برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنجمین جلسه عمومی مجمع سالانه تولیدکنندگان آثار شنیداری برگزار شد
رجب پور: تمام هزینه‌هایی که برای مجمع انجام شده، هدیه‌ی ما بوده است
موسیقی ما - پنجمین جلسه عمومی مجمع سالیانه تولیدکنندگان آثار شنیداری، ۲۶ مردادماه سال جاری با حضور اعضای مجمع در سالن کنفرانس وزارت کشور برگزار شد. در این جلسه  گزارش سالانه‌ی هیات مدیره توسط بازرس قرائت و  انتخاب روزنامه رسمی و همچنین انتخاب بازرس اصلی و علی البدل انجام شد.
 
در این جلسه اعلام شد که با نظارت نماینده وزارت کشور و هیات رئیسه (موقت) که به انتخاب مدیران حاضر در نشست این مسئولیت را بر عهده گرفتند، اقدام به رأی‌گیری و اعلام نتایج خواهد شد.

غلام علمشاهی (رئیس جلسه)، مجید طوسی (ناظر جلسه)، ستاره ترابی (ناظر جلسه) و آترین صیادی (منشی جلسه) به انتخاب مدیران حاضر به‌عنوان هیات رئیسه پنجمین جلسه سالیانه مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری به روی صحنه آمدند تا با رأی‌گیری از اعضای حاضر در جلسه، بازرس قانونی انتخاب و روزنامه کثیرالانتشار تعیین شود.
 
چهارده سال است که آرزوی چهل ساله‌مان را دنبال می‌کنیم
 

در ابتدای جلسه «محسن رجب پور» گفت: «زمانی به زبان آوردن کلمه «موسیقی» کار سختی بود و ما برای انتخاب عنوان مجمع مجبور به استفاده از کلمات «تهران» و «شنیداری» بودیم که طی درخواستی از کمسیون خواستار حذف کلمه «تهران» و اضافه شدن کلمه «موسیقی» شدیم تا بتوانیم تمامی موسسات فرهنگی هنری سراسر کشور را زیر پرچم این مجمع داشته باشیم. البته کمسیون منع قانونی دارد و باید بعد از رای مجلس و تائید شورای نگهبان مجددا فعالیتش را آغاز و سپس درخواست ما را بررسی و تائید کند.»
مدیرعامل مجمع صنفی ادامه داد: «ما تا سال 1393 به مدت 9 سال تلاش کردیم که بتوانیم این مجمع را ثبت کنیم یعنی امروز پس از پنج سال فعالیت مجمع، چهارده سال است که داریم آرزوی چهل‌ساله‌مان را دنبال می‌کنیم.»
او درباره قدرت این مجمع توضیح داد: «هرکدام از شرکت‌های تولیدکننده آثار شنیداری از پنج تا صد و پنجاه عضو دارند. از طرفی هرکدام از اعضای این مجمع حداقل متولی یک و حداکثر چندین هنرمند مطرح کشور است که هرکدام از آن‌ها چند میلیون دنبال‌کننده دارند؛ یعنی جمع حاضر در این مجمع می‌توانند بر روی سی میلیون گوش شنیداری مملکت تاثیرگذار باشند. هرکدام از ما یک تاثیر متفاوت داریم به طور مثال تهیه‌کننده‌ای با پنج خواننده مطرح کشور در این جمع حضور دارد که اگر هرکدام از این خوانندگان سه میلیون دنبال کننده داشته باشد؛ این مدیرعامل با پانزده میلیون دنبال کننده اینجا حاضر است. این مجمع از نظر تعداد اعضا زیاد نیست؛ اما به لحاظ تاثیرگذاری، ازبرخی مجامع صنفی کشورتاثیر بیشتری دارد. اگر ما در کنار یکدیگر اراده کنیم؛ می‌توانیم کلامی را امروز ساعت ۹ شب به گوش هشتاد درصد ایرانیان برسانیم.»
رجب پور که معتقد است دیگر زمان حضور تهیه کنندگان جوان در این عرصه است، بیان کرد: «تاریخ مصرف ما گذشته است و جوانان باید وظایف صنفی را یاد بگیرند و در جلسات گوناگون ما شرکت و در کنار افراد با تجربه تمرین کنند. چرا که نصفی از اعضای هیات مدیره نمی‌توانیم در دوره بعدی کاندید شویم و مجمع صنفی که چهل سال آرزویش را داشتیم، 9 سال برای ثبتش تلاش کردیم و 5 سال زحمتش کشیدیم را بدون انتقال تجربه رها کنیم. »
 
تصویب قانون ده درصدی و فرایند اعتراض و تعامل مجمع به صورت همزمان
 
در ادامه محسن رجب پور به عنوان مدیرعامل مجمع صنفی از تشکیل هیات پیشکسوتان برای احترام و کسب تجربه از همکاران قدیمی و باتجربه این صنف خبر داد و درباره نحوه عملکرد این دوره هیات مدیره گفت: «بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دغذغه ما در چندین ماه اخیر تا همین امروز کنش و واکنش قانون ده درصدی برداشت از فروش کنسرت‌های موسیقی است.»
 
