برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه 92 سالگی خواننده و عودنواز نامدار موسیقی ایران
«بی تو به سر نمی‌شود» با صدای استاد عبدالوهاب شهیدی منتشر شد
موسیقی ما - مجموعه‌ای از 12 قطعه از آثار ماندگار موسیقی ایران با صدای استاد عبدالوهاب شهیدی تحت عنوان «بی تو به سر نمی‌شود» و به همت موسسه «سرنا صوت» منتشر شد. در این مجموعه، استاد عبدالوهاب شهیدی علاوه بر خواندن آواز، نوازندگی عود را نیز بر عهده دارد.

به گزارش موسیقی ما، در این مجموعه تنی چند از بزرگ‌ترین نوازندگان موسیقی ایران از جمله پرویز یاحقی، فرامرز پایور و جهانگیر ملک به هنرنمایی پرداخته‌اند. آلبوم شماره 6 از سری آثار جاودان موسیقی ایران نیز به عبدالوهاب شهیدی اختصاص دارد که به نام «عود من خداحافظ» منتشر شده است.

شرکت سرنا صوت پیش از این آلبوم‌های «نگاه گرم تو»، «گله دارم»؛ «شتربانا»، «عود من خداحافظ»، «در مدح علی»، «دوبیتی‌های باباطاهر» و «راز عود» را از این خواننده و هنرمند موسیقی ایران منتشر کرده بود.

عبدالوهاب شهیدی خواننده موسیقی سنتی ایرانی و نوازنده عود در سال ۱۳۰۱ در میمه اصفهان به دنیا آمد. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. شهیدی در سال ۱۳۳۹ با برنامه گل‌ها شروع به فعالیت و همکاری در رادیو کرد و تا سال ۱۳۵۷ در بسیاری از این برنامه‌ها حضور داشت. حضور او در برنامه‌های «برگ سبز» و «گل‌های تازه» همواره در ذهن دوستداران موسیقی می‌ماند.

استاد شهیدی چندین بار هم در برنامه‌های جشن هنر شیراز شرکت کرده و در این برنامه‌ها اجراهایی ناب با همکاری استادان جلیل شهناز، فرامرز پایور، اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید، محمد اسماعیلی و... به یادگار گذاشته است. استاد شهیدی در اجرای آوازها و ترانه‌های محلی بختیاری نبوغ ویژه‌ای دارد و این آوازها در اجراهای ایشان به وفور یافت می‌شود.

عبدالوهاب شهیدی تیرماه گذشته و در جریان «اولین جشن سالانه موسیقی ما»، مورد تقدیر قرار گرفت و لوح یادبود خود را از دستان دکتر صادق طباطبایی، جواد مجابی و مرحوم علی هاشمی دریافت کرد. عمر بابرکت ایشان دراز باد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1393 - 17:40

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 29 آبان 1393 - 12:28

این اثر واقعا زیباست اما من هرچی گشتم در هیچ سایتی جواب این سوال را پیدا نکردم. لطفا اگر موسیقی ما در این باره اطلاعاتی دارم دریغ نکند. غیر از اساتید مذکور یعنی استادان شهیدی پایور یاحقی و ملک دیگر چه کسانی در این اثر حضور دارند. چون در قطعات این آلبوم صدای نی نیز وجود دارد. و البته یک آواز با همراهی تار نیز اجرا شده. لطفا اگر می دانید نام سایر هنرمندان این اثر را بنویسید. با تشکر از شما.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «بی تو به سر نمی‌شود» با صدای استاد عبدالوهاب شهیدی منتشر شد | موسیقی ما