برنامه یاد بعضی نفرات
 
به نویسندگی محمدرضا عزیزی
کتاب مجموعه مقالات پژوهشی «فراسوی نغمه‌ها» منتشر شد
موسیقی ما - «فراسوی نغمه‌ها» عنوان مجموعه‌ مقالات میان‌رشته‌ای مرتبط با موسیقی ایرانی است که به همت نشر «هنر و علوم دانشگاهی» و تألیف «محمدرضا عزیزی» روانه بازار شده است.

این مجموعه مقالات پژوهشی، شامل ۹ مقاله در حوزه موسیقی ایرانی است که به تحلیل آثار و نیز شرح رویکردهای فلسفی مرتبط با این حوزه پرداخته است.

در نوشتار پشت جلد این کتاب آمده است: «مجموعه حاضر حاصل پژوهش‌های مستقل و متعدد مؤلف در طول تحصیل رشته‌ی پژوهش هنر با گرایش هنر والای موسیقی بوده و بهره‌گیری از رهنمود‌های حکمی، فلسفی و نظری مرتبط با موسیقی ایرانی، محور ارتباط ساختاری مطالب این کتاب بوده است. در بخش پایانی، سعی نویسنده بر این بوده تا بازتعریفی از واژه سنّت بر مبنای آموزه‌های فلسفی و حکمی در فرهنگ و فلسفهٔ ایرانی-اسلامی ارائه نماید که مشخص گردد مقصود از این واژه در بسیاری از مطالب نگارش شده در باب موسیقی سنتی ایران نه به‌معنای تکرار و عادت، که به‌معنای نوعی تفکر مقدس و وجودی است که از نهان‌خانه‌ی عوالم معرفتیِ هنرمندان این عرصه به گوش مخاطبان این هنر می‌رسد. امید است مطالب این اثر پژوهشی مورد توجه و استفاده کلیه دانشگاهیان و علاقه‌مندان به فلسفه‌ی هنر، موسیقی و پژوهش‌های بینارشته‌ای در عالم هنر قرار گیرد».

«محمدرضا عزیزی» نوازنده، آهنگساز و کاندیدای دکترای پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری واحد تهران است. او پیش‌تر نیز کتاب تحلیل زیبایی‌شناسی موسیقی دستگاهی ایران را به همراه دکتر پویا سرایی تألیف کرده و سابقه آهنگسازی در اثر موسیقایی «سپندِ دل» با صدای وحید تاج را در کارنامه دارد.
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 19:14

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب مجموعه مقالات پژوهشی «فراسوی نغمه‌ها» منتشر شد | موسیقی ما