جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
سخت نگیر، این نیز بگذرد ...
پاسخ بابک ریاحی پور به واکنش کیوان هنرمند درباره نقدش بر آلبوم «روی دیگر»؛
سخت نگیر، این نیز بگذرد ...
موسیقی ما -  چند روز پیش خبرنگاری با من یک مصاحبه انجام داد و نظرم را راجع به آلبوم «روی دیگر» جویا شد. من هم، از آنجایی که به سوالی پاسخ نمی‌دهم مگر آنکه حقیقت صرف را بیان کنم، نظر واقعی‌ام را راجع به این آلبوم بیان کردم. ولی اینطور که پیداست قصه سر دراز دارد، تا جایی که دوست خوبم «کیوان هنرمند» آهنگساز آلبوم «روی دیگر» نقد مرا به چالش کشیده و به صورت مکرر، مصر به ارائه پاسخ از اینجانب بوده است. حال چون کیوان هنرمند این چالش را در یک رسانه عمومی مطرح کرده است، من هم پاسخ او را از همین تریبون می‌دهم. در واقع کل پاسخ من در یک جمله کوتاه خلاصه می‌شود: «سخت نگیر، این نیز بگذرد». حال به تشریح این پاسخ. می‌پردازم

کیوان عزیز، طوری از من پاسخ خواسته‌ای که انگار من یک شاهکار هنری را زیر سوال برده‌ام. تا جایی که می‌دانم، این آلبوم اولین اثر تو در مقام آهنگساز یک آلبوم «پاپ راک» است و از هیچکس توقع نمی‌رود که اولین اثرش یک شاهکار باشد؛ پس لطفا از خودت هم چنین توقعی نداشته باش. اگر من این آلبوم را خوب بنامم، دروغ گفته‌ام. از زمانی هم که این آلبوم منتشر شده، من آدم های زیادی را ملاقات کرده‌ام واین افراد بدون اینکه از نظر من نسبت به این آلبوم آگاه باشند، آن را ضعیف توصیف کرده‌اند. این ادعای تو هم که من این کار را بدون اینکه گوش کنم نقد کرده وحتی هنگام ضبط آلبوم از آن تعریف کرده‌ام، از واقعیت بدور است. اگر به خاطر داشته باشی، چندی پیش من و چند تن دیگر از دست اندرکاران این آلبوم را برای گوش دادن به نسخه نهایی «روی دیگر» و ضبط مصاحبه تصویری به منزلت دعوت کردی، که در ‌‌نهایت به دلیل نظرات تند و ناخوشایند من، از انجام مصاحبه منصرف شدی. فکر می‌کنم حرف هایی که آن شب در رابطه با این آلبوم عنوان کردم، خیلی تند‌تر از این نقدی است که در رسانه‌ها منتشر شده در اشاره به این ادعا که من اصرار به نوازندگی روی این آلبوم یا یک آهنگ خاص را داشته‌ام، فقط می‌توانم لبخندی بزنم و بگویم: «دیگه بی‌خیال...». در ضمن من  سخنگوی اهالی موسیقی نیستم، ولی جزو معدود کسانی هستم که شجاعت ابراز عقایدم را دارم. تو هم لطفا از شنیدن یک نقد ساده اینقدر عصبانی نشو .

من هنوز هم می‌گویم که افراد زیادی ضعف های خویش را تحت لوای عناوینی چون «راک» یا «خاص» پنهان می‌کنند، که توجیهی برای ناکامیشان در جذب مخاطب عام، داشته باشند. خلق یک اثر خاص، مستلزم سال‌ها تمرین، تجربه، ممارست و تمکز صرف در حیطه موسیقی است، که این امر شامل حال شما نمی‌شود، زیرا اگر چنین بود، نه تو یک فیزیوتراپیست ماهر می‌شدی و نه بهرام رادان برنده سیمرغ بلورین بازیگری. لطفا کسانی که موسیقی راک کار می‌کنند، اشخاصی همچون رضا یزدانی و کاوه یغمایی را الگوی خویش قرار دهند، که واقعا کارشان را بلدند. در اشاره به آلبوم «آزمون و خطا» هم واضح است که این آلبوم عمدتا «اینسترومنتال» است و من هیچگاه نه هدف جذب مخاطب عام و نه ادعای خلق یک شاهکار را داشته‌ام. این آلبوم مربوط به هشت سال پیش است و مخاطبان من صرفا موزیسین‌ها بوده‌اند

