برنامه یاد بعضی نفرات
 
پوریا حیدری: امیدوارم یک نفر به داد بحران خوانندگی در کشور برسد
در گفتگو با سایت «موسیقی ما» عنوان شد:
پوریا حیدری: امیدوارم یک نفر به داد بحران خوانندگی در کشور برسد
موسیقی ما – وحید لشکری: به زودی و در دو قطعه از آلبوم جدید «حمید عسکری» شاهد حضور «پوریا حیدری» به عنوان تنظیم کننده خواهیم بود. همچنین او در آلبوم جدید «مهدی یغمایی» که به تازگی وارد مرحله تولید شده است حضور دارد. البته این تنظیم کننده سال گذشته و در سالگرد درگذشت مرحوم «خسرو شکیبایی» قطعه «هامون» را با ترانه ای از «علی بحرینی» به یاد آن هنرمند خواند ولی دیگر اثری با صدای وی منتشر نشد.

پوریا حیدری در مورد فعالیت های این روزهای خود به سایت «موسیقی ما» گفت: «فیلم «آتیش بازی» به کارگردانی «بهمن گودرزی» و تهیه کنندگی آقای «مرتضی شایسته» را تمام کرده ام که برای اکران سینمایی آماده می شود و خواننده آن «پدرام نصیری» است. به زودی برای یک سریال هم مذاکره خواهم کرد که کار خوبی است و در صورت قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.»

او در مورد خواندن و انتشار آلبوم خود نیز گفت : «شاید من هم یک روز آلبومی را با صدای خودم منتشر کنم ولی این امر دغدغه ام نیست. آن تیپ کاری که من می خوانم را شاید سایر بچه ها دوست نداشته باشند ولی ترجیح می دهم کاری را که کسی دوست ندارد انجام بدهد من انجام بدهم. منظورم این است که می خواهم از نظر ملودی و ترانه تفاوت داشته باشد و مانند دیگران نباشد. چون هر سبک از موسیقی به هر حال مخاطب خاص خودش را دارد. الان تقریبا تمام دوستان در یک سبک می خوانند و فقط تفاوت های اندکی وجود دارد. خیلی ها وقت به دلیل همین شباهت خود من هم اشتباه می گیرم و تا توضیحات در ذیل آهنگ نباشد متوجه نمی شوم که خواننده آن کیست! در کل خواندن دغدغه من نیست و ممکن است که برای لذت بردن این کار را انجام بدهم.»

وی در ادامه افزود: « دلیل این مساله شباهت ها را خیلی راحت نمی تواند عنوان کرد ولی یکی از مهمترین دلایل این است که برخی از دوستانی که آهنگسازی و تنظیم انجام می دهند متخصص این کار نیستند. نمی گویم همه ولی خب در گذشته علاوه بر آهنگسازها تعداد خواننده ها نیز کمتر بودند و همان آهنگسازها هم بینشی را داشتند که می توانستند به موسیقی ایران حرکت بدهند. اگر شما بررسی کنید متوجه می شوید که در سال های خیلی دور یعنی قبل از دهه شصت کار به گونه ای جلو می رفت که اتفاقات خوبی در حال رخ دادن بود و آهنگسازان آن دوره تحولات بزرگی را ایجاد کردند. ضمن اینکه در حال حاضر متاسفانه این مساله شباهت صدای خواننده ها بر می گردد به نظارت هایی که بر موسیقی ایران اعمال می شود. نهاد نظارتی ما خودش را به مجوز دادن به چند خط شعر محدود کرده است. آنقدر همه ما رفته ایم و برگشته ایم که ترانه سراها متوجه شده اند باید چه چیزهایی بنویسند و یا آهنگسازها می دانند چه کارهایی باید بسازند که مجوز بگیرد و این کار خیلی سختی نیست. مهمترین بخش برای کمک به موسیقی این است که به افرادی اجازه فعالیت داده شود که توانایی بیشتری دارند. خیلی جالب است همین الان چهار خواننده رسمی داریم که دقیقا عین هم می خوانند! تقریبا از همه هم استقبال می شود چون شخص دیگری وجود ندارد. شما ببینید چند وقت است بین چهره های تازه وارد اتفاق جدیدی رخ نداده است و این مهمترین ضعف فرهنگی یک جامعه این است که نمی تواند خواننده ای را تربیت کند تا اتفاق جدید ایجاد کند و واقعا باعث سرافکندگی همه ما است.»

