی مشابه آن را انجام نداده است. اما در آینده قصد داریم آثار تصویری بیشتری را با کارگردانی هنری رضا موسوی و اجرای گروه بهنا منتشر کنیم.»
 
رامین بهنا درباره برنامه‌های آینده خودش و گروه بهنا هم می‌گوید: «قرار بود اجرایی در لاکی کلاور کافه داشته باشیم که مشکلی برای آنها پیش آمد و تصمیم گرفتیم این برنامه را به پس از ایام محرم و صفر موکول کنیم. اما در پاییز و زمستان اجراهای متعددی در فضاهای کوچک و فرهنگسرای نیاوران خواهیم داشت. از این به بعد دیگر نمی‌خواهیم اجراهای محدود داشته باشیم. برگزاری کنسرت بزرگ داستان‌های خاص خودش را دارد. الان کنسرت پاپ برای عام، مرسوم است و نوع موسیقی ما هم برای اجراهای بزرگ مناسب نیست. تصمیم داریم از اجراهای متعدد کوچک شروع کنیم تا به اجراهای بزرگ برسیم. چون مخاطب ما خاص است و رفته‌رفته با تعداد کنسرت‌ها، ما را بیشتر خواهند شناخت. در حال حاضر به غیر از طرفداران گروه «بهنا»، آدم‌های کمی ما را می‌شناسند و نمی‌توانیم دائماً اجراهای بزرگ برگزار کنیم. به همین دلیل می‌خواهیم به سراغ کنسرت‌های کوچک اما در تعداد بیشتر برویم.»
 
بهنا در پاسخ به این سوال که آیا در پایان این مسیر و پروژه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید کنسرتی در سالن هزار یا دو هزار نفره برگزار کنید هم می‌گوید: «چرا نشود؟ می‌شود اما باید طبق برنامه پیش برویم و یک بازه زمانی سپری شود. وقتی این نوع موسیقی باشد و شنیده شود آن زمان می‌توانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. اگر فقط بنشینیم اتفاقی برای موسیقی رخ نمی‌دهد و عملی صورت نمی‌گیرد. باید روی صحنه باشیم و کار کنیم، مخاطبان هم بالأخره این موسیقی را پیدا می‌کنند. ویدئو مهم است. رسانه‌های اینترنتی بسیار مهم هستند چون این رسانه حرف اول را در پخش و تبلیغات و اطلاع‌رسانی می‌زند. تلویزیون که نداریم و به همین دلیل تمرکز ما و همه اهالی موسیقی روی اینترنت است.»
 
سوال آخر ما هم از رامین بهنا این بود که آیا قصد انتشار تک‌آهنگ هم دارند که در جواب می‌گوید: «برنامه دقیقی برای انتشار تک‌آهنگ داریم و در حال تولید تک‌ترک‌هایی هستیم که به مرور منتشر می‌شوند و بعداً آنها را آلبوم خواهیم کرد. نمی‌خواهم برای انتشار آلبوم صبر کنم و قصد دارم این آثار را عرضه کنم و کلیپ‌هایی هم برایشان تولید کنیم. برای چند کلیپ دیگر هم فکر کرده‌ایم و طرح‌هایی آماده داریم. ما برنامه‌ریزی دقیقی داریم و شش ماهه دوم سال 96 از هر لحاظ فعال و پرکار خواهیم بود.»

> دانلود موزیک‌ویدئو و قطعه  «نخستین»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1396 - 15:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رامین بهنا: برای ساخت این ویدئو بیست نفر با موبایل از ما فیلم گرفتند | موسیقی ما