برنامه یاد بعضی نفرات
 
جفا از رامین بهنا و مانی صفی خانی
قطعه‌ی جدید پروژه‌ی «بهنا» با نام جفا منتشر شد
همکاری رامین بهنا با مانی صفی‌خانی و امید نعمتی
موسیقی ما - رامین بهنا با گروه آویژه و راز شب شناخته شد؛ گروه‌هایی که هنوز هم از پیشروهای موسیقی جریان فرعی محسوب می‌شود. او با کنار هم قرار دادن سازهای ایرانی و غربی به نوعی از آغازگران موسیقی تلفیقی ایران بود. همچنین تجربه‌هایی که در راک فارسی با آلبوم‌های دار قالی و  زی‌بازی انجام داد حرکت جدیدی بود. او چند سالی است که بسیار کم کار شده و بیشتر به تدریس می‌پردازد. حدود پنج سال پیش آلبوم آخرین آلبومش به نام ایران 11 را منتشر کرد که حال و هوای الکترونیک راک با مایه‌های موسیقی ایرانی داشت. بهنا حالا با یکی از توانمندترین خواننده‌های موسیقی آلترناتیو ایران یعنی مانی صفی‌خانی همکاری کرده است. صفی‌خانی پیش از این در گروه‌های اوهام، حک و بالعکس فعالیت داشته است و او هم از خواننده‌های بسیار کم کار است.

رامین بهنا در رابطه با شکل گیری قطعه جفا چنین می‌گوید: «قطعه جفا سال پیش نوشته شد. خواننده‌های مختلفی این قطعه را خواندند اما نتیجه مورد نظر من حاصل نشد. تا اینکه حدود یک سال و نیم قبل با مانی صفی‌خانی مطرح کردم. همان طور که فکر می‌کردم اتودی زد که بسیار متفاوت و نو بود. من براساس کار او قطعه را تمام کردم.»

همچنین بهنا پروژه‌ی جدیدی برای خودش تعریف کرده و قرار است به زودی چند تک آهنگ دیگر هم منتشر کند. او از حدود دو سال پیش قصد داشت با خواننده‌های مختلف پروژه مشترک تعریف کند که به نوعی به زودی خروجی این همکاری‌ها منتشر می‌شود.  بهنا در رابطه با قطعات بعدی و نوع پخش آن‌ها به موسیقی ما می‌گوید: «تعدادی از تک آهنگ‌های جدیدی که قرار است تحت عنوان پروژه‌ی بهنا منتشر کنم آماده شده است. جفا اولین قطعه بود. ابتدا در پلتفرم‌های جهانی قطعات را منتشر می‌کنیم و پس از آن در پلتفرم‌های داخلی مانند بیپ تونز. قطعه بعدی مرثیه‌ای برای آسمان است که برای محیط زیست نوشتم و با حال و هوای امروز بسیار همخوان است. این قطعه را در چند روز آینده منتشر خواهم کرد. در این پروژه قطعاتی را به شکل شخصی منتشر می‌کنم و برخی هم همکاری‌های مشترک من است. تجربه بسیار خوبی با امید نعمتی انجام دادیم که آن هم به همین منوال منتشر خواهد شد. با خواننده توانمند دیگری به نام رضا رامتین نیا هم همکاری‌هایی داشتیم و همچنین قطعات دیگری با مانی صفی‌خانی. این قطعات به نوعی حاصل دیدگاه شخصی من است که سعی کردم تمام تجربیاتم را در آن به کار بگیرم. همچنین در نهایت ممکن است این قطعات در یک مجموعه ارائه شود. در نهایت باید بگویم تمام آثار من با لیبل زنگ رکورد به مدیریت دوست عزیزم حامد نیک پی منتشر می شود و با ایشان هم همکاری مشترک خواهم داشت»
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 - 00:22

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همکاری رامین بهنا با مانی صفی‌خانی و امید نعمتی | موسیقی ما