برنامه یاد بعضی نفرات
 
به آهنگسازی محمدرضا عزیزی
«سپند دل» با صدای وحید تاج منتشر می‌شود
موسیقی ما- آلبوم «سپند دل» به آهنگسازی محمدرضا عزیزی و خوانندگی وحید تاج روز دوم بهمن با اشعاری از هوشنگ ابتهاج، مهدی اخوان ثالث، رهی معیری، هوشنگ ابتهاج و افشین یداللهی منتشر می‌شود. این آلبوم باکلام، شامل ۹ قطعه در ژانر موسیقیِ ارکسترال ایرانی است که محمدرضا عزیزی به‌تازگی بر روی اشعاری از افشین یداللهی، سایه، رهی معیری و مهدی اخوان ثالث آهنگسازی کرده است.
 
‌علیرضا دریایی، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، آتنا اشتیاقی، نیلوفر محبی، نگار نوراد، زکریا یوسفی، محمدرضا عزیزی، پوریا سلیمانی، بهنام بیات، پویا محمدی، صابر محمدی، حسن قره‌کاظمی، فربد هوشنگی، جلال نقی‌لو و مسعود جعفری نوازندگان حاضر در این آلبوم را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که میکس و مسترینگ این اثر موسیقایی را مازیار مرتاضیه و فرزان روزبهانی (استودیو تم) برعهده داشته‌ و علیرضا حاجی رحمانی نیز طراحِ گرافیک این آلبوم بوده‌اند.
 
در توضیح روی جلد این آلبوم می‌خوانیم: «سپندِ دل»، پرواز خیال است در خلوت‌های پر آشوبِ شخصی، روایتی است موسیقایی از سرگذشتی که همواره در من و ما می‌تپد و جریان دارد، انتظار است از بازآمدن معشوق که عاشق، دیگر در نو بهار او حضور ندارد…
 
«تمنای ماندن» است از اعماقِ «دل طوفانیِ» عاشق، که با معشوق گوید: «دیگران گر همه رفتند، خدا را تو مرو». «داغِ عشق» است که خون می‌کند «دل چو لاله‌ عاشق» را؛ «آرزوی عاشقِ جان و دل از کف داده» ای است که «چنگِ شکسته‌ دل» بر «حسرت» ش مویه می‌کند. «گل و سبزه‌ بهاران» است و افسوس، که چیزی جز «خاک و خشت» برای «آن‌کس که دور افتد زیاران» نیست.
 
 
«آتشِ غمی» است توأم با لذت که دلِ عاشق «رقص‌کُنان» بر سَر آن می‌سوزد. و عاشق، آنقدر با «آتش‌ِ دل» و «داغِ تنهاییِ» خویش می‌سازد تا خودْ نیز می‌سوزد و از «ماتم» ‌اش، عالمی را می‌سوزانَد … .
 
سفری است به بلندای معانی نهفته در شاه‌بیت سایه که گفت: «لذت عشق و وفا بین که سپند دل من/ بر سر آتش غم رقص‌کنان می‌سوزد»
 
نسخه فیزیکی آلبوم «سپند دل» از روز شنبه دوم بهمن‌ در تمامی فروشگاه‌های معتبر محصولات فرهنگی کشور و همچنین، نسخه دیجیتال این اثر نیز در سایت‌ها و پلتفرم‌های معتبر موسیقی داخلی و بین‌المللی قابل خریداری خواهد بود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 13:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «سپند دل» با صدای وحید تاج منتشر می‌شود | موسیقی ما