برنامه یاد بعضی نفرات
 
نشست پژوهشی موسیقی فیلم امیر بهاری
امیر بهاری تاریخ موسیقی در سینمای ایران را بررسی می‌کند
وقتی موسیقی ناجی سینما بود
امیر بهاری در مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران، موضوع «تاریخ موسیقی در سینمای ایران» را مورد بررسی قرار می‌دهد.
در ادامه مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران، دوشنبه 25 آذرماه نشست تخصصی «تاریخ موسیقی در سینمای ایران» برگزار می‌شود و امیر بهاری پژوهش‌های خود پیرامون این موضوع را ارائه می‌دهد.
 
در خلاصه این پژوهش آمده‌است: «تاریخ موسیقی در سینمای ایران» به موسیقی فیلم در سه دهه 30 ،40 و 50 می‌پردازد و تمرکز اصلی روی دهه 30 است چراکه این دهه دوران ویژه‌ای از تاریخ ایران است و بررسی نسبت موسیقی و سینما در این دوران می‌تواند کلیت نگاه جامعه را به موسیقی برای ما توضیح دهد. موسیقی در این دوران یاری دهنده و در برخی موارد حتی ناجی سینماست. بخش عمده پژوهش «تاریخ موسیقی در سینمای ایران» بر اساس محتوای درون فیلم‌هاست. این پژوهش در دو بخش ارائه می‌شود؛ موسیقی انتخابی که اغلب صداگذاران و یا خود کارگردان از صفحه‌های خارجی موجود در ایران برای فیلم‌ها انتخاب می‌کردند و دوم تصنیف‌ها که اغلب رادیویی بودند و سهم زیادی در موفقیت فیلم‌ها در این دوره دارند.»

امیر بهاری از سال 1380 با نوشتن نقد تئاتر در روزنامه ایران کارش را آغاز کرد و سپس به عنوان روزنامه نگار حوزه فرهنگ، فعالیت خود را در روزنامه‌های فرهنگ آشتی، گلستان ایران، اعتماد، تهران امروز، روزگار و... ادامه داد. او همچنین تجربه مسئولیت صفحات موسیقی روزنامه‌های فرهیختگان و اعتماد و مجلات  شهرکتاب، شیوه ، تبار و اندیشه پویا را در کارنامه خود دارد. از سال 1383 تا امروز در مجلاتی چون فیلم‌نگار، شبکه آفتاب، سینما ادبیات، فرهنگ و آهنگ ، 24، تجربه، مهرنامه، گزارش موسیقی، فیلم، آسمان، هنر موسیقی و ... مقالاتی تخصصی در حوز موسیقی و سینما از امیر بهاری منتشر شده است.
 
مجموعه نشست‌های پژوهشی تاریخ سینمای ایران دوشنبه هر هفته ساعت 16 در مرکز هنر پژوهی نقش جهان برپا می‌شود و محمدرضا مقدسیان مجری و منتقد سینما، اجرای آن‌ را برعهده دارد. این نشست‌ها‌ از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی و با همکاری معاون فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به تاریخ سینمای ایران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 14و13-88553912 تماس بگیرند و یا به مرکز هنرپژوهی نقش جهان به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، ضلع جنوب غربی پارک ساعی، شماره 2169، مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آذر 1398 - 15:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی موسیقی ناجی سینما بود | موسیقی ما