بله، من سه هفته پس از شروع نواختن گیتار باس به یک گروه مبتدی تازه کار که موسیقی «پانک راک» می‌نواختند ملحق شدم و شبانه روز تمرین کردم تا این کار را درست یاد بگیرم، چون در کشور آلمان مردمانشان هیچ تعارفی با کسی ندارند و سر سوزن ایراد در کارت باشد، به صریح‌ترین وجه به رخت می‌کشند. از آن زمان تا موقعی که صدای ساز من در یک اثر رسمی شنیده شد (آلبوم «آرام‌تر از دریا» اثر مجید انتظامی)، هفت سال طول کشید

در جایی دیگر، به درگیری من با یک لیست بلند بالا از خوانندگان اشاره کرده‌ای؛ و من از آن موقع تا حالا در حیرتم که این قضیه چه ربطی به نقد آلبوم «روی دیگر» دارد! راستی اگر منظورت از م. ا.، محمد اصفهانی و قصدت مقایسه او با بهرام رادان است، باز هم بی‌خیال ...

کیوان عزیز، در اشاره به نسبت دادن صفت (...) به اینجانب، باید بگویم (...) کسی است که آهنگسازی یک آلبوم، برای شخص مشهوری که تبحری در آواز خواندن ندارد را به عهده می‌گیرد و از او تعریف و تمجید هم می‌کند.

دلیل اینکه من این آلبوم را مورد نقد قرار داده‌ام، این است که آدم‌ها هرچه مشهور‌تر باشند، به‌‌ همان اندازه باید احساس مسؤولیت بیشتری نسبت به جامعه و مخاطبان داشته باشند. در ضمن، نه تو مسموم کننده‌ای و نه بهرام، مقتول. این اثر، حاصل همکاری مشترک شماست؛ و ظاهراُ خیلی هم از یکدیگر و خودتان راضی هستید.

در حال حاضر، سوالی که ذهن مرا مشغول کرده، این است که چرا به جای دفاع از ساخته‌هایت، موضوعات بی‌ربط و زندگی خصوصی من را پیش می‌کشی؟ فکر نمی‌کنی که این کار، کمی غیر حرفه‌ای و به قول خودت «خاله بازی» است؟

راستی، تا یادم نرفته، مهم نیست که یک بازیگر، خواننده شود یا یک خواننده، بازیگر؛ مهم این است که از پس آن کار بربیایند.

در خاتمه، بهتر است قضاوت نهایی در مورد این آلبوم را به مردم، که مخاطبان اصلی آثار هنری هستند، بسپاریم. پس بیایید حرص نخوریم و گل برافشانیم. من همیشه برای تو آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که کارهای آینده‌ات، یکی بهتر از دیگری باشد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

eyval , asle haghighato gofti...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دمت گرم استاد ریاحی پور ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

درود بر استاد ریاحی پور...بازم ثابت کردی در زمینه ی موسیقی یه سر و گردن از بعضیا بالاتری...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من کاری به دعوای شما دو تا ندارم!
اینکه اومدید توی سایت های خبری هر چی دلتون خواسته بار ِ هم کردید و اسمش رو نقد آلبوم گذاشتید هم کاری ندارم..

