برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای آلبوم «خوشبختی» حمید عسکری – 2
پوریا حیدری: کارکردن با حمید عسکری یک مقدار ترسناک است!
موسیقی ما – «پوریا حیدری» یکی دیگر از تنظیم کننده های آلبوم «خوشبختی» است که در دومین بخش از پرونده بررسی این آلبوم با او گفتگویی انجام دادیم. وی علاوه بر تشریح ابعاد تنظیم دو قطعه خود در این آلبوم ، نظرات جالبی را در مورد همکاری با «حمید عسکری» نیز بیان کرد! این گفتگو در ادامه پیش روی شما قرار دارد:

*پیش از این آلبوم سابقه همکاری با «حمید عسکری» داشتید؟
سابقه همکاری وجود داشت ولی در آثاری بود که «حمید عسکری» برای خوانندگان دیگر آهنگسازی می کرد و من هم وظیفه تنظیم آن قطعات را بر عهده داشتم. *از ورودتان به تیم تولید آلبوم «خوشبختی» برای ما بگویید. دوستی من و حمید به سالها قبل باز می گردد و من هیچ موقع شانس همکاری با او را نداشتم. تصمیم گرفتیم که من در این آلبوم دو قطعه داشته باشم و طبق معمول همیشه از همکاری با وی لذت بردم.

*مدتی قبل از انتشار این اثر ، حمید عسکری در گفتگویی اعلام کرد که ساختار کلی آلبوم تا حدود 40 درصد دستخوش تغییر شده است. آیا قطعاتی که توسط شما تنظیم شده بود هم شامل این تغییرات بود؟
در واقع من سه قطعه برای این آلبوم تنظیم کردم که هر دو تصمیم گرفتیم یک قطعه را کنار بگذاریم و از دو قطعه دیگر استفاده کنیم. در این دو تنظیم هیچ تغییری ایجاد نشد و فقط ترجیح دادیم که آن قطعه حذف شود.

*در مورد کلیت آلبوم چه نظری دارید؟
من احساس می کنم که جریانات همیشگی حمید با این آلبوم عوض شده است. هم از نظر ملودی و ترانه و هم از نظر تنظیم با تغییرات عمده ای رو به رو هستیم. به طور کل مخاطبان یک حمید عسکری جدید را می شنوند و در کنسرت قبلی او احساس کردم که جواب خوبی از این آلبوم گرفته است. البته این به هوش حمید عسکری باز می گردد زیرا از آن استایل همیشگی خودش تا حد زیادی فاصله گرفته است. این فاصله به معنای طی کردن اشتباه مسیر نیست. اتفاقا از دید من نه به دلیل اینکه خودم در آلبوم حضور دارم ولی کارهایی که می شنویم از لحاظ ملودی و ترانه و تنظیم در سبک کاری او جدید است. با توجه به حس همیشگی اش یک اتفاق جدید به جریان کلی کارهایش اضافه کرده است. خوشبختی آلبومی است که باید بیشتر شنیده شود تا در میان مخاطبان جای خود را باز کند. آلبومی نیست که به محض شنیدن ، انتظار اتفاق عجیب و غریب داشته باشید. آلبوم پرمعنایی است و باید با دقت بیشتری شنیده شود.

*همانطور که گفتید در کلیت آلبوم با تغییرات زیادی وجود داشت ولی دو تنظیمی که شما در این مجموعه داشتید ، بازگشتی به فضای آثار گذشته حمید عسکری بود. ایده های تنظیم این دو قطعه چگونه شکل گرفت؟
اگر دقت کرده باشید دو قطعه من و قطعه «خوشبختی» با تنظیم «کوشان حداد» کاملا الکترونیک بودند. اما در سایر قطعات ارکستر زهی و گیتار وجود داشت. ترجیح دادم که مدل دیگری کار کنم تا هم آن قطعات نمود پیدا کنند و هم آثار من متفاوت باشد. اینکه شما می گویید بازگشتی به کارهای قبلی حمید بود شاید درست باشد. ولی نباید فراموش کنیم که او همیشه با این مدل کارها بیشتر جا افتاده است و شاید مخاطبش دوست داشته باشد که اینگونه آثار را از وی بشنود. در بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت کردم قطعه «روزگار» بیشتر شنیده شده بود و من احساس می کردم که قطعه «بگو دوسم داری» خیلی بیشتر شنیده شود. هدف اصلی من این بود که با فضای کلی آلبوم یک مقدار تفاوت داشته باشد ولی ترانه قطعه روزگار مطابق فضای سایر آثار است.

