برنامه یاد بعضی نفرات
 
ذر آستانه کنسرت 8 بهمن خواننده آلبوم «دستای نامحرم» عنوان شد؛
کامران رسول‌زاده: می‌خواهم یک کنسرت شاعرانه داشته باشم
موسیقی ما - «کامران رسول‌زاده» پس از مدت‌ها در تهران با قطعات جدید روی صحنه می‌رود. این خواننده روز هشتم بهمن و طی دو سانس با دوستداران خود در تالار «ایوان شمس» دیدار می‌کند. فروش بلیت‌های این برنامه از عصر روز بیست و دوم دی‌ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه اینترنتی فروش بلیت مراجعه نمایند. اما کنسرت آینده کامران رسول‌زاده یک نکته حائز اهمیت دارد. او به تازگی موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر کامران» را به ثبت رسانده و از این به بعد از طریق مجموعه تمامی فعالیت‌های هنری‌اش مدیریت و انجام می‌شود. برای اطلاع از جزئیات این برنامه به سراغ کامران رسول‌زاده رفتیم و در گپ چند دقیقه‌ای که با این خواننده داشتیم از او درباره موسسه جدیدش، همکاری گذشته با موسسه «اکسیر نوین» و همچنین برنامه‌هایش برای کنسرت هشتم بهمن پرسیدیم:
 
  • * سال گذشته در گفتگویی که با سایت «موسیقی ما» داشتید از برگزاری یک کنسرت – تئاتر خبر دادید ولی جزئیات بیشتری از آن اعلام نکردید. این پروژه منتفی شد؟
تا حدود سه ماه پیش هم مشغول برنامه‌ریزی و تولید این پروژه بودیم. مراحل پیش‌تولید سپری شده بود و فقط با مشکل زمانِ اجرای کار در تالار وحدت به مواجه شدیم. چون تاریخ برگزاری جشنواره موسیقی فجر از بهمن‌ماه به دی‌ماه تغییر کرد که دقیقاً در بازه‌ای بود که برای اجرای این کنسرت – تئاتر رزرو شده بود. طبق توافقی که با تالار وحدت انجام دادیم برنامه ما به سال آینده موکول شد چون تا پایان سال و پس از جشنواره هم تمام برنامه‌های تالار پر بود. این یک پروژه مفصل با روند تولید و اجرایی طولانی است و برای اجرایش عجله نکردیم. دلیل تأکید ما روی تالار وحدت هم به لحاظ امکانات و فضا و عمق استیج این مجموعه است. متأسفانه زمان را از دست دادیم ولی پرونده پروژه کنسرت – تئاتر من باز است و به سال آینده موکول خواهد شد. به محض قطعیت همه بخش‌های اجرایی و هماهنگی‌ با سالن طی یک نشست خبری تیم تولید و بازیگران این مجموعه و جزئیات این پروژه را معرفی می‌کنیم.
 
  • * اما طی این چند وقت خیلی‌ها گفتند که «کامران رسول‌زاده» برای کنسرت سال گذشته‌اش با «مورات ککیلی» مدت‌ها جَوسازی کرد تا بالاخره موفق به برگزاری آن برنامه شد و برای این پروژه کنسرت – تئاتر هم در حال پیگیری همان روند است.
تکلیف کنسرت استانبول روشن است و اخبار آن هم منتشر شد. عموماً کنسرت‌های خارجی که برگزار می‌شود یک روند پیچیده و طولانی برای اخذ مجوز را سپری می‌کند. به دلیل همین پیچیدگی امکان مانور خیلی ویژه و مفصل روی چنین کنسرت‌هایی وجود ندارد. کنسرت استانبول ما یک اتفاق بینظیر بود و که ویدئویی از یکی از اجراهای مشترک من با آقای ککیلی آماده شده و به زودی منتشر خواهد شد. این ویدئو را به صورت اختصاصی در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار می‌دهم و در کنسرت بهمن‌ماه خودم هم از آن رونمایی می‌کنم. اما برای آن کنسرت هیچ جَوسازی انجام ندادم و فقط روند اجرایی و همچنین صدور مجوز کمی پیچیده بود و نسبتاً طولانی شد که این هم اقتضای چنین اجراهایی است. اگر به دنبال جَوسازی بودم از ابعاد کنسرت استانبول می‌توانستم استفاده کنم ولی سعی کردم فضایی ایجاد شود که رسانه‌ها و مخاطبان و مردم ایران و ترکیه از این گفتگوی فرهنگی به زبان موسیقی لذت ببرند. خاطره فرهنگی ماندگاری ثبت شد و نمی شود با جَوسازی آن را کوچک یا بزرگتر جلوه داد، همه اهالی موسیقی به خوبی می دانند که رقم زدن چنین اتفاقاتی تا چه اندازه سخت است.

