برنامه یاد بعضی نفرات
 
در پی جنجال‌های بازخوانی یک ترانه توسط کودکان
«سهراب پورناظری» برای نسلِ فردا فراخوان داد
موسیقی ما - بازخوانی چندباره‌ی یک ترانه توسط کودکان و نوجوانان مدارس گوناگون، بازتاب‌های مختلفی در فضای فرهنگی ایران داشت. حالا «سهراب پورناظری» -آهنگ‌ساز و نوازنده‌ی نامدار- در فراخوانی با عنوان «نسل فردا»‌ از کودکان خواسته تا ویدئوی بازخوانی آثار او و همچنین آثار «تهمورس پورناظری» و «همایون شجریان» را برایش ارسال کنند.

سهراب پورناظری در متن این فراخوان نوشته: «کارهای مشترک ‌همایون شجریان عزیز، تهمورس جان و من در این سال‌ها با مهر و استقبال ملت بزرگوار ایران همراه شد تا در این روزهای سخت فرهنگ ایران، همراه با شما دفتری باز شود از همراهی ملت و هنرمند در راستای نگهداری از موسیقی ‌و شعر ایرانی که ما خود را قطره‌ای می‌دانیم از دریای هنر ایران و کوچک‌ترین همراه در کنار دیگر هنرمندان. در این سال‌ها شمار بسیاری از «جوانان با  میانگین سنی حدود بیست ‌و ‌پنج ‌سال» شنونده‌ی موسیقی‌ ما که همراه با شعر بزرگانی چون فردوسی، خیام، مولوی، سعدی و حافظ است، بوده‌اند؛ اما علاوه بر ادبیات کهن با آن زبان استوار و تاریخ‌ساز، از شاعران معاصری چون سیمین بهبهانی، حسین منزوی، هومن ذکایی، پوریا سوری و اهورا ایمان نیز بهره بردیم که کلام ایشان نیز ادامه‌دهنده‌ی ادبیات کهن این سرزمین بی‌مانند است. شنیده شدن میلیونی این آثار، بزرگ‌ترین دستاوردِ ما بوده و هست. این مهم بدون کوچک‌ترین حمایت از سوی رسانه‌های تصویری داخلی و خارجی که مهم‌ترین دروازه‌ی شناساندن هنر موسیقی هستند، به دست آمده است.»‌

او ادامه داده است: «در این میان نکته بسیار «شگفت‌انگیز» این است که شمار بسیاری از «کودکان» واکنش خیره کننده‌ای به این آثار دارند. این واکنش از روی سرگرمی نیست. آن‌ها با گوش و هوش و دل، همراه و همساز هستند با آوا، نوا و کلام این موسیقی‌ها و این گویای آن است که تلاشمان هر چند نه در خور شما بزرگواران‌، اما بی‌ثمر نبوده است. زمانی که «کودکان» آهنگ‌هایمان را با کلام مولانا و سعدی و منزوی و‌ با آن عشق می‌خوانند، «هر سه‌ی ما» در راهمان استوارتر می‌شویم که همانا «تنها راه رهایی فرهنگ‌‌ ایران» از تهاجم فرهنگ غرب و سراشیب تند کنونی، پرورش نسل کودک و نوجوان برای «پاسداری ایران» است که همانا هر سرزمینی که فرهنگش دچار آفت شد، دیگر تنها نامی است بدون هویت! دراین راستا و از مادران و پدران گرامی می‌خواهم که در این چند سال از آلبومهای نه فرشته‌ام نه شیطان، آرایش ‌غلیظ، خداوندان اسرار، رگ ‌خواب و آلبوم ایران ‌من، هرآن‌چه از اجرای کودکان و نوجوانانشان به صورت تصویری دارند ارسال کنند تا مجموعه‌ای بی‌مانند داشته باشیم و منتشر کنیم از هم‌نشینی کودکان و نوجوانان ایران با موسیقی و شعر ایرانی.»
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 - 19:07

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «سهراب پورناظری» برای نسلِ فردا فراخوان داد | موسیقی ما