برنامه یاد بعضی نفرات
 
۲۴ و ۲۵ دی ماه
گروه اینک با خوانندگی اشکان کمانگری در گرمسار کنسرت می‌دهد
موسیقی ما- گروه موسیقی «اینک» ۲۴ و ۲۵ دی ماه در شهرستان «گرمسار» به اجرای برنامه می‌پردازد و این در حالی است که خود را برای اجرای تهران و همچنین شهرستان‌های دیگر آماده می‌کند و علاوه بر آن یک آلبوم هم برای انتشار در دست دارد. به این‌ها باید اجرا در سی‌ویکمین جشنوارهٔ موسیقی همراه با گروه موسیقی «خورشید» به سرپرستی «مجید درخشانی» را نیز اضافه کرد.

 «اشکان کمانگری» خوانندهٔ این گروه دربارهٔ برنامه‌های پیش روی این گروه می‌گوید: «در برنامه‌ای که در پیش داریم، برنامه با آهنگسازی حامد فکوری و همچنین مقداد شاه‌حسینی در دو بخش انجام می‌شود. قسمت اول برنامه از ساخته‌های آقای فکوری در مایهٔ بیات اصفهان با اشعاری از حسین منزوی، رهی معیری و مهدی اخوان ثالث است و بخش دوم در دستگاه نوا اشعاری از مهدی اخوان ثالث و مولانا از ساخته‌های مقداد شاه‌حسینی است. در این رپرتوار تلاش شده است از سازبندی متفاوت، تنظیمی خاص و استفاده درست از ظرفیت صدادهی هریک از ساز‌ها بهره گرفته شود و من نیز به عنوان خواننده از ظرفیت‌های پیدا و پنهان شعر بیش از پیش برای همراه بردن مخاطب استفاده کردم.»

او همچنین به این نکته اشاره دارد که در این برنامه قطعات از دو آهنگساز با دو نگرش متفاوت بهره گرفته شده است و علاوه بر آن این گروه خود را برای برگزاری یک کنسرت در اردیبشهت سال‌ آینده در تهران نیز آماده می‌‌کند و هم‌اکنون مشغول ضبط قطعاتی است که آن نیز سال آینده منتشر خواهد شد: ‌» ضبط این اثر به خاطر شکل متفاوتی که به لحاظ سازبندی دارد و هارمونی و تنظیم آن نیز نسبت به کارهای قبلی تفاوت می‌کند، نیاز به تمهیدات ویژه‌ای دارد که امیدوارم صضبط آن تا پایان امسال به پایان برسد و سال آینده بتوانیم آن را به انتشار درآوریم. این اثر در دستگاه ماهور و آواز بیان اصفهان است و می‌‌توان آن را کاری کاملا کلاسیک بر اساس موسیقی ردیف- دستگاهی دانست. قطعات این اثر را «حامد فکوری» انجام داده است و نگرشش در آن بر اساس موسیقی دستگاهی و تنظیم چند صدایی ارکستر است.»

در گروه موسیقی «اینک» فرهاد صفری (سازهای کوبه‌ای: تنبک و سازهای ابداعی)، حامد فکوری (تار و آهنگساز)، پوریا فرجی (سنتور)، مقداد شاه‌حسینی‌ (تار و آهنگساز)، شروین مهاجر (کمانچه)، نگار نوراد (ویولون‌سل) و اشکان کمانگری (خواننده) فعالیت می‌کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دی 1394 - 12:16

دیدگاه‌ها

دوشنبه 14 دی 1394 - 12:47

زنده باد گروه موسیقی اینک با اون اجراهای تمیز و آهنگسازی های زیبا و جدیدشون .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه اینک با خوانندگی اشکان کمانگری در گرمسار کنسرت می‌دهد | موسیقی ما