برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده‌ی موسیقی تلفیقی درباره‌ی قطعه‌ی جدیدش می‌گوید
امید نعمتی: نقطه قوت «منم» معاشرت با رامین بهنا است
امید نعمتی می گوید: «اثر «منم» برای من اهمیت زیادی دارد و نقطه قوت این اثر هم نشینی و همکاری با «رامین بهنا» بوده است.» 

امید نعمتی خواننده در گفت‌وگو با موسیقی ما درباره‌ی انتشار قطعه جدید خود گفت: «هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار قطعه «منم» هستیم که این اثر موسیقایی با همکاری رامین بهنا شکل گرفته است و اسفند ماه سال جاری منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می‌گیرد.»

این خواننده درباره‌ی همکاری خود با رامین بهنا تاکید کرد: «من از قدیم ارادت خاصی به ایشان داشتم؛ زیرا رامین بهنا از نسلی است که تاثیر زیادی روی نسل ما گذاشتند و ایده‌ها و آثار آنها همیشه تاثیرگذار بوده است. موضوع مهم این است که من همیشه با عنوان موسیقی تلفیقی که برای آثار آنها استفاده می‌شد، مخالف بودم. خیلی‌ها می گویند موسیقی که رنگ و بوی ایرانی دارد؛ً ولی از المان و سازهای غیر ایرانی در آن اثر استفاده می شود موسیقی تلفیقی است در صورتی‌که این حرف اشتباه است؛ زیرا این نوع موسیقی ریشه قدیمی دارد و اگر ریشه‌یابی کنیم، متوجه می‌شویم که از دوران قاجار این نوع موسیقی وجود داشته است. به نظر من انتخاب این عنوان برای این نوع موسیقی درست و مناسب نیست.»

او درباره قطعه «منم» خاطرنشان کرد: «شعر این اثر از مولانا است و من خیلی این شعر را دوست داشتم. البته برخی  این شعر را منسوب به شمس می‌دانند و من هر چقدر تحقیق کردم متوجه نشدم که این شعر متعلق به شمس یا مولانا است. من سال‌ها در فکر این بودم که برای این شعر موسیقی بسازم و زمانی‌که رامین بهنا پیشنهاد همکاری داد با ایشان در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم بر روی این شعر موسیقی ساخته شود.»

این خواننده درباره تفاوت این اثر با کارهای قبلی خود بیان کرد: «ما در گروه «پالت» مولف هستیم؛ یعنی تمامی کارها از شعر، موسیقی، تنظیم و...توسط خودمان انجام می‌شود؛ ولی در آثاری که شعر و آهنگسازی به عهده هنرمندان دیگر است خودم را مانند بازیگری می‌دانم که قرار است در فیلم یک کارگردان بازی کند و باید خودش را با عوامل هماهنگ کند. در این اثر من خودم را به دست «رامین بهنا» سپردم و واقعا تجربه‌ی بی‌نظیر و متفاوتی برایم بود. به خاطر نوع اندیشه و موسیقی رامین بهنا تجربه ویژه‌ای برای من شکل گرفت که از این موضوع خیلی خوشحال و راضی هستم. این اثر موسیقایی برای من اهمیت زیادی دارد و نقطه قوت این اثر هم نشینی و همکاری با رامین بهنا بوده است.»
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 14:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امید نعمتی: نقطه قوت «منم» معاشرت با رامین بهنا است | موسیقی ما