برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط انتشارات هرمس
فرخزاد لایق آلبوم «لکنت واژناک هبوط» را منتشر می‌کند
موسیقی ما- فرخزاد لایق، با «لکنت واژناک هبوط»، به پیشباز صدمین سال سرودن «سرزمین هرز» تی-اس-الیوت می‌رود. در واژ نخست است که صدای الیوت و شاملو با تغییرات و پیرایش الکترونیک با کوارتت زهی زیرین شنیده می‌شود. آنسامبل موسیقایی، گستره‌ی نامعمولی از سازهای زهی تا بادی چوبی و برنجی و سه تار و پرکاشن و چلستا و کرال و صداهای تغییر شکل یافته‌ی شاملو و الیوت و حتی ناقوسی از فیلم آوانگارد بلاتار  را در بر می‌گیرد، و بر خلاف اثر بی کلام هفت گاه معلق، مشحون از خوانش‌های موازی متون متعددی از الیوت، شاملو، و فروغ است.

سومین اثر فرخزاد لایق (پس از گذشت نه سال از کوارتت زهی «هفت گاه معلق»)، با نام اثر شگرف الیوت، «سرزمین هرز»، گره خورده است.

انتشارات گزیده کار هرمس، اول اردیبهشت هزار و چهارصد آلبوم فوق را روانه‌ی بازار موسیقی خواهد کرد، اما از هم اکنون، می‌توان آلبوم را در پورتال‌های  اپل موزیک، اسپاتیفای، آمازون و غیره شنید. قطعات آلبوم به نام «واژ»های اول تا هفتم نامگذاری شده‌اند.

در واژ نخست است که صدای الیوت و شاملو با تغییرات و پیرایش الکترونیک با کوارتت زهی زیرین شنیده می‌شود. آنسامبل موسیقایی، گستره‌ی نامعمولی از سازهای زهی تا بادی چوبی و برنجی و سه تار و پرکاشن و چلستا و کرال و صداهای تغییر شکل یافته‌ی شاملو و الیوت و حتی ناقوسی از فیلم آوانگارد بلاتار  را در بر می‌گیرد، و بر خلاف اثر بی کلام هفت گاه معلق، مشحون از خوانش‌های موازی متون متعددی از الیوت، شاملو، و فروغ است.
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 17:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرخزاد لایق آلبوم «لکنت واژناک هبوط» را منتشر می‌کند | موسیقی ما