برنامه یاد بعضی نفرات
 
توقعات و خواست‌های اهالی موسیقی از مدیران موسیقی دولت جدید - 6
امین الله رشیدی: ناشر بهترین ممیز است
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: امین الله رشیدی خواننده پیشکسوت ایرانی که سالهای سال است کتابی علمی در زمینه موسیقی را پشت درهای بسیته ارشاد دارد، توقعات هنرمندان عرصه موسیقی را، توقع اندکی می‌داند ومی گوید : این توقع آنقدر زیاد نیست که مسولان دولت آینده نتوانند از پس آن بر آیند، بلکه اگر مسولان دقت عمل داشته باشند، می‌توانند به خوبی این توقعات را برآورده کنند.امین الله رشیدی با عنوان کردن این سخنان در گفت و گو با موسیقی ما خاطر نشان کرد:تا جایی که متوجه شدم، خوشبختانه آقای جنتی افکار خوب و روشنی دارند ولی اینکه تا کجا بتوانند افکار خوب خود را به عمل بنشانند، مقوله ای است که فعلا نمی‌توان درباره آن سخن گفت و نیاز به زمان دارد تا بتوان درخصوص آن حرف زد.

وی با اشاره به اینکه کتابی را با سال تاخیر در وزارت ارشاد اسلامی در انتظار مجوز دارد، گفت: 7 سال منتظر مجوز بوده‌ام و آقای دکتر حسینی را چندین بار ملاقات کردم که هر بار نیز ایشان دستور دادند که مجوز انتشار کتابم صادر شود تا این لحظه هنوز موفق به انتشار آن نشده ام. چون مجوزی برای آن صادر نشده است. انگار ایشان برای مجوز دستور دادند اما دستور ایشان مجوز نداشت!

رشیدی در ادامه افزود: به اعتقاد من یک هنرمند توقعی ندارد جز اینکه آثارش به دست مخاطبانش برسد چون او به وجود مخاطبان خود زنده است. اگر من 7 سال پیش که نگارش کتابم به پایان رسیده بود موفق شده بودم آن را منتشر کنم، انگیزه بیشتری برای انتشار آثار دیگری داشتم و تاکنون آثار دیگری از من منتشر شده بود. این کتاب اصلا مشکل خاصی نداشت. موسسه اطلاعات که در اینگونه موارد سخت گیریهای خاص خود را دارد، خواست آن را منتشر کند. اما آن‌ها احترام من ریش سفید را نداشتند که هیچ، احترام موسسه اطلاعات را هم نداشتند و به آن هم مجوز انتشار کتاب من را ندادند.

این خواننده پیشکسوت در ادامه گفت: این روزها زمزمه می‌شود که آقای وزیر گفته‌اند قرار است ممیزی را به ناشران واگذار کنند. امن بعید می‌دانم این فکر، عملی باشد. چون با آن مخالفت خواهد شد و قابل اجرا نیست. البته اوائل انقلاب کتاب‌ها و انتشار آن‌ها آزاد بود. هر کس هر کتابی که می‌خواست را چاپ می‌کرد و ناشر خودش کارهای را ممیزی می‌کرد. به اعتقاد من نیز ناشر خود بهترین ممیز است.

رشیدی تصریح کرد: خیلی از تالیفات مهم از هنرمندان پشت درهای بسته وزارت ارشاد مانده است و اگر وزیر ارشاد به وعده های خود عمل کند به وفور شاهد انتشار آثاری هنری بسیاری خواهیم بود. من به وزارت آقای جنتی بسیار خوشبین هستم و توقع دارم هر حرفی که تا کنون زده‌اند را موبه مو اجرا کنند. اگر همه ممیزی‌ها به دست مولف ها سپرده شود، خود آن‌ها خط‌های قرمز را رعایت می‌کنند. آن‌ها حد و حدود خود را می‌دانند.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه در این چند سال اخیر هنر افت شدیدی داشت و خواب عمیقی کرد. دو کتاب من در دولت آقای خاتمی منتشر شدبدون اینکه کوچک‌ترین ایرادی هم از آن گرفته شود. اما در دولت گذشته دریغ از انتشار یک کتاب، حتی به من گفتند اگر دست آن‌ها بود اجازه انتشار دوکتاب قبلی را هم به من نمی‌دادند. چه باید گفت؟ این است وضع هنر و هنرمندی که سال‌ها شرافتش را به پای هنرخود ریخته است؟ امیدوارم تمامی سخنان آقای وزیر به بار عمل بنشیند و تمامی اتفاقات خوب برای هنر بیفتد که هنرمندان خوشحال شوند و حال هنر و به خصوص موسیقی خوب شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهریور 1392 - 09:35

دیدگاه‌ها

شنبه 2 شهریور 1392 - 11:39

چرا با استاد ایرج مصاحبه نمیکنی؟

شنبه 2 شهریور 1392 - 15:30

خیلی درد ناک و تاسف بار بود واقعا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امین الله رشیدی: ناشر بهترین ممیز است | موسیقی ما