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: «نمی گویم که در بخش آهنگسازی و تنظیم صد در صد خوب و رو به جلو حرکت داریم زیرا هیچ چیز صد در صد نیست. ولی واقعا در بحث خوانندگی ما در کشور مشکل داریم و امیدوارم یکی به داد این جریانات برسد. ببینید اعضای صنف سینمایی کشور راحت تر می توانند اعتراض کنند و به بیان مشکلات خود بپردازند ولی بچه های موسیقی واقعا مظلوم هستند و به اندازه آنها شناخته شده نیستند. داستان ها و مشکلات زیادی هست که باید بررسی و حل شود. نمی دانم چرا کسانی که از ما بزرگتر هستند و موزیسین هایی که مدتها قبل تر از ما کار خود را شروع کرده اند هیچ صحبتی نمی کنند. نمی گویند که موسیقی هم یک هنر است و اتفاقا نسبت به هنرهای دیگر مخاطبان گسترده تری دارد و باید به آن بیشتر توجه کنند. باید توجه داشته باشیم که همه چیز فوتبال نیست چون پول و امکانات و همه چیز در آن است. این عزیزان خیلی زحمت می کشند و می دوند ولی سالها است که به هیچ نتیجه ای نمی رسند! و بالاخره باید بخش های دیگر هم امتحان شوند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهریور 1392 - 01:16

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 19 شهریور 1392 - 09:06

پوریا حیدری واقعا کارش متفاوت هست من با کارهاش خیلی حال میکنم چون تنظیم هاش همیشه از فضای موسیقی رایج سرتر بوده امید وارم هرجا که هست موفق باشه

سه شنبه 19 شهریور 1392 - 11:19

پوریاحیدری در البوم بی اسم بابک جهانبخش ماندگاربود... ولی هیچوقت تکرار نشد

سه شنبه 19 شهریور 1392 - 17:29

به نظرم یکی به داد ایشان برسد تا در مدار قرار گیرند، در حالی که همه از ممیزی و سانسور بی‌مورد نالانند، ایشان به دنبال گسترش آن حتی تا پالایش جنس صدا هم هست :))
جالب است که همه هم به دنبال ناجی می‌گیردند تا وضع را سامان دهد! آن هم با اقدامات سلبی. هم از ممیزی دلگیرند هم در پی آن! اگر کارها به زعم شما ضعیف است، کار قوی ارائه کنید تا مورد اقبال قرار گیرد، نه اینکه به دنبال محدود کردن دیگران باشید.
شما اگر ایده‌ی بهتری دارید، ارائه کنید، مردم خود تشخیص می‌دهند چه گوش دهند و چی قُلابی‌ست. اگر آثاری در فضای موسیقی کشور با سلیقه‌ی شما جور نیست عاقلانه نیست یکی پیدا شود آن‌ها را محدود کند و به شما یا عده محدوی پول و امکانات بدهد تا برای مردم کار خوب بسازید! تاریخ انقضای این تفکر 20-30 سالی‌ست که گذشته.

چهارشنبه 20 شهریور 1392 - 14:44

خوب واقعا به نظر من هم باید ممیزی صدا دوباره ایجاد بشه این جور بهتره چون لااقل انجا کلی هزینه صرف نمیشه که بعد از آلبوم طرف بفهمه هیچی تو چنته نداره و سرخورده بشه این جور اونایی که استعداد دارن میان تو مدار و کسانی هم که علاقه دارن میتونن کارهای دیگه ای تو موسیقی انجام بدن مثلا یه آلبوم خوب رو تهیه کنن این جور بین شرکت ها هم رقابت ایجاد میشه و از فضای دلالی که برخی شرکت ها ایجاد کردن رها میشیم

چهارشنبه 20 شهریور 1392 - 16:41
نیکوزاد

این نوع ممیزی را خودِ سرمایه‌گذار یا ناشر انجام می‌دهد، آنها بهتر از هر کسی می‌دانند روی چه صدایی سرمایه‌گذاری یا ریسک کنند. لازم نیست دولت با یک شورای چندنفره سلیقه‌ی خود را به جامعه تحمیل کند، هرکسی هم که می‌خواهد از جیب خودش مایه بگذارد نباید محدود شود، بالاخره هزینه‌اش پای خودش است. چرا فکر می‌کنید جای بااستعدادها تنگ می‌شود؟ در یک شرایط رقابتی هرکس به تناسب استعدادی که دارد مورد اقبال قرار می‌گیرد. این چه اصراری‌ست که همه دنبال قَیم می‌گردند که برایشان آلبوم و شعر و جنس صدا را پالایش کند!
اگر خوشتان نمی‌آید، دکمه‌ی خاموش دستگاه را بزنید. این فکر می‌کنم کم هزینه‌تر از این باشد که بقیه‌ی افراد که با شما هم سلیقه‌نیستند پُشت سد ممیزی دل‌خواه شما بمانند.
البته یک‌سری از موزیسن‌های ما هم چون مورد اقبال نیستند دم از ممیزی و نظارت بیشتر می‌زنند تا جا برای آثارشان باز شود. مثل شاگرد تنبل‌هایی رقت‌انگیزی که تنها راه پیشرفت را کتک زدن شاگرد زرنگ‌ها می‌دانند.