 تشکیل شورای ده درصدی/ ممنوع‌الکاری برای پیگیری یک قانون
 
رجب پور بزرگ‌ترین دغدغه و مهم‌ترین گزارش هیات مدیره را برگزاری جلسات متعدد با همراهی خانه موسیقی در راستای این قانون عنوان و بیان کرد: «با همراهی مدیرکل اسبق و حال حاضر دفتر موسیقی و معاون وزیر به مجموعه‌ای به نام «شورای ده درصدی» رسیدیم که در این شورا برای نحوه دریافت درصد با ما همفکری خواهد شد کاری که پیش از این باید صورت می‌گرفت. البته این پیگیری‌ها باعث شد محدودیت‌هایی برای من ایجاد شود که امروزه حل شده است. »‌
 
از تشکیل شورای حا اختلاف تاعضویت در مجمع جهانی یونسکو

مدیرعامل مجمع صنفی از رتبه بندی شرکت‌ها از امسال خبر داد و گفت: «با همت مدیرکل  دفتر موسیقی رتبه بندی شرکت‌های موسیقی برای فعالیت‌های هنری رخ می‌دهد. از طرفی ما شورای حل اختلاف تشکیل دادیم و تاکنون بسیاری از اختلافات درون صنفی را با این شورا حل کردیم و هر شرکتی که به مشکل برمی‌خورد می‌تواند پیش از شکایت در دادگاه رسانه با ارسال نامه‌ای به مجمع، مشکلاتش را حل کند چراکه ما عضو کارشناسی دادگاه رسانه هستیم و به هرحال در آنجا نیز همان نظر را خواهیم داد پس بهتر است که مشکلات را در بین خودمان برطرف کنیم.»

او از حضور نماینده مجمع در شوراهای ارزشیابی موسیقی و جشنواره‌های مرتبط همچون فجر و همچنین عضویت این مجمع در مجمع جهانی یونسکو خبر داد و افزود: «اردوان جعفریان به عنوان نماینده این صنف اکنون کاندیدای هیات مدیره یونسکو هست و امیدواریم با کسب آرا بتوانند عضو هیات مدیره مجمع جهانی یونسکو شوند.»

رجب پور مشکلات مالیاتی را از دیگر دغدغه‌های هیات مدیره خواند و بیان کرد: «اگر هر شرکتی اظهار نامه مالیاتی و دفاتر مالیاتی را به موقع ارائه دهد از مالیات بر درآمد معاف خواهد شد که در این زمینه یکسری کلاس‌های آموزشی برگزار کردیم. همچنین با موافقت وزارت اقتصاد  و دارایی توانستیم موافقت حذف مالیات ارزش افزوده برای فروش بلیت.های کنسرت، تئاتر و سینما را دریافت کنیم و در تلاش هستیم تا معافیت از ارزش افزوده عملکردمان از سال 98 به بعد را نیز بگیریم.»

او در پایان درباره گزارش مالی مجمع توضیح داد: «تمامی هزینه‌هایی که تاکنون برای مجمع انجام شده است به عنوان هدیه از سمت ما بوده و ریالی از حق عضویت‌ها تاکنون خرج نشده است. »
 
بابک چمن آرا بازرس اصلی مجمع در گزارش خود با تایید صحبت‌های مجسن رجب پور گفت: «گزارش ثبت شده‌ای تاکنون از روند کارهای مجمع در دسترس نیست و یا تا امروز من آن را ندیده ام  و پیشنهاد می‌شود تا این عملکردها مکتوب شوند. همچنین ثبت و راه‌اندازی وب‌سایت مجمع از دیگر عملکردهای موفق این دوره بود و باید این وب‌سایت برای استناد اعضا، به روز رسانی شود. از طرفی هیات مدیره می‌توانند با مشورت با اعضا و سپردن وظایفی به آن‌ها در حوزه تخصصی‌شان به روند کارها سرعت بخشند.»
پس از ارائه گزارش های مدیرعامل و بازرس مجمع صنفی، با رأی‌گیری از 27 عضو حاضر در جلسه در حضور هیات‌رئیسه پنجمین نشست سالیانه مجمع صنفی و نماینده رسمی وزارت کشور، بازرس اصلی و بازرس علی البدل انتخاب و روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد.
روزنامه کثیرالانتشار «حمایت» به‌عنوان روزنامه رسمی جهت درج آگهی و اعلامیه‌ها انتخاب شد و سپس با شمارش آرا در حضور نماینده قانونی وزارت کشور، «رضا خانزاده» به‌عنوان بازرس اصلی و «میلاد ماهان راد» به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت یک سال انتخاب شدند.
گفتنی است محسن رجب پور، اردوان جعفریان، امیرعباس ستایشگر، مهدی کاشی و صدرالدین حسین خانی دومین هیات مدیره مجمع ناشران را تشکیل می‌دهند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مرداد 1398 - 16:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رجب پور: تمام هزینه‌هایی که برای مجمع انجام شده، هدیه‌ی ما بوده است | موسیقی ما