در مورد کنسرت – تئاتر هم باید بگویم که این پروژه مراحل پیش‌تولید را سپری کرده و حتی مذاکره با بازیگر هم انجام شده است.تمام مجوزات لازم هم اخذ شده است از مجوز موسیقی گرفته تا مچوز متن نمایشنامه، و فقط به دلیل تغییر تاریخ جشنواره ی موسیقی فجر به تاخیر افتاده است. کارهایی از این دست همیشه چالش‌هایی پیش‌رو دارد. به خاطر دارم که اعلام شده بود جناب استاد «حسین علیزاده» هم قرار است یک اثر هنری ویژه را در تالار وحدت اجرا کنند و به همین دلیل تداخل با جشنواره، آن برنامه هم به سال آینده موکول شد. اتفاق پیچیده‌ای نیست و من هم دنبال جَوسازی نبودم و نیستم. نیازی هم به جَوسازی نیست چون در اشاره‌های مختصری که نه از طرف من بلکه از طرف تیم تهیه کنندگی به این پروژه شده بود همواره به احتمال انجامش اشاره می شد. شخصا اعتقاد دارم تا زمانی که همه چیز صد در صد نشده است نباید با قطعیت صحبت کرد. من در برنامه «دورهمی» هم اشاره‌ای به این کنسرت – تئاتر داشتم اما آن برنامه ده روز پیش از ایام محرم ضبط شده بود و تا آن زمان هنوز امید داشتیم که این پروژه انجام شود. اما با تغییر برنامه جشنواره، تالار وحدت دیگر برنامه خالی نداشت.
 
  • * از کنسرت بهمن‌ماه برای ما گفتید. تاریخ و محل برگزاری این برنامه قطعی شده است؟ بالاخره پس از مدت‌ها شما را روی صحنه می‌بینیم؟
طی توافقی که با دوست عزیزم آقای «محمدرضا خانزاده» و شرکت «اکسیر نوین» داشتم قرار شد که با توجه به تأسیس موسسه «آوای هنر کامران» که خودم مدیر مسئولش هستم، فعالیت‌هایم در عرصه موسیقی را از طریق این موسسه پیگیری کنم. کنسرت بهمن‌ماه توسط موسسه خودم برگزار می‌شود و همین برای خودم یک هیجان خاصی دارد. روز هشتم بهمن‌ماه و طی دو سانس در تالار «ایوان شمس» روی صحنه می‌روم و می‌خواهم یک کنسرت شاعرانه داشته باشم. از چهارشنبه شب هم بلیت‌فروشی را شروع کردیم. قرار بود بلیت‌فروشی از دوشنبه آغاز شود اما ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» و به احترام عزای عمومی عروج ایشان، سامانه فروش بلیت از چهارشنبه شب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
  • * از این به بعد همه کارها را از طریق موسسه خودتان انجام می‌دهید و با شرکت «اکسیر نوین» قطع رابطه کرده‌اید؟ یا این کنسرت یک استثنا است؟
از این به بعد فعالیت‌های موسیقایی من از طریق موسسه «آوای هنر کامران» انجام می‌شود ولی از آنجا که تا پیش از این فعالیت‌هایم را با آقای خانزاده که از تهیه کنندگان موفق و خوشنام موسیقی هستند، و جدای کار دوستی و برادری من با ایشان همیشه اولویت داشته است، پیگیری می‌کردم قرار شد که در پروژه های خاص  با شرکت «اکسیر نوین» و آقای خانزاده هم همکاری داشته باشم. در حال حاضر روی انجام فعالیت هنری از طریق موسسه خودم متمرکز هستم.
 
  • * موسسه «آوای هنر کامران» چه ساختار و اهدافی دارد و می‌خواهید از این به بعد تهیه‌کننده شوید؟
مارکت موسیقی یک جریان مالی دارد که دست اندرکاران این بازار برای زنده نگه‌داشتن آن ناچار هستند در کنار آثاری که به صورت خاص تولید می‌شود، به آنچه ذائقه مردم و بازار روز موسیقی است توجه بیشتری کنند. همین توجه ممکن است گاهی به آثار خاص لطمه وارد کند. قصد دارم در این موسسه از آثار هنرمندانی که به موسیقی و هنر متفکر می‌پردازند بهای بیشتری بدهم. ذائقه مردم به همه نوع موسیقی احتیاج دارد و تهیه‌کنندگان بیشتر در بخشی سرمایه‌گذاری می‌کنند که بازار مالی بیشتری داشته باشد. هدف من این است که بتوانم آثاری را در فضای شخصی خودم تولید کنم و خیلی درگیر دغدغه‌های بازار نباشم. از آنجایی که می‌دانید من در حوزه شعر فعال هستم، یکی از اهداف موسسه من‌ کمک به گسترش ترانه های شاعرانه و واجد ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است. خوب نیست که هیجانات لحظه‌ای بازار موسیقی ذائقه مردم را شکل دهد. چنین هیجاناتی باید باشد اما در کنار آن باید از موسیقی و شعر متفکر هم حمایت کرد.
 