ولی چیزی که واضحه و شما هم توی صحبت هات اشاره کردی، قضاوت نهایی با مردمه، و بنده هم عادت ندارم هر چیزی میاد تو بازار موسیقی رو گوش بدم. مخصوصاً حال و روز این روزای بازار موسیقی که اگه آلبوم درست و حسابی بخوای پیدا کنی مربوط به همون موسیقی اصیل و سنتی هست و تک و توک چی بشه ی کار خوب پاپ باشه، توی راک هم کاوه یغمایی که اشاره کردید این چند سال آلبوم جدیدی نداده و من کارای پدرش رو بیشتر دوست دارم.
این آلبوم فارغ از صدای بد رادان که به زور قطعات رو با صداش گوش کردم، ترانه های خیلی بدی هم داره!!! تعجبم از اندیشه فولادونده که این همه کار خوب ازش خوندم و توی این آلبوم هیچ کدوم از ترانه هاش رو دوست نداشتم، و باقی ترانه ها رو هم دیگه نمیگم!
حالا خیلی اصرار دارند جناب هنرمند که بگند ملودی ها روی اصول ساخته شده و فلان و فلان ایرادای درست بگیرید...
آقا در کنار همه ی اینها، ترانه و ملودی و تنظیم... ی صدای خوب لازمه، که جناب رادان ندارند!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

aghaye riahipoor nazarate shoma faghat pasokh e gheyre fani be goftehaye ghabliye aghaye honarmand bud na tozih darbare etehamati ke be "rooye digar" zadid,ba tashakor.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چرا باید با خودمون رودربایستی کنیم؟بهرام رادان یکی از بدترین آلبوم های این سالها رو منتشر کرد.صدای بی تکنیک ، دکلمه بجای آواز ، اصرار به خوندن به زبونی که لهجه اش توش بده و هزارتا اشکال دیگه.
با بکار بردن نوازنده های معروف و پکیج شکیل و قیمت ارزون ۲۵۰۰ تومنی، اشکال اصلی که صدای خوانندس پوشانده نشد.من چون مجبور نبودم یک بار بیشتر این اثر رو نشنیدم و از همون یک ساعت وقتی هم که گذاشتم پشیمونم.
آقای رادان واقعا فکر می کنی اگر ارشاد برای خواننده ها تست صدا میذاشت شما قبول بودی؟برادر من ، وقتی انقدر تو سینما موفقی آخه به چه قیمتی با این بضاعت کم اومدی خوانندگی رو امتحان کنی؟چون تو فیلم سنتوری لب خونی کردی و مردم از صدای محسن چاوشی و آهنگسازی استاد کامکار تعریف کردن فکر کردی اینا کار شما بود؟جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته ، بی خیال کاری که توش آموزش ندیدی و تجربه نداری بشو.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اقای ریاحی پور من که تو حرف هاتون چیزی به عنوان نقد ندیدم.
به قول اقای هنرمند بهتر به جای اینکه بگید من خیلی ها رو دیدم ناراضی هستند بگید کجای کار اشکال دارد یا باید به چه شکلی می بوده که الان نیست
من که خودم رسما این البوم به دلم ننشست اما دوست دارم بدونم ضعف های کار کجا بوده که این کاربا این هزینه به این شکل در امده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

درود بر استاد ریاحی پور عزیز.واقعا آلبوم ضعیفی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

با این جمله خیلی حال کردم
((من هنوز هم می‌گویم که افراد زیادی ضعف های خویش را تحت لوای عناوینی چون «راک» یا «خاص» پنهان می‌کنند، که توجیهی برای ناکامیشان در جذب مخاطب عام، داشته باشند.))
درود بر استاد ریاحی پور

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کلا این آلبوم بهرام رادان یه افتضاح بود از لحاظه موسیقی‌! حالا آهنگ سازش (کیوان هنرمند) گیر داده ما خوبیم! آقای هنرمند،اساتید موسیقی‌ راک دارن آلبومت رو گوش میدان میخندن عزیزم! ....تورو خدا بیایم واقع بین باشیم. جدا می‌تونم بگم آلبوم رادان یکی‌ از وحشتناک‌ترین و گوش خراش‌ترین آلبوم‌هایی‌ بود که گوش دادم!

