برنامه یاد بعضی نفرات
 
بهرام جمالی خبر داد؛
آلبوم «نوبانگ 2» با حضور برگزیده‌های جشنواره جوان، سال آینده ضبط می‌شود
موسیقی ما - امسال آلبوم «نوبانگ 1» که مجموعه‌ای از اجراهای برگزیده‌های دوره‌های پیش جشنواره‌ی موسیقی جوان بود، منتشر می‌شود. اجراهای 16 تا 18 بهمن ماه در تالار رودکی بخش اجرای صحنه‌ای همین برگزیده‌ها است و این در حالی است که انجمن موسیقی در سال جاری  با دو دانشگاه هنر و دانشگاه گیلان همکاری کرده و دانشجویان برگزیده به اجرای برنامه خواهند پرداخت. نتیجه این کنسرت‌ها انتخاب تعدادی از جوان‌ها برای تولید آلبوم «نوبانگ 2» است که سال آینده توسط انجمن موسیقی منتشر خواهد شد.
 
 بهرام جمالی –مدیرعامل انجمن موسیقی- در این باره می‌گوید: « توجه به برگزیده‌های این جشنواره که با رأی بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین استادان موسیقی کشور انتخاب شده‌اند موضوع بسیار مهمی است. به هر ترتیب، از یک فیلتر داوریِ جدی عبور کرده‌اند و باید به آنها توجه کرد.»
 
مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، در مورد اهمیت توجه به برگزیدگان جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان گفت: «این جشنواره دهمین دوره‌ی خود را پشت سر گذاشته است. توجه به برگزیده‌های این جشنواره که با رأی بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین استادان موسیقی کشور انتخاب شده‌اند موضوع بسیار مهمی است. به هر ترتیب، از یک فیلتر داوریِ جدی عبور کرده‌اند و باید به آنها توجه کرد. حوزه‌ی توجه به این جوان‌ها شامل سه حوزه‌ی «آموزش»، «اجرای صحنه‌ای»، و «تولید» است.»
 
وی در خصوص اجرای صحنه‌ای برگزیدگان گفت: جمالی در مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی قبل از اجرای صحنه‌ای تصریح کرد: از جناب استاد عبدالنقی افشارنیا خواهش کردیم تا مسئولیت آموزشیِ اجرای صحنه‌ای گروه سنی «ب» و «ج» را برعهده بگیرند که جلساتی را با دوستان برگزار می‌کنند و کارهای آموزشی را انجام می‌دهند. از طرفی هم از جناب آقای جهانشاه صارمی، مؤسس مرکز موسیقی نهفت، با توجه به تجربه‌ی بیست‌ ساله‌ی درخشان‌شان در زمینه‌ی آموزش گروه‌نوازی به نوجوانان خواهش کردیم بخش گروه‌نوازی گروه سنی الف را برعهده بگیرند. بخش آموزشی این رده‌ی سنی را ایشان برعهده دارند که به امید خدا برای سال آینده اجرای صحنه‌ای خواهند داشت.
 
مدیرعامل انجمن موسیقی ایران درباره‌ی اهمیت پایداری این قبیل فعالیت‌ها خاطرنشان کرد: «باید برای مجموع این برنامه‌ها مکانیسمی طراحی شود تا پایدار بماند و یک‌ساله نباشد، چرا که برنامه‌ریزیِ یک‌ساله پاسخگو نخواهد بود؛ باید چند سال این برنامه‌ها ادامه داشته باشد تا تبدیل به نهاد یا سازمانی بشود که مسائل مربوط به موسیقی جوان را حمایت و هدایت کند.»

او در پایان در مورد اهمیت و تأثیر حضور اساتید برجسته‌ی ایران در برگزاری جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان گفت: همکاری اساتید و استادان برجسته در این حوزه واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد. در تمام این سال‌ها اگر حضور این عزیزان نبود جشنواره‌ی جوان به این بالندگی و افتخار نمی‌رسید. در اینجا خیلی مهم است که مراتب سپاس و قدردانی را از این اساتید داشته باشیم و امیدوار هستیم که مثل همیشه پشتوانه‌ی جوان‌ها باشند.
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 - 12:50

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «نوبانگ 2» با حضور برگزیده‌های جشنواره جوان، سال آینده ضبط می‌شود | موسیقی ما