  • * این نکته برای من مبهم مانده که قصد رقابت با تهیه‌کننده‌ها را دارید؟
خیر. هدفم تهیه کنندگی نیست. موسسات فرهنگی هنری همانگونه که از نامشان پیداست قرار است به جریان تولید آثار فرهنگی و هنری  کمک کنند چرا که یک تهیه کننده کارشناس بازار موسیقی است و توجه من به عنوان هنرمند بیشتر به اثر هنری است تا بازار آن، بنابراین تهیه کننده نخواهم بود.
 
  • * در کنسرت هشتم بهمن چه نوازندگانی روی صحنه حضور خواهند داشت و قطعه جدیدی پیش از این برنامه منتشر می‌کنید؟
رهبر ارکستر من در این کنسرت «آرمان مهربان» است و اعضای گروه هم همان نوازندگان خوبی هستند که روی استیج استانبول درخشیدند و کنارم حضور پرقدرتی داشتند. رپرتوار ما در این کنسرت  ترکیبی از آثار آلبوم‌های گذشته و تک‌آهنگ‌هایی است که طی سال گذشته منتشر کردم. همچنین یک قطعه جدید به نام «زمستون زمستون به تو عاشقم» را  پیش از کنسرت بهمن منتشر خواهم کرد.
 
  • * پس از این برنامه قصد ندارید در شهرستان‌ها یا مجدداً در تهران برنامه‌ای داشته باشید؟
اگر دوباره نگویند که کامران رسول‌زاده در حال جَوسازی است باید بگویم که برنامه‌ریزی و مذاکراتی را برای برگزاری تور شهرستانها انجام داده‌ام. چون دوستان زیادی به من لطف دارند و همیشه برایم پیام می‌فرستند و می‌گویند که چرا به شهر ما نمی‌آیی؟ هنوز تاریخ و برنامه‌ای قطعی نشده اما تمام تلاش من این است که بتوانم با عشق در خدمت مخاطبان عزیز در شهرستانها باشم.
 
  • * برای پس از این کنسرت چه برنامه‌ای دارید؟ باز هم قرار است تا چند ماه هیچ خبری از کامران رسول‌زاده نباشد یا قرار است که روند متفاوتی را در پیش بگیرد؟
قطعاً از این کنسرت به بعد من را فعال‌تر و پررنگ‌تر می‌بینید. علت سکوت چند سال اخیر، صرفاً شخص خودم نبوده ام. شرایط بازار و محدودیت‌هایی به لحاظ اجرایی وجود داشت. به دلیل محدودیت سالن و فضای خاصی که مارکت موسیقی دارد، رقابت سختی بین هنرمندان وجود دارد. خیلی از خواننده های خوب هستند که با وجود اینکه تلاش قابل ستایشی می‌کنند  نمی‌توانند سهم خاصی از بازار موسیقی را در دست داشته باشند. این طبیعی است چون ساختار بازار موسیقی در ایران اینطور است. 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1395 - 17:36

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 29 دی 1395 - 16:30

اصلا صدا ندارد . تو برنامه دورهمی خواند . انگار داشت از روی متن میخواند . اصلا احساس نداره و بی حس میخونه

چهارشنبه 29 دی 1395 - 18:27

شعراشون که خیلی خوبه.موفق باشن

پنجشنبه 30 دی 1395 - 10:46

به امید موفقیت روز افزون این هنرمند مردمی ??✌.. شک ندارم هر کسی ایشون رو از نزدیک دیده اول شیفته ی شخصیت و منش ایشون شده ... هنرشون در زمینه های مختلف هم که جای خود رو داره... ترانه ی زمستون مثل همه ی ترانه هاشون فوق العاده ست

پنجشنبه 30 دی 1395 - 10:46

آفرین به این هنرمند با احساس ? از شنیدن آثار و خوندن شعر هاشون لذت می برم?

پنجشنبه 30 دی 1395 - 10:46

حسد حسد حسد...نهایتا میتونیم وقت نقد بگیم سلیقه ی ما نیست مثلا! ولی انقدر بی اطلاعاتِ کافی لب به هر بی ربطی باز کردن نه نقد که به ناسزا نزدیک میشه که البته عمقِ حقارت هرکس مساله ای شخصیه ولی خب چرا منظره ی عمومی زندگی و صفحه ای ادبی رو با کامنتهامون خراب میکنیم؟

شنبه 2 بهمن 1395 - 09:01

بسیار عالی....

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 10:04

ای کاش به اصطلاح خواننده های روبورس الآن، یکم از سواد موسیقی ایشون رو داشتن.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامران رسول‌زاده: می‌خواهم یک کنسرت شاعرانه داشته باشم | موسیقی ما