Mas
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بسیار عااااااااااااااالی
ممنون جناب ریاحی پور
MAS

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من از صدای رادان دفاع نمی کنم اما اصلا صدای کی توی این سالهای اخیر تعریف داشته؟؟؟ حداقل شکل ارایه البوم رادان رو دوس داشتم . عکسها و پکیج خیلی خوب بودن. یه چیز دیگه هم بگم اینکه اقای هنرمند فکر می کنند با این دفاعیات دارند به کار کمک می کنند که البته کاملا بر عکس از آب در اومده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به دور از هر گونه جانب داری انصافا حق با بابک ریاحی پور . ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بابک جان. متشکرم، ولی دست آخر هم جوابی از جنس موسیقی، نقد موسیقی و پاسخی برای گفته‌هایت نبود. توقع داشتم در مورد جمله های: " آهنگسازی آن بد است و مشکل بهرام رادان نیست اما این آلبوم به اسم بهرام رادان منتشر شده" و "موسیقی باید ذاتش خوب باشد، تو با نوازندگان خوب نمی‌توانی به موسیقی خوبی دست پیدا کنی" توضیح بدهی. بابک جان شما برای من بسیار محترم هستی. مواردی را هم که گفتی بیخیال، بیخیال ولی ... . گفته بودی: "بعد که رفتم سر کار با خودم گفتم این چه کاری است؟! خیلی هم از این اتفاق ناراحت شدم" و بخاطر آوردم که این هم شبیه همان موردهایی است که قبل تر شنیده بودم. به هر حال دوست داشتم که بحث های موسیقی، فنی و با زبان موسیقی و بدون حاشیه باشد.
در این مورد چاره ایی هم پیدا کرده‌ام و کاری را شروع خواهم کرد و امیدوارم مورد استقبال قرار گیرد. معتقدم بحث فنی در مورد آثار منتشر شده هم سطح توقع مخاطب و هم احساس مسوولیت پذیری در گروه تولید را بالا می برد. اگر کسی نداند که چه ضعف‌ها و مزیت‌هایی دارد، چطور می‌تواند پیشرفت کند؟ خیلی خوب است که در نقد خیلی سفت و سخت و بی‌تعارف و البته با استدلال باشیم و در دوستی‌ها، عمیق و صمیمی.
بابک جان، شاید باور نکنی که به هیچ وجه از مطلب شما عصبانی نشدم. در بعضی موارد تعجب کردم و در بعضی موارد هم توضیح فنی شما را خواستم. آرزوی موفقیت برای بابک ریاحی پور که آرزوی بیهوده ‌ای است. سالهاست که بعنوان یک موزیک مرد توانا موفق هستید. امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوست عزیز ایشان قبلا آلبوم را نقل کرده اند و جناب هنرمند به جای جواب فنی به آقای ریاحی پور بحث رو به حاشیه کشوندن ایشان هم پاسخ آن حاشیه ها را داده اند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نکته جالب برای من در گفته های آقای ریاحی پور این بود که ایشان ابراز کرده بودند که می خواستند که مخاطب آلبومشان یک سری موزیسین باشه خوب بهتر نبود ایشان آلبومشان را به در خانه آنها پست می کردند ودر عموم منتشر نمی کردند؟!!! جالب این که حالا که آلبومشون فروش نکرده می گن من برای مخاطب عام نساختم!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

منم موافقم با بابک جان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

dar inke in album , albume khoobi naboood , yek bar bishtar nemishod goosh kard , sedaye bahram radan khoob naboood , ahang sazi ha zaeef boood , va az hame mohem tar enghadr tavaghoe maro bala borde booodan az kar vali akharesh injoori shod , ke shakki nist . vali doost dashtam babak riahi pooor yek javab e fanni tar be nameye keyvan honarmand bede , chon in ke khoob naboode o bade ro manam mifahmam , va bayad farghi beyne mano babak riahi poor bashe

