برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مراسمی با حضور عوامل این اثر
سریال موزیکال «رویای پرواز» رونمایی شد
موسیقی ما - آیین رونمایی از سریال موزیکال «رویای پرواز» به کارگردانی «شاهین بیک» عصر جمعه 29 شهریور 1398 با حضور عوامل این سریال و نیز «مسعود فروتن» در باغ کتاب تهران برگزار شد.
 
  • درباره رویای پرواز
«رویای پرواز» عنوان اولین سریال موزیکال در ژانر اجتماعی با طرح و قلم «سعید حبیبی» و کارگردانی «شاهین بیک» است، این سریال که بزودی پخش آن از اینترنت آغاز خواهد شد را شرکت بین المللى اسپادان تهیه کنندگی کرده است. این مجموعه 16 اپیزود و 16 قطعه موسیقایی تصویری دارد.

سعید حبیبی، سولماز حصاری، خورشید سعیدی، امین ایمانی و... بازیگران این سریال بوده و موسیقى فیلم و خوانندگی تمامی قطعات را بامداد ساخته و خوانده است، همچنین بهروز صفاریان، پوریا حیدرى و پیام هوشمند تنظیم‌کنندگان این قطعات هستند. علی استیری، محمد کاظمی، علی بحرینی، مریم اسدی و یاحا کاشانی نیز ترانه‌های این سریال را سروده‌اند.
 
  • این اتفاق، یک اتفاق تازه است
مسعود فروتن بعد از توضیح درباره تاریخچه فیلم‌های موزیکال گفت: «در آن زمان سینماگران فکر کردند که به جای این‌که خواننده‌ای به جای هنرپیشه بخواند، خود خواننده را به بازی وادارند و اولین اتفاق را خانم دلکش در فیلم افسونگر رقم زد. سال 1338 اولین فیلم فارسی به نام «عروس فراری» ساخته شد و خانم دلکش در آن زمان در اوج بود و یک ستاره بود و ایشان در این فیلم نقش یک خواننده را بازی کرد و جالب اینجاست که دو نقش در این فیلم بازی کرد. نقش اول یک خواننده بسیار معروف است که به رامسر آمده و قرار است که در آن شهر کنسرتی برگزار کند و نقشی دیگر نیز در روستا با یک لباس محلی مازندرانی نامزد ناصر ملک‌مطیعی است.

پس از خانم دلکش، خانم پوران نیز تبدیل به هنرپیشه شد و پس از آن قرار شد خوانندگان فقط لب‌خوانی کنند که دوران عهدیه برای خانم‌ها و دوران ایرج برای آقایان از دورانی طولانی شد. در دهه 50 نیز فیلم‌های زیبا و معروفی مثل بانوی زیبای من را دیدیم که در آن سال‌ها اوج کار دوبلورهای ما بود و حتی ترانه‌های فیلم را هم دوبله کردند.

در حال حاضر نیز با یک سریال تمام موزیکال مواجه شدیم و قرار است اولین سریال موزیکال جهان شود. این اتفاق، یک اتفاق تازه است و برای ما که موزیکال را جوری دیگر شنیدیم و می‌دانیم، یک برخورد تازه است و بنده منتظر هستم که این سریال به صورت کامل منتشر شود تا تکلیف خودم را با فیلم موزیکال بدانم. در گذشته یک تئاتری به نام جامه باربد در لاله زار برگزار شد و خیلی از بزرگان موسیقی در آن تئاتر شرکت کردند و موسیقی یاد گرفتند و آنها اپرت یاد گرفتند. فکر می‌کنم اپرت با اپرا فاصله دارد و حتی استاد محمدرضا شجریان نیز در آنجا اپرت کار کرد و خواند همچنین خانم مولوک ضرابی که همیشه می‌گفتند من یک مقدار از صد سال بیشتر هستم. همچنین خانم مرضیه نیز در آنجا خواندند. تمام این خوانندگان زیر نظر اسماعیل مرتاش خواندن همراه با بازی کردن نمایش بر روی صحنه را یاد گرفتند.»
 
  • بی‌صبرانه منتظر پخش این سریال هستم
پوریا حیدری درباره همکاری خود با این مجموعه گفت: «این کار، یک کار لذت‌بخش بود، وقتی بدانید کاری که می‌کنید برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد به همین دلیل کار سخت‌تر می‌شود و این کار حدوداً ٣ سال و نیم زمان برده است.

خاطرم هست از زمانی که سازِ اولین قطعه را گرفتیم، 5 سال گذشت. بی صبرانه منتظر پخش این سریال هستم تا ببینم چه اتفاق می‌افتد. ما بعد از انقلاب نیز چیزهایی را دیدیم به عنوان مثال در فیلم «مکس» حدوداً چهار دقیقه‌ای برای این اتفاق تلاش شد اما مثل اینکه خیلی خوب درنیامد و از یک جایی به بعد فیلمنامه عوض شد.

 اما امیدوارم که برای این سریال، آن اتفاقی که تعریف اصلی یک سریال موزیکال است، اتفاق بیفتد. به جهت اینکه بسیار کار دشوار و بزرگی بود. این افتخار نصیب من به عنوان یکی از کوچکترین اعضای این پروژه شد که در اولین سریال موزیکال کار کرده باشم. امیدوارم که این اتفاق ادامه داشته باشد و چیزی که باید از درون این اتفاق دربیاید، یک اتفاق جذاب باشد.»

‎سعید حبیبی بازیگر، نویسنده و طراح «رویای پرواز» نیز بعد از پخش بخش‌هایی از سریال درباره چگونگی ساخت این پروژه توضیح داد: «پیش تولید این سریال از سه سال گذشته شروع شد و تا کنون ساخت فصل اول آن به پایان رسیده است. مجموعه مضمونی اجتماعی دارد و با توجه به فضای موسیقایی آن پخش و توزیعش به بعد از ماه صفر و ایام عزاداری موکول شده است.»

«رویای پرواز» در 16 اپیزود و 16 قطعه تصویری به کارگردانی شاهین بیک و نویسندگی سعید حبیبی بزودی از اینترنت پخش خواهد شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398 - 15:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سریال موزیکال «رویای پرواز» رونمایی شد | موسیقی ما