برنامه یاد بعضی نفرات
 
با دعوت رئیس مجمع جهانی موسیقی یونسکو
«اردوان جعفریان» در همایش جهانی موسیقی سخن‌رانی می‌کند
موسیقی ما - «امیلی آشینگ آکونا» -رئیس مجمع جهانی موسیقی یونسکو- با ارسال نامه‌ای از سوی «سیلیا فیشر» نماینده خود از «اردوان جعفریان» نماینده مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری ایران برای حضور در ششمین همایش جهانی موسیقی که از ششم تا نهم مهر ماه در پاریس برگزار خواهد شد، دعوت کرد.
 
در نامه سیلیا فیشر دبیر ششمین همایش جهانی موسیقی به اردوان جعفریان چنین آمده است:
 
«جناب آقای اردوان جعفریان، بدین‌وسیله مایلم از جانب خانم امیلی آشینگ آکونا، رئیس مجمع جهانی موسیقی [یونسکو]، جنابعالی را به شرکت در ششمین همایش جهانی موسیقی که از ۲۸ سپتامبر لغایت ۱ اکتبر در پاریس برگزار می‌شود، دعوت کنم.
همایش جهانی مجمع جهانی موسیقی یونسکو، به مثابه زیرساخت مؤثر جهانی برای به اشتراک گذاری دانش حوزه موسیقی و جامعه در قرن بیست و یکم پنداشته می‌شود، زیرساختی که بازه ای از موضوعات متنوع را از دیدگاه‌های مختلف مانند فرهنگ، سیاست و اقتصاد، کاوش می‌کند. موضوعات مطروحه فراتر از بررسی جنبه‌های زیبایی شناختی تولید موسیقی و مباحثی در خصوص ترویج و یا مهار مشارکت فعال افراد در تجربیات فرهنگی خواهند بود. این همایش همچنین فرصت مناسبی برای بزرگداشت هفتادمین سال تأسیس مجمع بین المللی موسیقی خواهد بود. مجمعی که در سال ۱۹۴۹ در ذیل حمایت یونسکو به عنوان رکن کارشناسی و مشاور در حوزه موسیقی به وجود آمد.
 
زمینه این همایش پنج اصل موسیقی در عمل شامل ۱- آزادی بیان موسیقی، ۲- تحصیلات موسیقی برای همه ۳- امکان دستیابی به فعالیت‌های موسیقایی ۴- توسعه هنری و ارتباطات و ۵- به رسمیت شناختن دریافت حقوق عادلانه برای هنرمندان است. بنابراین کل همایش بر پایه تبیین این ۵ اصل پایه گذاری شده است که در هر موضوع، یک سخنران مهمان، دریافت‌های خود درباره هر اصل را ارائه خواهد کرد. جلسات کاری این همایش نیز در حوزه‌های متنوعی شامل مناظره‌ها، مصاحبه‌ها، ارائه مقالات موضوعی، کارگاه‌های آموزشی، بازار اطلاع رسانی، ارائه پوستر، هسته‌های [مشاوره] شبکه ای، اجراهای موسیقی و کنسرت‌های جانبی برگزار می‌شود.
 
همایش همچنین شامل برگزاری چند مراسم خاص نیز خواهد بود؛ «مراسم جایزه حقوق موسیقی»، «نمایشگاه عکس بزرگداشت هفتاد سال تاریخ مجمع جهانی موسیقی» و «گرامیداشت روز موسیقی بین الملل» مصادف با روز اول اکتبر برنامه‌های ویژه این همایش را تشکیل می‌دهد که این برنامه با در نظر گرفتن تنوع موسیقایی شهری مانند پاریس می‌تواند کامل‌تر شود.
 
ششمین همایش جهانی موسیقی به موسیقیدانان، تهیه کنندگان، مدیران، مدیران جشنواره‌ها، روزنامه نگاران، دانشگاهیان، محصلان، فعالان، سیاستگذاران، مدیران دولتی و سایر اقشاری که با هزاران شکل دیگر موسیقی در ارتباط هستند، امکان مشارکت در بحث‌های بین رشته‌های مختلف در سطوح بالا برای همفکری و اقدامات مشترک آینده را فراهم می‌آورد. این همایش همچنین از نگاه اعضای مجمع جهانی موسیقی فرصت ارزشمندی است تا با مذاکره و دیدار با همکاران خود از سایر قسمت‌های فعال در حوزه موسیقی، افق دید خود را گسترش داده و از فعالیت‌های دیگر برای پیشبرد کارهای خود و حتی پروژه‌های جدید، الهام گیرند.
 
این همایش در کنار اهداف جهانی حرفه‌ای شبکه اعضای مجمع، از تمام افرادی که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کنند و همچنین تمام افرادی که قابلیت و شرایط تصمیم سازی برای بهتر شدن شرایط در حوزه موسیقی در سراسر جهان را دارا هستند، استقبال می‌کند. ششمین همایش جهانی موسیقی در هماهنگی تنگاتنگ با مجمع اروپایی موسیقی که شاخه اروپایی مجمع جهانی موسیقی است، برنامه ریزی شده است.
 
همایش جهانی موسیقی با جلسه مجمع عمومی جهانی موسیقی آغاز و شامل نشست‌هایی از مجامع موسیقی مناطق و قاره‌های مختلف خود خواهد بود. مجمع عمومی به عنوان بالاترین مقام ناظر بر تمامی فعالیت‌ها در مورد اقدامات IMC و دستیابی به اهداف همایش خواهد بود. ضمن اینکه «مجمع پیاده سازی برنامه‌ها و مذاکرات»، گزارش‌های ارائه شده از هیأت اجرایی و پیشنهادات ارسالی از سوی اعضا را نیز مد نظر قرار خواهد داد. این در حالی است که شرکت در نشست مجمع عمومی از وظایف هر یک از اعضای مجمع جهانی موسیقی محسوب می‌شود.
 
بنا به توضیحاتی که ارائه شد، حضور جنابعالی در این برنامه‌ها به عنوان عضو مجمع در درجه بالای اهمیت قرار داشته و بنابراین بر این امیدواری هستم که جنابعالی نیز به دیگر همکارانتان از سراسر دنیا، برای شرکت در ششمین همایش جهانی موسیقی و بزرگداشت هفتادمین سالگرد تأسیس آن ملحق شوید. در انتظار خوش آمد گویی به شما در سپتامبر در پاریس هستم. ارادتمند شما، سیلیا فیشر / دبیر کل.»
 
مجمع صنفی تولید کنندگان آثار شنیداری از زمستان سال گذشته به عضویت مجمع جهانی موسیقی یونسکو در آمده است. محسن رجب پور، اردوان جعفریان، امیرعباس ستایشگر، مهدی کاشی و صدر الدین حسین خانی اعضای اصلی هیأت مدیره و سید افشین معصومی عضو علی البدل اول و بابک چمن آرا بازرس اصلی و اول و امیرحسین سینکی عضو علی البدل بازرس این مجمع را تشکیل را می‌دهند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 - 12:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «اردوان جعفریان» در همایش جهانی موسیقی سخن‌رانی می‌کند | موسیقی ما