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

به نظر من هیچ ایرادی نمیشه به تنظیم های کیوان هنرمند گرفت.من از هرکسی پرسیدم نظرش این بوده که تنظیم ها بسیار زیبا هستند و این فقط نحوه ی ادای خواننده ست که مشکل داره.اون هم نه به این خاطر که صدای بهرام رادان بده. عقیده بر اینه که احساس لازم رو نمی تونی از صداش بگیری. صداش حس نداره. انگار صرفاً خونده و فقط همین. وگرنه آقای هنرمند، شما جداً هنرمند هستید . به شما تبریک میگم بخاطر تنظیم های زیبایی که انجام دادید.

در ضمن هیچ انتظاری هم نمیشه از بهرام رادان داشت.مگه میشه گفت همه خواننده ها حتی محسن چاووشی، محسن یگانه و فرزاد فرزین و یا همین رضا یزدانی که بابک ریاحی پور قبولش دارند، از همون اول خوب بودن؟ تنها تفاوتش اینه که 8-9 سال پیش هیچ کس انقدر که الان حساسیت به خرج میدیم، حساس نبود و همه تشنه آهنگ بودن.اما امروز انقدر خواننده زیاده که براحتی میشه یکیو جایگزین دیگری کرد.تمام این خواننده ها هم آثاری دارند که غیر قابل شنیدنه و از آثار اولیه اونهاست. پس زیاد سخت نگیریم.کار اولش بوده و جای پیشرفت داره. دیگه بحث چی می کنیم؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

زنده باد یگانه نوازنده بیس و نقدش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام.
جدا از اینکه این آلبوم سطح بالایی داشت یا نداشت ولی بنده اعتقاد دارم آقای ریاحی پور در جایگاههی نیست که بخواد انتقاد کند.از ایشان بسی بزرگتر و با سواد تر هستند که بتوانند به بهترین شکل ممکن و بدرستی و خارج از هرگونه سلیقه انتقاد کنند.ایشان با توجه به مشکلات حاشیه ای که دارند و همه بچه های موزیسین اینو خوب می دونند و حتی اگر دقت کرده باشید طی یکی دو سال گذشته خواننده های مطرح کشور حاضر نیستند با ایشان کار کنند جواب محکمی است بر مشکلات شخصی ایشان با صاحب اثر.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای هنرمند را می شناسم از زمان کار با افخمی. متن اولش اصلا سنخیتیبا این پاسخ دوم که خیلی دوستانه و محترمانه است، ندارد. آن هنرمندی که من می شناسم این دومی است تا اولی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای هنرمند
با توجه به سطح تولید موسیقی شما در آلبوم اول
فکر می کنم حالا حالاها نباید به فکر تولید آلبوم باشید.
کاملا مشهوده که انتقاد پذیر نیستید.
برای من جای تعجب داشت که یعنی قبل از انتشار آلبوم کسی نبود آقای هنرمند رو
روشن کنه که این یک اثر بسیار ضعیفه؟ و پر از ایراد تکنیکی است؟
ولی الان فهمیدم که دوستان گفتند ولی شما احتمالا خیال کردید مغرضانه سخن گفتند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من که پاسخی دریافت نکردم از صحبت های آقای ریاحی پور ...
آلبوم را می خواهید نقد کنید ؟ درست و فنی و اصولی لطفا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نمی فهمم. آقای ریاحی پور خودش مسائلی رو طرح می کنه بدون استدلال آقای هنرمند ازیشون در مورد دلیل سئوال می کنه. در پاسخ آقای ریاحی پور هیچ دلیلی ذکر نمی شه!!!!! این چه طرز نقد کردنه؟ و جالب تر از اون کسایی هستند که برای ریاحی پور هورا می کشند. من گیجم یا اینا یه طوریشونه؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ببخشید آقای اشکان اون موقع به شما دسترسی نداشتن که از شما کمک بخوان. اگر منظورت از دوستان آقای ریاحی پوره که دیگه جای بحثی وجود نداره!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بامداد عزیز کاملا با نظرت موافقم کلا ما ملت عجولی هستیم. کاملا به یاد دارم که چند سال پیش رضا یزدانی به هیچ عنوان محبوبیت الان رو نداشت ولی به مرور زمان سلیقه مردم اومد دستش وباب میل اونها آهنگ ساخت خوب الان هم می بینیم که کلی پیشرفت کرده و کلی طرفدار داره وخود من هم یکی از طرفدارانشم .ولی باید قبول کرد که این اتفاق برای ایشان به مرور زمان افتاد. من اعتقاد دارم عوض اینکه از ابتدا اینقدر موضع بگیریم کمی صبور باشیم تا گذشت زمان ثابت کنه که هر کس چه چیزی در چنته داره .وکمی به هنرمندا مهلت بدیم.در ضمن اگر خواننده این آلبوم بهرام رادان نبود اینقدر موضع گیری نمی شد .ایشان به واسطه شهرتشان کلی دوست ودشمن دارند وزیر ذره بین هستند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