2.177.158.47
چهارشنبه 20 شهریور 1392 - 14:54

حیدری جان اینکه میگی ضعف فرهنگی یه جامعست که نمیتونه یه خواننده ی جدید و خوب معرفی کنه غلطه.ضعف مالیه جامعست.من سالهاست که میخونم پیش استادای زیادی هم کار کردم .همه هم یکصدا گفتن تو صدات پدیدست و این حرفا.اما حتی یکی حاضر نشد یه آهنگ به هزینه خودش برای من بسازه و همه گفتن 4میلیون بده...5 میلیون بده.آخرشم میپرسیدی که چی بشه آخرش میگفتن شاید بگیره.

جمعه 17 مهر 1394 - 00:01

من یک دختر هستم که از بچگی رویای خوانندگی درسر داشتم قبل از اینکه حتی به مدرسه بروم روی صدا و تنظیم آن و خیلی چیزهای دیگر کارمیکردم که حالا میفهمم که همه از اصول و ارکان خوانندگیست بزرگ که شدم فهمیدم خانوم ها در ایران نمیتوانند خواننده شوند و حسرتی که با شنیدن صدای هر خواننده و با دیدن حتی شب کوک مدام برایم تازه میشود کاش حداقل باشگاهی برای صدا وجود داشت افسوس

دوشنبه 3 اسفند 1394 - 20:16

ب نظر من پوریا حیدری صداش محشره ........عااااااااااااااالی واقعا لایک دارین جناب پوریا ....مرسی ب خاطر کارای متفاوتتون

یکشنبه 8 فروردین 1395 - 13:29

سلام میکنم خدمت همه دوستان.دیشب بادیدن برنامه شب کوک بسیارشوکه شدیم اگرقراره دربرنامه ای استعدادیابی بشه چرابایدحق بعضی ازاستعدادهاخورده بشه؟واقعاچه شگفتی درصدای مصطفی مهدی دیدیدکه ایشون روبه محمدرضوان ترجیح دادین؟این نظرمن تنهانیست من ازدیشب دنبال این قضیه هستم وازخیلیهاسوال کردم وهمه بامن موافق بودندکه حق رضوان بودولی حقش پایمال شد.خواهش میکنم حالاکه زحمت کشیدیدوهمچین برنامه ای تدارک دیدیددقت عمل داشته باشین وباروح وروان افرادبازی نکنید.من اینجانظرم رومطرح کردم شایدبه گوش آقای حیدری برسه که یکی ازداوران این مسابقه هستند باتشکر.

پنجشنبه 12 فروردین 1395 - 23:06

واقعا محشرید ممنون از اینکه به نظرات مردم اهمیت میدید

شنبه 14 فروردین 1395 - 00:05

سلام خسته نباشید میگم به شما اقای حیدری و تمام عوامل،شب کوک.منم از حذف شدن اقای رضوان خیلی ناراحت شدم ولی در خوانندگی زیبای اقای مهدی هم شکی ندارم.

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 11:51

پوریا جونم عشقمی فدات شم

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 21:17

زهرا عاشق پوریاست تاابد طرفدارتم

یکشنبه 9 خرداد 1395 - 10:51

من که خودم تاحالا اینجوری کسی رو دوس نداشتم از وقتیکه پوریا رو شناختم فهمیدم به جز اون هر عشقی عادت و حسادته .عاشقشم خدایی

سه شنبه 11 خرداد 1395 - 16:26

کاش میشد البوم پوریا منتشر میشد ولی فکر میکنم یه البوم داره که اسمش پونه هست

چهارشنبه 19 آبان 1395 - 18:55

سلام به همگی شما دوستان باید خدمتتون عرض کنم که بنده خوانندگی روخیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییی دوست دارم وازشما هم دیوونه تر هستم تو این موضوع اماصدای خاصی روندارم و فقط توی تقلید صدا استعداد کافی رودارم اما به نظر من شماهم اگر صدای خوبی دارید ونمیتونید خواننده بشید ناشکر نباشید و به دنبالاستعداد های دیگرتون باشید قطعا موفق میشید حتی اگه چیز دیگه ای رو دوست ندارید این کار رو تموم کنید وواسه ی بقیه بخونید شاید اونا راهی براتون پیدا کردن

پنجشنبه 7 بهمن 1395 - 12:15

واقعابایدیکی به دادخوانندگیه کشوربرسه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پوریا حیدری: امیدوارم یک نفر به داد بحران خوانندگی در کشور برسد | موسیقی ما