برنامه یاد بعضی نفرات
 
تور کنسرت‌های کلهر و رامبرانت در اروپا برگزار شد
رامبرانت فرایش: نقطه تلاقی موسیقی ما، بداهه‌نوازی است
موسیقی ما - کیهان کلهر که قرار است در روزهای 14 تا 16 شهریورماه در تالار وزارت کشور به صحنه برود، روز گذشته از تور اروپای خود با گروه سه نفره رامبرانت که در کشورهای مختلف برگزار شده بود بازگشت.
 
رامبرانت فرایش نوازنده پیانو و سرپرست رامبرانت تریو درباره مجموعه کنسرت‌هایشان می‌گوید: «ما سال‌ها است که با هم کار می‌کنیم و از این همکاری بسیار لذت می‌بریم. قول می‌دهم شما به تماشای اجرایی متفاوت خواهید نشست. البته به راحتی نمی‌توان موسیقی ما را طبقه‌بندی کرد. این موسیقی جز نیست و البته کلاسیک هم نیست. این یک موسیقی ارگانیک است که ما آن را با سازهایمان می‌سازیم و نقطه تلاقی‌اش، بداهه‌نوازی است.»
 
این پیانیست که اعتقاد دارد موسیقی‌های مختلف باید در هم شناور شوند تا به نتیجه مطلوب بتوان رسید درباره ترکیب کار رامبرانت تریو و کمانچه‌نوازی کیهان کلهر می‌گوید: «موسیقی ما ترکیبی است از سنت جاز، موسیقی کلاسیک و موسیقی عربی که عشق به آن از زمانی که من در مصر زندگی کردم به دلم افتاد. این یک زبان موسیقی عمیق عاطفی است که غالباً با رویکرد انحصاری آن به پیانو، و همینطور کیبوردی (فورته پیانو) که اواخر قرن 19 ناپلئون بناپارت به ناصرالدین شاه ایران به هدیه کرده بوده آذین شده است. در اینجا این دو جهان دوباره با یکدیگر ملاقات می‌کنند.»
 
کلهر و رامبرانت تریو در آلمان، بلژیک و همچنین در روز 27 آگوست در شهر اوترخت هلند در فستیوال جز «اوده موزیک»  (Oude Muziek Kazz Festival) روی سن رفتند  و در روز 29 سپتامبر در باربیکن سنتر لندن که از معتبرترین سالن‌های کنسرت جهان است، به اجرای قطعات می‌پردازند.
 
به جز رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه‌ای) دیگر اعضای این گروه هستند. «نغمه حصار» به زودی اولین آلبوم از همکاری مشترک کیهان کلهر و این گروه جاز هلندی را روانه بازار خواهد کرد.
 
همچنین به دلیل استقبال تماشاگران، کنسرت کیهان کلهر و این گروه در تهران که توسط شرکت «رویال هنر پارس» به تهیه‌کنندگی «مجید عبدی» برگزار می‌شود، بار دیگر تمدید شده و مخاطبان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت tik8.com مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1396 - 13:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رامبرانت فرایش: نقطه تلاقی موسیقی ما، بداهه‌نوازی است | موسیقی ما