در یکی از سایتها دیدم که خبرنگار از بابک ریاحی پور پرسیده بود که نظرت راجع به خواننده های خارجی چیه و اگه بخواهی کسی رو به مردم معرفی کنی اون شخص کیه وایشون هم نظرشو داده بود.بعد پرسیده بود که نظرت راجع به خواننده های داخل چیه و چه شخصی رو می پسندی و ایشون عوض اینکه از خواننده مورد علاقش صحبت کنه سریع گفته بود فقط آلبوم بهرام رادان رو گوش ندید.وبرام واقعا طرز گفتارش عجیب بود چون به نظرم این فقط نشون دهنده یک تسویه حساب شخصی چون که خبر نگار که ازش نپرسیده بود که از چه آلبومی بدت می آد!!!!!! خلاصه نمردیمو معنی استادی وحرفه ایی بودن ایشونو فهمیدیم!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

عاشق منفی و مثبت های این کامنت هام

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

سلام
من جانب‌داری خاصی از کسی ندارم
نه آقای ریاحی‌پور نه هنرمند و نه رادان برای من به‌عنوان یک مخاطب عام موسیقی ایرانی خیلی افراد خاصی نیستند، اما این که یک کاری صورت گرفته و در اختیار مشتری عام قرار گرفته این‌جور هم که من در اطرافیانم دیدم با استقبال بدی هم مواجه نشده یک‌مقدار به‌نظر می‌رسه شاید خصومت بر سر وارد شدن یک هنرمند (بازیگر) سرشناس به عالم موسیقی باشد.
به هرحال شعرها و تنطیم‌ها مشکل که ندارند هیچ خوب هم هستند در این وانفسای موسیقی
ارائه صدا هم به نوعی خاص است که گویا نخواسته اصراری بر خواننده بودن خودش بکند و به‌موزات صدای آلات موسیقی بوده
حالا این که بد بوده گفتند خاص را من درک نکردم به شخصه
در مجموع بهتر است کمتر برای هرچیز جدیدی گارد بگیریم
کسی را مجبور به خریدن محصول نمی‌کنند
اگر ایشان ناموفق بود آلبوم بعدی فروشش کمتر خواهد بود و خودشان متوجه می‌شوند
بگذاریم مخاطب خودش انتخاب کنند و تصمیم بگیرد
سلیقه شخصی‌مان را به کسی به‌زور تزریق نکنیم
با تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ایول بهنام چان خوب گفتی... این اقا وقتی به محسن چاوشی میگه مضخرف میخونه دیگه چه انتظاری میشه داشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بابک ریاحی پور هم از لحاظ فنی هم اخلاقی هنرمند خوبیست. من که خودم همیشه سبک راک-جاز گوش میدم واقعا نتونستم از اهنگ 2 البوم جلوتر برم . اقای رادان نباید بازی های زیبا خودش را با این البوم و البوم ها احتمالی ضعیف خراب کند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

