برنامه یاد بعضی نفرات
 
توقعات و خواست‌های اهالی موسیقی از مدیران موسیقی دولت جدید - 11
هوشنگ کامکار: مرادخانی با هنرمندان رفیق است
موسیقی ما- علی رضوی: هوشنگ کامکار گفت: «مرادخانی امتحان خود را پس داده است و هنرمندان به او اطمینان دارند.».هوشنگ کامکار سرپرست گروه کامکار و موسیقی‌دان ایرانی در گفت و گو با موسیقی ما ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب علی مراخانی به عنوان معاون هنری وزارت ارشاد گفت: «آقای مرادخانی سابقه طولانی در زمینه‌های فرهنگی دارند و عملکرد ایشان در سال‌های مدیریتشان در وزارت ارشاد مثبت بوده است. به خصوص در حوزه موسیقی کاملا اشراف دارند و شرایط ما را می‌دانند.».

این آهنگساز موسیقی ایرانی با اشاره به راه‌اندازی ارکستر ملی در زمان مدیریت ایشان گفت: «زمان مدیریت ایشان زمان شکوفایی ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی بود و همینطور بسیاری از گروه‌های موسیقی سرشناس در زمان ایشان رشد و توسعه پیدا کردند.».

کامکار معاون جدید هنری را انسانی با اخلاق توصیف کرد که در طول سال‌های دوری‌اش از مدیریت موسیقی، همچنان ارتباط خود را با هنرمندان حفظ کرده است «ایشان ارتباط خیلی نزدیکی با هنرمندان دارند. من همیشه با ایشان احساس رفاقت می‌کنم و در این چند سال دوری ایشان از مدیریت موسیقی همواره با هم ارتباط نزدیک داشتیم. آقای مرادخانی به خوبی موسیقی را می‌شناسد و همینطور برهنرهای دیگر هم اشراف دارد. امیدروارم که سدی در راه ایشان برای خدمت پیش نیاید.».

سرپرست گروه کامکارها در مورد انتظاراتش از معاون جدید هنری گفت: «برخلاف بیشتر کسانی که فکر می‌کنند مشکل بزرگ موسیقی مجوزهاست، اما به نظر من اینطور نیست. در این چند سال بالاخره سخت یا آسان همه کسانی که می‌خواستند آلبوم منتشر کنند یا کنسرت بدهند این کار را انجام داده‌اند. به نظر من مسئله ارکسترها مهم‌ترین مسئله‌ای است که ایشان باید به آن رسیدگی کنند. ارکسترها باید سر و سامان پیدا کنند و بعد آرام آرام روال‌های اداری صدور مجوز اصلاح شوند. این مشکلات را خود آقای مرادخانی بهتر از همه می‌دانند.».

هوشنگ کامکار با اشاره به اینکه حتی فقیرترین کشورها هم ارکسترهای سمفونیک دارند و از آن حمایت می‌کنند گفت: «ارکستر سمفونیک جایی است برای جذب هنرجوهایی که به صورت آکادمیک موسیقی را دنبال کرده‌اند و در واقع مهم‌ترین بازار کار برای آن‌هاست. با تعطیل شدن ارکستر بخشی از اقتصاد موسیقی هم ضربه می‌بیند.».
منبع: 
اختصاصي موسيقي ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 شهریور 1392 - 13:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هوشنگ کامکار: مرادخانی با هنرمندان رفیق است | موسیقی ما