برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین گفتگوی سرپرست جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد با «موسیقی ما»
فرزاد طالبی: سعی می‌کنم خدمت‌گزار خوبی باشم
موسیقی ما - فرزاد طالبی سرانجام پس از یک روز سکوت در برابر رسانه‌ها، بالاخره حاضر به گفتگو شد تا مواضع سرپرست جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد مشخص شود.
 
به گزارش «موسیقی ما»، فرزاد طالبی در نخستین گفتگوی رسمی خود که پس از پیگری های مکرر با سایت «موسیقی ما» صورت گرفت، درباره مواضع، اختیارات و شرح وظایف قانونی‌اش سخن گفت که متن این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:
 
  • * خیلیها منتظر اعلام رسمی مواضع شما در روز نخست کاری‌تان بودند. ولی شما سکوت کردید و با یک روز تأخیر حاضر به گفتگو با رسانه‌ها شدید. اگر قرار باشد مروری بر شرح وظایف سرپرست جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد داشته باشیم، سرفصل‌های آن به چه ترتیب است؟
من به عنوان سرپرست انتخاب شده‌ام که وظایف یک سرپرست در واقع این‌گونه تعریف شده که بایستی تشکیلات و امور جاری یک مجموعه را مدیریت و نقاط ضعف آن مجموعه را برطرف کند. اولویت من هم این است که روی اعمال قانون و سلامت اجرای آن در حوزه موسیقی تمرکز کنیم. بایستی برنامه‌های زیرساخت‌هایی که وجود ندارد تدوین شوند و کلاً ساختار مجموعه را به ساختاری پاسخگوتر تبدیل کنیم.
 
  • * در موقعیت کنونی موسیقی کشور و اعمال فشارهای مختلف و لغو سریالی کنسرت‌ها، شما باید جسارت بالایی داشته باشید که قبول کردید در این شرایط آغاز به کار کنید. برنامه‌ای برای مقابله با گروه‌های خودسر و برخی نهادها که در ماه‌های گذشته اقدام به لغو کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها کرده‌اند، دارید؟
من فکر می‌کنم بحث‌های شخصی و فردی در این برهه زیاد مطرح نیست و من باید وظایف اداری‌ام را انجام بدهم. شرح وظایف من در قبال وزارت‌خانه تعریف شده و باید همه تمرکزم بر انجام صحیح این وظایف باشد. حالا مشکلاتی هم در موسیقی کشور بوده و هست که قطعاً باید به آنها با نگاه کلان‌تری رسیدگی شود.
 
  • * اما گفته می‌شود عنوان «سرپرست» چندان قدرت اجرایی ندارد و تنها یک نوع مدیریت موقت برای نخوابیدن کارهاست.
معنی سرپرست در هر مجموعه اداری مشخصاً این است که در مواقع خاص، مدیریت امور جاری را بر عهده بگیرد، تا حضور مدیرکل بعدی و روال معمول کارها. چون در تشکیلات اداری پستی به نام سرپرست وجود ندارد. در همین یکی دو روز هم صحبت‌های زیادی شنیده‌ام که مثلاً می‌گویند کسی که در استخدام وزارت ارشاد نباشد، نمی‌تواند هیج مقام رسمی‌ای در دفتر موسیقی بگیرد. پاسخ من هم به این دوستان این است که پست سرپرستی پستی موقت است با شرح وظایفی مشخص.
 
  • * و چقدر احتمال اینکه مدیرکل بعدی دفتر موسیقی «فرزاد طالبی» باشد وجود دارد؟
چیزی که در حال حاضر به من گفته‌اند و از من خواسته شده، سرپرستی موقت دفتر موسیقی است تا زمان تعیین مدیرکل جدید. در نتیجه سعی می‌کنم تا آن زمان رتق و فتق امور را انجام دهم. مورد بعدی و مهم هم این است که من معاون هماهنگی دفتر موسیقی بودم و بدیهی بود که پس از استعفای آقای ارجمند من این سمت را در اختیار بگیرم.
 
  • * بارها در رسانه‌های مختلف، بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف مدیرکل دفتر موسیقی نداشتن قدرت اجرایی عنوان شده. اینکه این مقام در کشور فقط مسئول اجرایی شدن دستوراتی است که خودش هیچ نقشی در اتخاذ آنها ندارد. این نبود قدرت اجرایی شما را نمی‌ترساند؟
مطابق قانون، اختیارات مشخص شده و کسی اصلاً نباید بیشتر از حدود قانونی‌اش دنبال اختیاراتی باشد. حدود و ضوابط مشخص است و مسئولیت‌ها هم. ما باید انجام وظیفه کنیم و در همان حدود پیش برویم. این نظر اکید من است.
 
  • * نخستین گفتگوی هر مدیر جدیدی، معمولاً در روزهای آخر مدیریت‌اش از سوی رسانه‌ها قابل استناد است. حالا این گفتگوی شما در روزهای آخر مدیریت‌تان قضاوت خواهد شد. فکر می‌کنید برای انتهای این گفتگو حرفی مانده؟
مجموعه مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد از وزیر محترم ارشاد تا معاونین فرهنگی و من که قرار است در دوره‌ای موقت باشم، همه سعی‌مان اعتلای موسیقی در کشور و کم شدن مشکلات آن است. مثل دوره‌های قبلی که زحمت کشیده‌اند، ما هم همه سعی‌مان این است که خدمت‌گزار باشیم.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:47

دیدگاه‌ها

دوشنبه 15 تیر 1394 - 15:50

اميدوارم اين يكى حمايت كنه از موسيقى و موسيقىدان

دوشنبه 15 تیر 1394 - 15:50

ایشااله این یکی درست وحسابی باشه پای رپ و راک رو به موسیقی باز نکنه

دوشنبه 15 تیر 1394 - 16:00

قضاوت نکنیم در موردشون خدا کنه فقط اوضاع تغییر کنه

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:05

فقط بگم از این به بعد قدر ارجمند ها را می دانیم . با این تفاسیری که معلومه ‌و روی کار آمدن نیر‌وی غیر متخصص اوضاع موسیقی از این هم بدتر خواهد شد. متاسفم

دوشنبه 15 تیر 1394 - 17:10

وای خدای من....ایشون هیچ تخصصی در رابطه با موسیقی ندارن. واقعا چرا باید مدیر موفقی مثل دکتر ارجمند بره و کسی جاشونو بگیره که واقعا از موسیقی و هنر دوره!!!!!هرچند که موقتی باشه حضورشون ولی بازم تاثیر گذاره!!!! خیلی حیف شد دکتر رفت.خیلی....

پنجشنبه 18 تیر 1394 - 01:50

بنده هم موافقم تازه از این به بعد مشخص میشه تفاوت ایشون با استاد ارجمند
متاسفم برای اون استعفا و این انتخاب

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد طالبی: سعی می‌کنم خدمت‌گزار خوبی باشم | موسیقی ما