نقد اول آقای ریاحی پور که هیچ شبهتی به نقد نداشت فقط ابراز سلیقه بود ولی در جواب اقای هنرمند دیگه رسما خودشونو به کوچه علی چپ زدند. این نوع رفتار برای اشناست و اصلا برازنده یک به اصطلاا حرفه ای نیست. ح

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چرا نمیخواد قبول کنه بهرام رادان خواننده نیست...
حالا چون چار تا نقش خوب بازی کرده که نمیشه گفت به انواع هنر تسلط داره..!
واااااااااااااااااااااقعا بد خونده...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

آقای ریاحی پور. از فوتبال یاد بگیریرد که این روزها بازارش داغ است. همه چی که فقط کرکری خوندن نیست. باید حرفی برای گفتن هم داشت.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

chi shod belakhare make nafahmidim eshkale kare other side chi boo. aslan ba ki darid moghayese mikonid. kodom album az in album behtar boode ta hala? ba in ejra haie fogholade

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

اقای ریاحی پور. نه تنها نقد اول شما اصلا شباحتی به نقد نداشت که بعد هم بی خودی شلوغش کردید . توی ف .ب با رفقای خودتون جمع شدین و فکر می کنید که جواب دندان شکنی داده اید. اگر حرفی برای گفتن داشتید باید صریح جواب می دادید. متاسفم که تا حالا جزو طرفدارای شما بودم. خداحافظ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

برای خودم ، اقای ریاحی پور و طرفداراشون متاسفم. اینجوری دلمون دموکراسی می خواد. این دقیقا آقای ریاحی پور است که جنبهی نقد پذیری ندارد. در نامه ی آقای هنرمند کوچکترین بی احترامی نبود چند سوال ساده و واضح بود از ادعاهای آقای ریاحیپور که به هیچ کدام هم پاسخ داده نشد. اینجوری به جایی نیم رسیم. فقط بلدیم همه چی رو شلوغ کنیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ای وای . بعد از عمری یه آلبوم خوب با سر و شکل خوب با کیفیت صدای عالی سازبندی عالی و ... منتشر شد. حالا هی گیر بدین کی خونده. چرا خونده. ما خوشمون نمی یاد و ... حقتون همون که تو پاکت سی دی های تمام کیبوردی برای تون منتشر کنند و بگید به به . فقط بلدید نق بزنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

واقعاًممنون...هم از نقدتون و هم از دفاعتون که جانب ادب را نگه داشتید .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چرا سعی می کنید قضاوت کنید آقای ریاحی لطفن بذارید مردم خودشون به هنرمندشون نمره بدن و امتیاز من در مقام یک مخاطب می گم که آقای رادان شاید کارشون قوی نبود ولی در این حالت هم نبود که اینهمه انتقاد بشن بنظر من که خیلی هم عالی بود دست ایشون و بقیه دوستان درد نکنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

کیوان هنرمند من مصاحبه ی هردو شما را خواندم چرا بی خودی وارد مسائل خصوصی بابک ریاحی پور شده اید .

شما به جای نقد آلبوم روی دیگر گذشته ی استاد ریاحی پور را بیان می کنی . گفتا" نقد آلبوم نگفتند حاشیه پردازی .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بابک ریاحی پور این را بدان تمام کسانی که این آلبوم را از قبل تدارک دیده بودند می دانستند ضعف های زیادی خواهد داشت و از نامبر وان هایی مثل شما ( بابک ریاحی پور ) استفاده کردند تا کمی از ضعف هایشان پوشیده شود .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من هم آلبوم را گوش دادم به نظرم واقعا" اهنگسازی ضعیفی دارد

فقط فکر کنم قطعاتی که از گیتار بیس اسفاده شده خوبند .

آقا جان کلا" آلبوم ضعیفی بوده است .

همین ضعیف ....................... ضعیف ...... بپذیرید .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ببینم این بازیگر چقدر اصرار دارند صداشو نو به مردم برسونند .

