برنامه یاد بعضی نفرات
 
«فرید الهامی» آلبوم «درفش کاویانی» را به مادر فرهیخته‌اش تقدیم کرد
آلبوم «درفش کاویانی» با آواز «شهرام ناظری» و آهنگسازی «فرید الهامی» منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران و به آهنگسازی «فرید الهامی» منتشر شد و این نوازنده تنبور و آهنگساز، این آلبوم را به مادر فرهیخته‌اش تقدیم کرد.

آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران، به آهنگسازی «فرید الهامی» و براساس اشعار حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» پس از نزدیک به یک دهه تلاش؛ توسط نشر «نغمه سرای روژین» به تهیه‌کنندگی «صدرالدین حسین‌خانی» امروز دوشنبه ۱۷ اسفندماه جاری توسط پخش «هنر شهر» در سراسر کشور منتشر ‌شد و «فرید الهامی» نوازنده تنبور و آهنگساز، آلبوم «درفش کاویانی» را به مادر فرهیخته‌اش تقدیم کرد که در خردسالی و با تشویق‌های این مادر مهربان، دلسوز و هنردوست و حمایت‌های وی؛ نوازندگی تنبور و سه‌تار را آغاز کرد.

آخرین اثر «شهرام ناظری» تنها حماسه‌خوان موسیقی ایران در حالی از طریق فروشگاه‌های فرهنگی و هنری در اختیار علاقمندان به موسیقی، شعر و ادبیات در سراسر کشور قرار گرفت که شوالیه آواز ایران پس از سال‌ها در آلبوم «درفش کاویانی» یکبار دیگر با ساز مقامی تنبور، حماسه‌سرایی (شاهنامه‌خوانی) کرده و در این اثر موسیقیایی آواهای چند هزار ساله «هوره» و «مور» و همچنین مقام‌های باستانی تنبور را اجرا کرده است.

در درفش کاویانی» «سارا عباس‌پور» به عنوان نقال اثر، کاری متفاوت اجرا کرده و کارگردان تصویری آلبوم نیز برعهده «اهورا ذوالنور» بوده است.

تعدادی از قطعات آلبوم «درفش کاویانی» عبارتند از: آواخوانی (براساس آواهای باستانی هوره و مور)، پادشاهی ضحاک، تولد فریدون، تکنوازی تنبور، ضحاک در جستجوی فریدون (براساس مقام مجنونی و شاهنامه خوانی)، خروشیدن کاوه دادخواه، قیام کاوه آهنگر، کاوه آهنگر (براساس مقام سحری و شاهنامه خوانی)، برافراشتن درفش کاویانی (ضرب زورخانه و باستانی)، به بند کشیده‌شدن ضحاک در کوه دماوند توسط فریدون (نبرد نور و ظلمت).

نیایش (براساس مقام ساروخانی) و همچنین مقام جلو شاهی باستانی و سحری.

اعضای گروه موسیقی «فردوسی» در آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران عبارتند از: فرید الهامی ـ نوازنده تنبور، فرنود الهامی ـ نوازنده تنبور، مهراب اسرافیلی ـ نوازنده تنبور، آرمان دکه‌ای ـ نوازنده تنبور، پریسا کلهر ـ نوازنده تنبور، سعید نایب محمدی ـ نوازنده عود، صابر نظرگاهی ـ نوازنده دیوان، یونس پاکنژاد ـ نوازنده کمانچه، سینا علم ـ نوازنده کمانچه آلتو، نازلی بخشایش ـ نوازنده چنگ، فرهاد صفری ـ نوازنده سازهای کوبه‌ای ابداعی و ضرب زورخانه و شهریار نظری ـ نوازنده دف.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394 - 16:32

دیدگاه‌ها

سه شنبه 18 اسفند 1394 - 08:36

استاد! عالی، عالی.
دمت گرم و سرت خوش باد.
حالمان خوش شد.

سه شنبه 18 اسفند 1394 - 20:53

صدای استاد چنان قلندرانه وبی پرواست که هر ناظر منصفی راتحت تاثیر قرار می دهد جاودانه باد این نوای حماسی که گویی که پژواکیست از نواهای باستانی وکهن درعصر حاضر

پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 09:52

دوستان برازنده و شایسته است که " استاد " را در آغاز نام ایشان بیاورید زیرا اکنون کمتر کسی را به پای ایشان در موسیقی این سرزمین میشناسیم . پس میتوان گفت " استاد" برازنده ی ایشان است .

جمعه 21 اسفند 1394 - 20:52

اگر تاریخ موسیقی ایران را نگاهی بیندازید متاسفانه همیشه بدلیل سرکوب نیازهای اولیه افراد در جامعه، موسیقی و آواز ایران همیشه گرداگرد غزل بوده است و اشعار دیگر از جمله اشعار حکیمانه فردوسی جایش خالی بوده است موسیقی غرب را اگر نگاه کنید جنبه های مختلف و گسترده ای دارد موسیقی بتهوون فقط عاشقانه و غزلی نیست و… بنده در اینجا زنده باد و دست مریزاد میگویم به جناب استاد شهرام ناظری که با دقت، تحقیق و شجاعت ستودنی و کم نظیر ابتدا مولوی و امروز شاهنامه فردوسی را به موسیقی ایرانی پیوند زده و راههای جدید و مهمی در فرهنگ و موسیقی ایران باز کردند.
اثر فوق بسیار زیباست چنین کارهایی در تاریخ موسیقی ایران ماندگار و تاثیرگذار خواهند بود. همه چیز این اثر عالی است: انتخاب شعر، موسیقی و ساز متناسب با شعر و مهمتر از همه تحریرها و لحن خواننده که با شعر و موسیقی بسیار متناسب است.

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 20:47

این استاد صدایی طلایی دارد. هر روز آهنگ هایشان را میلیون ها بار گوش میدهم. ایشان تنها خواننده ای میباشند که هیچ وقت آنگ بد یا حوصله سر بر مانند شجریان نخوانده است. همیشه بهترین هارا خوانده.بد ترین ها در صدای ایشان میشود بهترین ها. میدانم که دیگر هیچ کسی در موسیقی ایران و جها مانند ایشان ظهور نمیکند. زنده باد حضرت استاد شهرام ناظری

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «درفش کاویانی» با آواز «شهرام ناظری» و آهنگسازی «فرید الهامی» منتشر شد | موسیقی ما