برنامه یاد بعضی نفرات
 
با داوری بنیامین، احمدی وقدیانی و اجرای افتخاری شعبانخانی و در هفتمین روز درگذشت حبیب، بیستمین برنامه هزارصدا برگزار شد
یک خواننده موسیقی سنتی برنده هزارصدای پاپ شد!
موسیقی ما - عصر روز جمعه بیست و هشتم خرداد ماه ماه، برنامه هزارصدا با داروی بنیامین بهادری به عنوان کار‌شناس خوانندگی، فرید احمدی به عنوان کار‌شناس ترانه و امیرقدیانی به عنوان کار‌شناس آهنگسازی و انندگی استاد تورج شعبانخانی به عنوان خواننده مه‌مان، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش سایت موسیقی ما، این برنامه که بیستمین برنامه از این سلسله برنامه‌های مسابقه موسیقی بود، درست در روز هفتم درگذشت حبیب محبیان برگزار می‌شد، به همین مناسبت روند آن تحت تاثیر درگذشت این هنرمند نامدار موسیقی پاپ قرار گرفته بود. در ابتدای این برنامه، آرش نصیری، بنیان گذار، مدیر و مجری هزار صدا، شعر «به شب نشینی خرچنگ‌های مردابی/ چگونه رقص کند ماهی زلال پرست» استاد محمدعلی بهمنی را خواند که حبیب محبیان روی آن یکی از مشهور‌ترین آهنگ‌هایش را خوانده است. آهنگ تیتراژ این برنامه هم، آهنگ مشهور «هوای امامزاده» حبیب بود و همچنین علی احمیان که یک خواننده جوان و خوش آتیه موسیقی راک است و در دوره‌های گذشته این برنامه به عنوان نفر برگزیده انتخاب شده بود، قطعه مادر حبیب را به زیبایی اجرا کرد.

پس از خواندن شعر ابتدای برنامه و پخش تیتراژ، مجری از نفر بر‌تر برنامه قبل، مصطفی پاریزی دعوت کرد که اجراهای این برنامه را آغاز کند. پس از آن کار‌شناسان برنامه روی صحنه دعوت شدند. به دعوت مجری کار‌شناسان با حضار سخن گفتند و بنیامین بهادری، در‌‌ همان ابتدا دلیل اینکه تبلیغ این برنامه را در صفحه اینستاگرامش قرار نداده را بیان کرد. بنیامین گقت: به این خاطر این کار را نکردم که می‌خواستم ساختار حرفه‌ای این برنامه حفط شود و کسانی به دیدن آن بیایند که برای شنیدن و تحلیل آثار موسیقی شوق داشته باشند.

پس از این مراسم اولیه، خوانندگان برنامه به ترتیب علی نظاری، ایمان نامی، علی بنیادی، احسان بهرامی، سجاد بازاج، محمدرضا رامزی و کیهان حکمت شعار آثار خود رو اجرا کردند و آثارشان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و در پایان، نفرات برگزیده به این ترتیب انتخاب شدند:

نفر اول: علی بنیادی
نفر دوم: علی نظاری
نفر سوم: احسان بهرامی

نکته مهم این انتخاب، انتخاب یک خواننده سنتی به عنوان خواننده بر‌تر بود. مطابق با روال دور جدید برگزاری برنامه هزارصدا، قبل از اجرای هر خواننده، فیلم کوتاه بیوگرافی به زبان خود آن خواننده پخش می‌شود. در این فیلم‌ها، علی بنیادی که نفر اول شد خود را از شاگردان حسین علیشاپور و خواننده موسیقی سنتی معرفی کرد. او همچنین گفت هم آواز سنتی می‌خواند و هم گاهی اوقات پاپ می‌خواند. انتخاب این خواننده به عنوان نفر اول در تیم کار‌شناسی که در آن ستاره اصلی بنیامین بهادری خواننده مطرح موسیقی پاپ است از نکات جالب این برنامه بود.

یکی دیگر از خوانندگان کیهان حکمت شعار بود که اثری به آهنگسازی فرزاد فرزین را خواند. بنیامین هنگان نقد این آهنگ را در حد فرزاد فرزین ندانست و آن را فاقد خلاقیت و ویژگی خاص عنوان کرد و در توضیحات تکمیلی گفت باید بررسی کرد که فرزاد در چه شرایطی این آهنگ را ساخته است.

در یکی دیگر از بخش‌های این برنامه محمدرضا رامزی از آبادان، آهنگی بستکی به سه گویش فارسی، بستکی و عربی خواند، فرید احمدی شعر بخش عربی آن را بهتر از بخش‌های دیگر عنوان کرد.

در لابلای برنامه، یاسین گلشنی که یک خواننده یازده ساله و فرزند عباس گلشنی خواننده تلویزیون است، قطعه‌ای به عنوان مادر برای مادرش که در سالن حاضر بود اجرا کرد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های برنامه، اجرای استاد تورج شعبانخانی بود که به عنوان خواننده مه‌مان حضور پیدا کرده بود. شعبانخانی وقتی روی صحنه آمد اعلام کرد حال و روز خوشی ندارد و حتما باید سرحال باشد که بتواند حق مطلب را ادا کند و خوب بخواند. وی ابتدا قطعه زیبا و نوشتالژیک «تو که نیستی» را اجرا کرد. بعد از اتمام این قطعه و با توجه به استقبال خوب تماشاگران و بنیامین بهاری که در ردیف جلو از اجرای استاد فیلم می‌گرفت، شعبانخانی قطعه نوستالژیک «هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست» را اجرا کرد. تورج شعبانخانی پیش از این برنامه در ششمین برنامه از سری برنامه‌های سال اول برگزاری هزارصدا، در کنار سیدعباس سجادی و امیر شاهرخی به عنوان کار‌شناس خوانندگی هم حضور به هم رسانده بود. بنیامین بهادری و فرید احمدی نیز دومین بار بود که در این برنامه به عنوان داور حاضر شده بودند.