*آلبوم خوشبختی چه نقطه قوتی نسبت به کارهای گذشته او داشت؟
حمید عسکری در بخش ساخت ملودی بسیار تغییر کرده است و آثار متفاوتی را نسبت به گذشته از او شنیدیم. این نشان دهنده یک ذهن پویا است زیرا قبل از این آلبوم وقتی با هم صحبت می کردیم او می گفت که نمی خواهم خودم را تکرار کنم. این نشان می دهد که حمید یک خواننده و آهنگساز باهوش است و به تحول فکر می کند. ترانه های این آلبوم هم بسیار زیبا است و تک تک آنها حرف های زیادی برای گفتن داشتند. *انتقادی هم نسبت به خوشبختی دارید؟ زمانی من می توانم این اثر را نقد کنم که در جایگاه یک منتقد نشسته باشم و الان به عنوان یکی از اعضای تیم تولید نمی توانم چنین نظری را بیان کنم.

*اگر حمید عسکری آلبوم بعدی را هم با همین استایل تولید کند بهتر است یا باید مجددا به سبک و فضای سه گانه «کما» برگردد؟
اصولا حمید نشان داده که هنرمند باهوشی است. خودش بهتر از هرکسی می داند که باید چه کاری انجام دهد. احساس می کنم تلفیق این دو استایل اتفاق خوبی را برایش ایجاد خواهد کرد. مطمئنا در آلبوم بعدی حمید ، طرفدارانش اتفاقات و تغییرات جدیدتری را تجربه خواهند کرد. من احساس می کنم که به درستی راه خود را طی می کند.

*آینده همکاری شما و او چگونه خواهد بود؟
کارکردن با حمید عسکری یک مقدار ترسناک است! جذابیت ها و لذت خاص خودش را دارد ولی هیچ موقع هیچ کس نمی داند که تا آخرین لحظه چه اتفاقی رخ خواهد داد. این اخلاق حمید را دوست دارم که همیشه به این فکر می کند که چه کاری به آلبوم کمک می کند. هیچ گاه فکر نمی کند که از حذف یک اثر چه کسی ناراحت و چه کسی خوشحال می شود. به همین دلیل نظر قطعی بیان نمی کنم اما مطمئنا با هم خواهیم بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1392 - 14:28

دیدگاه‌ها

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 15:20

مرسی گفت و گوی قشنگی بود.حمید بهترینی..............مرسی آلبوم عالی بود.

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 15:23

بهترین آلبوم سال خوشبختی
دم حمید گرم

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 18:19

سلام عرض می کنم خدمت طرفدارای خواننده ی خوب و هنرمند کشورمون حمید عسگری عزیز...........
من این البوم رو بیشتر از 30 بار گوش کردم و الان نظر میدم........پس همینوجوری بدون گوش کردن نظر نمیدم
به نظرم تا حدود زیادی تو تغییر استایل موفق بود حمید عسگری و ملودیها و تنظیم خوب بودن اما یه سوال بزرگی برام پیش اومده........نمیدونم حمید عسگری از اول تا حالا چند تا ترک خونده ولی به عنوان مثال میگیم 100 تا ولی از این 100تا 95 تاش از لحاظ شعری یه چیزو میگن و کلا شعرایی رو انتخاب میکنه که بار معنایی زیادی نداره یعنی در نگاهش به عشق که شامل 99درصد کاراشه به تکرار رسیده..........
به نظرم این نقطه ضعفه بزرگیه.......باز تو این البوم بهتر شد اما خیلی کم ترانه ها رشد کردن نسبت به البومای قبلی...........مثلا ترک خوشبختی که به خاطره همین ترک حمید اسمه البومشو گذاشت و همچنین ترک بگو دوسم داری واقعا میشد نذاشت یعنی اگه نمیذاشت نمره ی البوم بالاتر میومد چون حداقل از لحاظ شعری چیزی نداشت..........عشق خوبه اما اخه همش نمیشه با ادبیاته تکراری جلو رفت مثلا خیلی دوست دارم یا خیلی وابستت شدم اینارو حمید عسگری به کرات تو اهنگاش میگه یعنی تا الان همش از این نوع ابیات استفاده کرده..............واسه همین هم هست که طیف گسترده ای نداره طرفدارای حمید عسگری و خیلی دچار ریزش شده طرفداراش ولی واقعا نمیدونم چرا اصرار داره شعرای ساده و بدون بار معنایی زیاد و سطحی استفاده کنه.............
ولی تو این البوم از تنظیمهایی با استایل خوب و فضای خوب و ملودیهای زیبا و اسلویه خوبی استفاده کرده بود..........
در کل امیدوارم همیشه موفق باشه ولی به ترانه به عنوان جان مایه ی آهنگ و اصلی ترین فاکتور در موسیقی اهمیت بده و همچنین به بار معنایی

شنبه 17 اسفند 1392 - 21:21
سعید

منم کاملا با نظر حامد موافقم

برای من به عنوان یه مخاطب شعروکلام خیلی مهم تره
من تموم آلبومای حمیدعسگری ارجینالشو خریدم بااینکه قبلش دانلود کرده بودم
چون صداشو دوس داشتم و از طرفداراشم هستم
اما باور کنین به خاطر سطحی بودن شعرش و ضعف تو ترانه سرایی بعد چندبار گوش دادن دیگه نمیتونم گوش بدم
همه چیزش خوبه فقط ترانه های قوی تری انتخاب کنه و لطف کنه خودش ترانه نگه مطمعنا خیلی ترکای بهتری ازش میشنویم
ایشالله همیشه موفق باشه

