برنامه یاد بعضی نفرات
 
به پاس «سال‌ها اهتمام در معلمی‌ و خلق زیبایی در موسیقی ایران» صورت می‌گیرد
تقدیر از «افلیا پرتو» در هزارصدا
موسیقی ما - شامگاه دوشنبه دوم دی ماه، سومین هزارصدای ویژه کودکان و نوجوانان در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این برنامه، بنابر آنچه که اعلام شده است، شصت و یک هنرمند نوجوان و کودک در قالب پنج گروه و و سه تکنوازی از چندین شهر مختلف ایران، آثاری را روی صحنه اجرا می‌کنند و این آثار توسط کارشناسان بررسی و این هنرمندان و مربیان آن راهنمایی و تشویق خواهند شد.

میلاد کیایی، الهه حمیدی، فربد یداللهی و مسعود نظر کارشناسان این برنامه‌اند. استاد میلاد کیایی، نوازنده پیشکسوت، آهنگساز و مدرس باسابقه، این روزها درگیر داوری در ششمین جشنواره نوای خرم بود و البته پیش از این، سه بار دیگر در برنامه هزارصدای سنتی به عنوان داور حضور داشته است. همچنین فربد یداللهی، مدرس سازهای کوبه‌ای ایرانی و مبدع جریان «ریتم صلح» در ایران نیز، در برنامه قبلی هزارصدای کودک به عنوان کارشناس حضور داشت، اما آهنگساز، نویسنده و مدرس موسیقی کودک مسعود نظر و همچنین خواننده و مدرس آواز کلاسیک و پاپ، الهه حمیدی برای اولین بار به عنوان کارشناس در هزارصدا حضور دارند. حمیدی پیش از این، علاوه بر اجرای ده‌ها اثر شناخته شده از بزرگان موسیقی، ده‌ها اثر نوستالژیک کودکانه را نیز اجرا کرده که از آن جمله اجرای ترانه «علی کوچولو، این مرد کوچک» ساخته زنده‌یاد بابک بیات و اجرای چند ترانه در موسیقی فیلم «خواهران غریب» ساخته زنده‌یاد ناصر چشم آذر است.

این برنامه یک روز بعد از تولد بانو افلیا پرتو برگزار می‌شود و «به پاس سال‌ها اهتمام در معلمی‌ و خلق زیبایی در موسیقی ایران» به این نوازنده، سرپرست ارکستر و مدرس پیشکسوت موسیقی ایران تقدیم می‌شود. در این  برنامه همچنین فیلمی‌ از روند برگزاری ششمین برنامه نوای خرم پخش و از برگزارکنندگان آن قدردانی خواهد شد.

گروه‌های «ارکستر آکادمی ‌موسیقی چنگ»، «همایون» و «پرناک» از شهرستان قم، گروه کوبه‌ای به سرپرستی مانا فزایی و گروه «نواآفرینان» از تهران به صورت گروهی، و احسان بهرامی‌،  کسری خیری و لنا دباغیان به صورت انفرادی در سومین برنامه هزارصدای کودکان اجرا خواهند کرد. خواننده مهمان برنامه هم، آهنگساز و خواننده سبک راک و پاپ-راک علیرضا ظریف است. او دو قطعه از آلبومی‌ که به تازگی، روی اشعاری از نگار فرشپیان برای کودکان و نوجوانان ساخته است را به عنوان نمونه‌ای  از آثار مختص کودکان ونوجوانان اجرا خواهد کرد.

این برنامه ساعت 18 روز دوشنبه دوم دی ماه در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران و با حضور کارشناسان و تماشاگران برگزار خواهد شد. هزارصدای برنامه‌ای برای استعدادیابی در موسیقی ایران است که از سال 1392 آغاز به کار کرده و از تیرماه امسال، بخش کودکان و نوجوانان آن هم راه‌اندازی شد است. بنابر اعلام آرش نصیری، بنیان‌گذار و مدیر برنامه هزارصدا،هزارصدای کودکانه فعلا شکل مسابقه ندارد و صرفا برای تشویق و راهنمایی فعالان این زمینه از موسیقی برگزار می‌شود و پس از آزمون‌های اولیه و بررسی شیوه‌های مختلف اجرا، شکل مسابقه‌ای بخش کودکان نیز طراحی و اجرا خواهد شد.
 
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398 - 12:48

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تقدیر از «افلیا پرتو» در هزارصدا | موسیقی ما