هزارصدا برنامه‌ای برای معرفی استعداد‌ها و چهره‌های جوان و خوش آتیه موسیقی ست که در آن، برخلاف برنامه‌های معمول استعدادیابی موسیقی، خوانندگان آثار متعلق به خود را اجرا می‌کنند. این برنامه با مدیریت و اجرای آرش نصیری هرماه دوبار، یکی برای موسیقی پاپ و یک بار هم برای ساز و آواز و تصنیف موسیقی اصیل ایرانی برگزار می‌شود.

این برنامه دومین برنامه از سری جدید برنامه‌های مسابقه موسیقی هزارصدا در بخش موسیقی پاپ بود. برنامه بعدی هزارصدا در روز دهم تیرماه و این بار در ژانر موسیقی اصیل ایرانی برگزار می‌شود. در برنامه قبلی هزارصدا که بعد از افطار پنج شنبه هفته گذشته بیستم تیرماه برگزار شده بود، محمدعلی بهمنی، مجید درخشانی و عبدالحسین مختاباد به عنوان داور حضور داشتند.

بنابر اعلام آرش نصیری، اخبار برنامه هزارصدا از طریق کانال این برنامه به آدرس @hezarseda دراختیار علاقمندان است. همچنین کسانی که می‌خواهند در این برنامه شرکت کنند نیز می‌توانند از طریق ایمیل برنامه و اینستاگرام مدیر آن اقدام کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1395 - 09:48

دیدگاه‌ها

یکشنبه 30 خرداد 1395 - 19:00

بنیامین با یکی از ضعیف ترین آلبوم های پاپ داور هم شده؟؟؟؟ این آقا کارای خودش رو بهتر کنه تا نقد جوونای مردم...البوم اخرش به درد مهد کودک هم نمیخورد

دوشنبه 31 خرداد 1395 - 10:32
یکی از حضار

کاش به جای قضاوت های اینجوری در برنامه حضور داشتید و قضاوت و نظر آقای بنیامین رو می دیدید. ما متاسفانه درگیر این مشکلات هستم که هر کس بدون اینکه در جمع حضور داشته باشه، در موردش نظر می ده

79.127.33.18
یکشنبه 30 خرداد 1395 - 21:15

بنیامین این کار را در حد "فرزاد فرزین" ندانست؟! حد خودش چیه؟! کی اینو داور کرده؟! قحطی کارشناسه ک ی خواننده مث بنیامین شده داور؟؟؟

یکشنبه 30 خرداد 1395 - 21:40

ببین دنیا چی شده ..آخر الزمون شده که بنیامین درباره فرزاد فرزین نظر بده ..ای خدا...آهنگ سال 81 فرزد با همون کیفیت ضعیفش هم از کل آلبوم 94 جنابعالی بهتره ..جناب بنیامین

دوشنبه 31 خرداد 1395 - 10:37
آرش نصیری

سلام آقای قنبری. چون من خودم مجری جلسه بودم و در جریان کل جریان بودم بگذار قضاوت خودم را بگویم. به نظر من بنیامین نه تنها از فرزاد فرزین بد نگفت که از او تجلیل کرد. او گفت این آهنگ در حد اسم فرزاد فرزین نیست. شما هم باید این آهنگ را می شنیدید و قضاوت می کردید که این قضاوت درست هست یا نه. آنچه من از مجموعه آن صحبت ها برداشت کردم احترام به جایگاه توانایی آقای فرزین بود. این را برای دفاع از این دو دوست گفتم . دوست عزیزم کیهان حکمت شعار که آن آهنگ را خواند هم با سعه صدر پذیرفت.

79.127.33.18
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 11:49
ریحانه ♥بنیامینی♥

دوست عزیزم .. شما اصلا متوجه منظور بنیامین شدی که داری اینجوری قضاوت میکنی ؟؟؟
بنیامین به اون آقایی که آهنگ فرزاد فرزین رو خوند گفت که اجرای تو در حد فرزاد نبود و کار فرزاد خلاقانه ست ولی اینطوری که تو خوندی اصلا خلاقانه و جذاب مثل فرزاد نبود !!
در اصل بنیامین از اقای فرزین تعریف کرد ... متاسفم که اینقدر راحت نظر میدین و قضاوت میکنین ...
در ضمن بنیامین اونقدر واسه خودش بزرگ هست تو این مملکت که نیازی به نظر و کارشناسی شما نداشته باشه ...

109.109.39.160
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 16:56

سلام
گزارش سایت موسیقی ما با دفاعی ک آقای نصیری از بنیامین میکنن در تضاد هس و کاملا متن گزارش اینجوری القا میکنه ک ایشون آهنگسازی آقای فرزین رو زیر سوال بردن . اگر برداشت آقای نصیری ک خوشون توی جلسه بودن درست باشه گزارش سایت واقعا با شیطنت نوشته شده چون اصلا پیامی ک آقای نصیری میگن رو ب خواننده منتقل نمیکنه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یک خواننده موسیقی سنتی برنده هزارصدای پاپ شد! | موسیقی ما