برنامه یاد بعضی نفرات
 
«مانا» از پروژه‌ی تار ایرانی منتشر شد
علی قمصری: تار ایرانی در خراسان، بوی استاد شجریان بزرگ را به خود گرفت
موسیقی ما- نماهنگ تار ایرانی ۲۲ در شهر توس و آرامگاه فردوسی به همراه دف‌نوازان «مانا» تهیه شده است. علی قمصری همراه با انتشار این نماهنگ، در یادداشتی که بخشی از آن در ادامه می‌آید، نوشت:
 
تار ایرانی در خراسان، بوی استاد شجریان بزرگ را به خود گرفت و به همراه گروه دف‌نوازان خراسانی، بخش‌هایی از «بارون» و «شرنگ» را اجرا کردیم. بخش‌هایی از آلبوم ارزشمند استاد کیهان کلهر (شب، سکوت، کویر) که بر مبنای مقام‌های خراسان خلق شده است. شاید این نقطه جغرافیایی، مرکز ثقل عاطفه هنری-ادبی ایرانیان است؛ چرا که بزرگانی در اینجا آرمیده‌اند که زنده ماندن زبان و هنر پارسی مدیون ایشان است.
 
حکیم توس، فردوسی، بزرگ‌ترین پارسی‌سرا و حماسه‌آفرین ایران‌زمین و خالق «شاهنامه»، مظهر هویت‌طلبی فرهنگی بود که با نگاهی به آئین زروان، مهرپرستی و مزدیسنا، در دوره‌ای که ادبیات غنایی مرسوم بود، حماسی‌گو شد و در فضای ضدپارسی آن‌زمان به زبان پارسی اعتبار و قوامی تازه بخشید.
 
توس، شهر ادب و هنر و تاریخ، واقع در خراسان رضوی، یکی از شانزده سرزمین مقدس معرفی شده در اوستا و یکی از پایتخت‌های پارت‌ها، زادگاه مفاخری مانند جابربن حیان، دقیقی، فردوسی، شیخ توسی، اسدی توسی، محمد غزالی، خواجه نظام‌المک توسی و خواجه نصیرالدین توسی و ... بوده. این اجرا را با عشق به روح استاد شجریان تقدیم می‌کنیم.
 
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 13:32

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی قمصری: تار ایرانی در خراسان، بوی استاد شجریان بزرگ را به خود گرفت | موسیقی ما