برنامه یاد بعضی نفرات
 
امین الله رشیدی درگفت‌و‌گو با موسیقی ما:
خوشحالم بعد از ۵۰ سال روی صحنه می‌روم
موسیقی ما - امین الله رشیدی که بعداز ۵۰ سال روی صحنه می‌رود تا برای مردمی که با صدا و آهنگ‌هایش خاطره دارند، اجرای برنامه کند، ضمن اعلام این خبر گفت: این کنسرت قرار بود در دو روز و طی روزهای شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹ دی ماه سال جاری (ساعت ۱۹)، در سالن برج آزادی برگزارشود.

امین الله رشیدی؛ خواننده پیششوت موسیقی ایرانی و آهنگساز قدیمی کشورمان با اعلام این خبر به موسیقی ما گفت: این کنسرت که قرار بود در دو روز برگزار شود، به یک روز کاهش یافت و امشب قرار است با گروه خود این کنسرت را برگزار کنم. علت اینکه این کنسرت به جای دو روز یک روزه برگزار می‌شود هنوز بر کسی مشخص نیست و من هم نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی افتاده است.

وی با بیان اینکه خواننده دیگری نیز در این روز همراه وی اجرای کنسرت خواهد داشت، گفت: در این کنسرت که بعداز ۵۰ سال قرار است برگزار کنم، ۶ قطعه اجرا خواهم کرد که عنوان آن‌ها دریا (همراه با رونمایی از کلیپ این قطعه)، دو قطعه جدید که یکی از آن‌ها دوباره می‌سازمت وطن با شعری از خانم سیمین بهبهانی است و دیگری قطعه «جدایی» با شعر علی اشرف دبیر در دستگاه شور و اصفهان تقدیم حاضران می‌شود. سه قطعه قدیمی نیز با عنوان‌های نغمه شادی، افسان و جان جهان خواهد بود. اکنون برای این اتفاق خوشحال‌ام.

رشیدی در ادامه گفت: این کنسرت همراه با «ارکسترعشاق» برگزار می‌شود و افسانه رشیدی دخترم نیز در این کنسرت با من همخوانی می‌کند. من خود دوست داشتم تمامی قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود، قطعات جدید باشند چرا که من حدود ۳۰-۴۰ آهنگ جدید دارم که تا این لحظه اجرا نشده‌اند. بار‌ها نیز از مسولان خواسته‌ام این قطعات از سوی من و خوانندگان جوان اجرا شود اما متاسفانه همکاری‌های لازم با من انجام نگرفته است و پاسخی در این راستا به من داده نشده است.

این خواننده در ادامه گفت: من تنها خواننده باقی مانده از دو دهه ۳۰ و ۴۰ هستم که با دستی پر از موسیقی آن زمان باقی مانده‌ام. دوست داشتم علاوه بر خودم این قطعات را خواننده جوان نیز اجرا کنند. اما نظر دوستان این بود که مردم با آهنگهای قدیمی من خاطره دارند و بهتر است در اولین کنسرتم بعداز ۵۰ سال، قطعات خاطره انگیز و مردمی را اجرا کنم. در هر صورت خوشحال هستم که با گروه جوان عشاق اجرای برنامه خواهم کرد.

وی در پاسخ به اینه آیا سالن برج آزادی برای اجرای وی کوچک نیست، گفت: کسانی که دست اندرکار این کنسرت بودند ترجیح دادند چنین اتفاقی بیفتد و این قول را دادند که کنسرت‌های بعدی در تالار وحدت و برج میلاد برگزارشود. ضمن اینکه به دلیل آلودگی هوا من دچار گرفتگی صدا شدم و همین طور آنفولانزای سختی گرفتم که ترجیح داده شد‌‌ همان یک شب را روی سن بروم.

جمشید آقایی اسپانسر این کنسرت نیز درگفت گوی کوتاهی که با موسیقی ما انجام داد، درباره این کنسرت گفت: دوست داشتیم کنسرت استاد امین الله رشیدی را در فضایی مناسب‌تر برگزار کنیم اما ترجیح دادیم فعلا سالن برج آزادی باشد تا مردم استاد و آثار وی را بیشتر به خاطر بیاورند و برای بعد‌ها مشکلی در این زمینه نداشته باشیم تا انشاالله بتوانیم در سالن‌های بزرگتری با ایشان همکاری کنیم.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه مسولان وزارت ارشاد در صدور مجوز برای کنسرت ایشان همکاری خوبی با ما داشتند و طبق این مجوزی ما می‌توانیم هر تعداد روز که می‌خواهیم برای ایشان کنسرت برگزار کنیم و دلیل اینکه کنسرت ایشان ازدو روز به یک روز تغییر یافت جز این نبود که قصد داشتیم مردم با وی بیشتر آشناشوند و به خاطرشان بیاورند. انشالله بعداز این استاد بیش از پیش و در سالنهای بزرگتری روی سن خواهد رفت.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1392 - 16:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خوشحالم بعد از ۵۰ سال روی صحنه می‌روم | موسیقی ما