.
تهیه کننده: 
پایگاه خبری - تحلیلی «موسیقی ما»
تدوین: 
plays 91227
موسیقی ما - «مادربزرگی داشتم که برای خوابیدنم نغمه‌ای در افشاری می‌خواند: «عاشق بهاری قناری! دلم می‌خواد از قفس آزادت کنم و ... همیشه فکر کردم انگار آن‌جا که مادربزرگ گفت عاشق بهاری قناری! شعاع نوری از آوازش بر من باریدن گرفت و سبب شد که تا امروز بی‌قراری‌هایم را آواز بخوانم. زمانی که برای اولین بار در تصنیف بیدادِ استاد ضرابیان با این شعر استاد سایه مواجه شدم که گفته‌اند: «پری بودی و با من راز کردی/ به ناز و عشوه عشق آغاز کردی/ مرا آواز دادی چون رسیدم /کبوتر گشتی و پرواز کردی... اینها در ذهنم مرور شدند.»

اینها را «اشکان کمانگری» می‌گوید. او به تازگی آلبوم «مرا آواز دادی» را با آهنگ‌سازی «محمد جواد ضرابیان» منتشر کرده است.  این اثر  شامل قطعاتی چون «عاشق شده‌ام بر تو» با شعری از نظامی گنجوی، «بخت بلند» با شعری از خواجوی کرمانی، «مرا آواز دادی» با شعری از هوشنگ ابتهاج، «سرِ پرواز» با شعری از حسین منزوی، گروه‌نوازی به همراه ساز و آواز با شعری از میلاد عرفان‌پور، «آینه‌ی جان» با شعری از عباس محمدی و «زیبایی تو» با شعری از محمدمهدی سیار است. در این اثر هم‌چنین چهار «ساز و آواز» بر اساس اشعاری از «بیدل دهلوی» خوانده شده است. یک قطعه تک‌نوازی تار، یک قطعه تک‌نوازی عود و گروه‌نوازی نیز از جمله قطعات بی‌کلام این اثر است.

این خواننده‌ی جوان تاکنون با گروه هایی همچون گروه خورشید به سرپرستی مجید درخشانی، همساز به سرپرستی مسعود شعاری، گروه آوازی تهران به رهبری میلادعمرانلو، ارکستر ملی، حسین بهروزی نیا و ... همکاری داشته است.
 
«کمانگری» بر این اعتقاد است که این اثر روایت یکی از اثرگذارترین تصنیف‌سازان چند دهه اخیر بر اشعار کلاسیک تا امروزی است که به‌صورت یک اجرا در فرم‌های شناخته شده‌ موسیقی ایرانی ساخته و پرداخته شده است. این آلبوم در قالب ارکستر سازهای موسیقی سنتی تهیه و تدوین شده است و می‌توان این اثر را از عاشقانه‌های استاد ضرابیان به شمار آورد.

 در این آلبوم نوازندگانِ برجسته‌ای از جمله اردشیر کامکار (کمانچه)، حسین بهروزی‌نیا (بربت)، بهروز الوندی‌پور (نی)، شهرام میرجلالی(تار)،  سیناجهان‌آبادی(کمانچه)، میلاد محمدی(تار و تارباس)، قاسم رحیم زاده (تار)، مریم خدابخش(عود)،فرهاد صفری(تمبک، زروان،کارنگ و باژنگ)، شهریار نظری(دف) حضور دارند و استاد ضرابیان نیز در این اثر به عنوان نوازنده‌ی سنتور فعالیت کرده‌اند .


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
1 + 2 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو اشکان کمانگری از آلبوم مرا آواز دادی می‌گوید از سایت موسیقی ما | موسیقی ما