5.236.67.40
دوشنبه 12 اسفند 1392 - 19:07

منم میخوام چند تا نکته ای به ذهنم میرسه رو راجع به آلبوم بگم:
تو آلبوم حمید عسکری من از قطعه بزن بارون و آهنگی که دوست داشتی خوشم اومد
از حس آهنگای عرب اصلا خوشم نمیاد نمیدونم چرا چند تا کار کاور کردن
ضعف ترانه نویسی هم هنوز کاملا مشهوده تو چند تا از کارای حمید.ولی باز حسشو از شعرای آقای بحرینی بیشتر دوست داشتم
از نظر من هنوز هم کما 2 بهترین آلبوم ایشون هست
در مورد کاور کردن بیشتر به عقیده ی من خواستن به سلیقه ی عامه حرکت کنن وگرنه فکر نمیکنم برای مثلا آقای عسکری ساختن چند آهنگ خوب سخت باشه که نیاز به کاور کردن داشته باشن
ولی به نظر من بهتره که موزیسین ها سلیقه ی شنیداری مردمو بالا ببرن با ساختن آهنگای خوبشون تا با کاور آهنگای عرب و یونانی و ترک(تو آلبومای دیگران)

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 00:55

منم نظرم مثل بقیه بجه هاست
همه آهنگای ایشون قشنگ بود ولی شعرها ضعیف

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 12:04
saman shojaee

انصافا اشتباه میکنی.

5.22.13.150
l
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 07:49

خداییش......حقیقتا به کجای این آلبوم میگین قشنگ؟
با اون شعراش.....نه وزن میفهمه و نه قافیه.......
برای سلیقه ها باید متاسف باشیم هممون
بدترین آلبوم سال همین آلبومه از نظر من
برین به سلامت.....!

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 08:25

البوم حمید عالی بود. ولی ترک ها غمگینش خیلی بووود

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 11:39

توو آلبوم خوشبختی 80 درصد آهنگا آکوستیک بود که به نظر من پسرفتی واسه حمید بود چون لازمه موسیقی پاپ استفاده از ساز های الکترونیک و نوآوری هست که من نوآوری توو این آلبوم نمیبینم.
امیدوارم حمید به سبک سه گانه کماها برگرده البته با کمی نوآوری و از همه مهمتر دیگه آهنگ کاور نخونه .

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:23

قطعات 4و بخاطر کوشان 5و7 خیلی خوبن .. + قطعه کاور 6
ما بقی واقعا حرفی واسه گفتن ندارن از هیـــــچ نظر !!
یکی به امثال ایشون بگه که به خـــــدا اتفاقی نمیفته اگه بدین یکی دیگه ملودی بسازه واستون . خوب ایشون در حد 3و4 تا ملودی توانایی داره ، چــــرا بقیشو تکراری میسازه !؟ واقعا فرهنگسازی لازمه تو این زمینه ..
یه مقدارم پول ترانه بدن جای دوری نمیره ..

سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:24

عالی بود ولی بعضی اهنگ ها شعرش خوب نبود

چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 13:13

چرا اخه کاور میکنن. حیفه آخه وقتی آهنگهای قشنگتری خودشون میسازن. معمولا همه تو شروع کار کاور میکنن. حمید بعد این همه موفقیت یادش افتاده کاور کنه؟

شنبه 17 اسفند 1392 - 12:55

من به البوم کاری ندارم. همین که اسم البومو عوض کرد یه تغییر بزرگ بود

یکشنبه 5 مهر 1394 - 22:17

اقای حمید عسگری یکی از خواننده های کشور است که خیلی قشنگ می خواند ولی بهتر است از لحن های تکراری کم تر استفاده کنند با تشکر.

پنجشنبه 29 بهمن 1394 - 14:09

همه ی آلبوم های حمید عسکری از نظر من عالیه. دوستت دارم حمید جون.

یکشنبه 2 اسفند 1394 - 19:30

سلام پوریا تو خیلی دوست داشتنی هستی

جمعه 21 اسفند 1394 - 13:47

سلام و خسته نباشید به شما آقای حیدری شما وااااااقعاااااا بی نظیرید هم از لحاظ کارتون و هم از لحاظ همه چی مخصوصا زیبایی و تیپتون فوق العاده هست من واقعا عاشق شمام و براتون آرزوی موفقیت میکنم

دوشنبه 30 فروردین 1395 - 16:18

خیلی آلبومتون قشنگ بود لطفا اگر میشه لینک کانال های تلگرامتون هم برامون بفرستید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پوریا حیدری: کارکردن با حمید عسکری یک مقدار ترسناک است! | موسیقی ما