آخه موسیقی احترام ها و سختی هایی داره و الکی نیست .

در موسیقی احساس و تبحر مهمه نه سوپراستار بودن سینما باشی .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

بابک ریاحی پور از جوابت به کیوان هنرمند خوشم اومد .

دمت گرم .

آلبوم بدی است .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

فتخار می کنم که هم اسم بهرام رادان هست. توی سیتما خیلی چیزها ها جا انداخت. کدوم بازی گر مدیر برنامه و طراح لباس و ... داشت. حالا هم امیدوارم توی موسیقی موفق باشه. روی دیگر که عالی بود. خیلی خیلی بهتر از فقط خوب بود. متاسفنه چقدر آدم تنگ نظر زیاد پیدا می شن که دوست دارن با همه چی مخالفت کنن. رادان به پیش. ما طرفدارتیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ساحره جان . آخه این چه جوابی بود آقای ریاحی پور داد. اصلا جواب نداد. جوابی نداره که بده وگرنه تا حالا صد بار گفته بود. جای تعجبه از آقای ریاحی پور

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

من مدت هاست که توی فضای موسیقی هستم. هم آقای ریاحی پور را می شناسم و هم آقای هنرمند. تاحالا نشده بود کسی آلبوم خودش را با جزییات آماده برای نقد بگذارد. تا لا ندیده بودم نت های آهنگ ها رو در دسترس همه قرار بدهند. آقای ریاحی پور واقعامطلب بی ربطی را اول نوشتند و بجای اینکه به نقد موسیقی بپردازند هی گفتند که بهرام چرا خونده. دورو بری ها مسمومش کردند. طبیعی بود که آقای هنرمند جواب آقای ریاحی پور را بهد و جالب بود که با ز توضیح فنی از ایشان خواست اما باز هم آقای ریاحی پور حاشیه رفت. برای خودم که تو این فضا مشغول کارم نگران شدم. چرا به اسم ها بیشتر از محتوی توجه می کنیم؟ چرا یاد نمی گیریم با هنر حرفه ایی برخورد کنیم و نه احساسی و جانبدارانه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

افراد زیادی ضعف های خویش را تحت لوای عناوینی چون «راک» یا «خاص» پنهان می‌کنند، که توجیهی برای ناکامیشان در جذب مخاطب عام، داشته باشند. آلبوم فاجعه بود نتونستم حتی چند ثانیشو گوش کنم ضمنا تلفظ انگلیسی رادانم که...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

چقدر جالب واقعا.تمام کامنت هایی که در تایید حرف های آقای ریاحی پور هستن N تا منفی خورده و کامنت آقای هنرمند و کسانی که با حرف های آقای ریاحی پور مخالفت کردن N تا لایک خورده.به قول آقای فردوسی پور چقدر خود جوش واقعا...
آقای هنرمند عزیز.قبول کنید این آلبوم انتظارات هیچ کس رو از بهرام رادان برآورده نکرد.ایشون اگه نمیخوندن بهتر بود.
امیدوارم این کامنت من رکوردهای لایک منفی رو بشکنه.
در پایان به دوست عزیزمون هم خسته نباشید میگم.چون بعد از هر لایک ایشون باید منتظر شن دوباره پیج Load شه.چه پشتکاری.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

یاد پینک فلوید و کمل بخیر چه گروه هایی بودند و هستند
بابک ریاحی پور یکی از بهترین هاست و موسیقیه راک رو میشناسه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

مگه دروغ گفته آقا شاهین؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

میناخانم بر کسی پ.شیده نیست که بابک ریاحی پور یکی از بهترین بیسیت هاست
و من فکر می کنم اگر نظری در مورد موسیقیه راک بدن به جا و با دلیل هست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

عجب آلبومی بود مینا خانم
بعد اگه بابک ریاحی پور نتونه نظر بده در مورد موسیقیه راک چه کسی میتونه ؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سخت نگیر، این نیز بگذرد ... | موسیقی ما