برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه «اپن سورس» به همت موسسه فرهنگی هرمس در تالار وحدت روی صحنه می‌روند؛
رامین صدیقی: موسیقی گروه «اپن سورس» آوانگارد است
موسیقی ما - رامین صدیقی مدیر موسسه فرهنگی هرمس از اجرای گروه اپن سورس با حضور سه تن از نوازندگان و آهنگسازان مطرح جهان در تالار وحدت خبر داد. طبق گفته صدیقی بناست بیورن مه یر، ساموئل روهرر و کلاوس گزینگ ۱۷ و ۱۸ مهرماه در غالب گروه اپن سورس در تالار وحدت به اجرای برنامه بپردازند. صدیقی ضمن اعلام این خبر در باره کارنامه کاری این سه موزیسین به موسیقی ما گفت: در کارنامه قابل اعتنای هر یک از این سه هنرمند، سابقه همکاری با هنرمندان بزرگ دنیا مشاهده می‌شود که دامنه وسیعی از موسیقی جز، ملل، کلاسیک و آوانگارد را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به رزومه کاری این سه افزود: بیورن مه یر - نوازنده باس - عضو سابق گروه مشهور رونین، موسس گروه سوئدی بازاربلو، عضو گروه هنرمند فقید ایرانی آزیتا حمیدی و همچنین کوارتت انور براهم عود نواز برجسته تونسی، برای موسیقی دوستان ایرانی نامی آشنا است. او از سال ۱۳۸۴ تا کنون در قالب تمامی گروه‌های یاد شده در ایران به اجرا پرداخته و همچنین کارگاه‌های تخصصی متعددی نیز در تهران دایر کرد. ساموئل روهرر نیز به همراه تریو کالین ولون و کوارتت وولفرد برده روده تا کنون دو بار در تهران به روی صحنه رفته است و در زمره کوبه‌ای نوازهای صاحب سبک در صحنه موسیقی نوگرای اروپاست. کلاوس گزینگ که علاقمندان موسیقی او را به عنوان آهنگساز/نوازنده در گروه خواننده مشهور جز انگلستان، «نورما وینستونم و همچنین نوازنده کوارتت انور براهم می‌شناسند، جزو معدود هنرمندان مطرح و فعال در زمینه نوازندگی ساز نامعمول و جذاب کلارینت باس است.

صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه زمینه شکل گیری گروه اپن سورس در بهبوهه چشنواره موسیقی فجر در سال گذشته فراهم شد افزود: مقدمه تشکیل این ترکیب سه نفره سال پیش در خلال صحبت‌هایی که طی روزهای برگزاری جشنواره موسیقی فجر داشتیم فراهم شد و گروه «اوپن سورس» نامیده شد.

وی همچنین درباره مسیری که «اپن سورس» در آن قدم بر می‌دارد خاطر نشان کرد: عرصه کار بر اساس یک سری ایده‌های نوشته شده است و آن ایده‌ها برپایه بداهه نواری توسعه پیدا می‌کند. بنابراین در این گروه با ترکیبی از موسیقی نوشته شده و توسعه یافته مواجه هستیم. موسیقی این سه تن بر اساس شرایط آن و لحظه شکل می‌گیرد و نوع موسیقی آن‌ها پیش رو یا آوانگارد است. این سه درباره موسیقی اشن می‌گویند: موسیقی ما آزاد است و ما فقط موسیقی اجرا می‌کنیم.

گفتنی است مه یر، روهرر و گزینگ که هر سه با انتشارات پیشرو و معظم ECM همکاری دارند، ۱۷ و ۱۸ مهر ماه در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهند پرداخت. علاقه مندان می‌توانند برای رزرو با شماره ۲۲۲۲۱۸۷۳ تماس گرفته و یا به تارنمای تیوال مراجعه کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1393 - 15:42

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 مهر 1393 - 09:22

رامین صدیقی بهترین کنسرت گزار ایرانه از نوع کنسرت هایی که میزاره معلومه ادن باسوادیه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رامین صدیقی: موسیقی گروه «اپن سورس» آوانگارد است | موسیقی ما