برنامه یاد بعضی نفرات
 
11 قطعه تازه موسیقی ایران و ایتالیا برای اولین‌بار در ایران اجرا می‌شود
آنسامبل نیواک موسیقی ایران و ایتالیا را اجرا می‌کند
موسیقی ما - یازده قطعه موسیقی تازه از آهنگ‌سازان ایرانی و ایتالیایی برای اولین‌بار در تالار رودكى اجرا می‌شود. به گفته‌ی «کارن کیهانی»، گلریز و ژابیز زربخش برای اولین‌بار قطعاتى را كه به آهنگسازان سرشناس معاصر ايرانى و ايتاليايى سفارش داده‌اند را اجرا خواهند کرد.
 
 «کیهانی» درباره‌ی این برنامه توضیح می‌دهد: «این پروژه شخصی که با پیگیری‌های خواهران زربخش امروز به نتیجه رسیده سال گذشته آغاز شد. خواهران زربخش به عنوان نوازندگان آنسامبل نیواک با توجه به اینکه دوئت نیواک یکی از دوئت‌های خوب در موسیقی مجلسی ایران محسوب می‌شود با آهنگسازان ایرانی سراسر دنيا مرتبط شده و آثارى را سفارش دادند. کیاوش صاحب‌نسق یکی از اولین کسانی بود که به تشويق ايده زربخش ها برای همکاری با آهنگسازان معاصر پرداخت و براى اين پروژه اعلام آمادگی کرد. کیهانی ملاک تعداد سفارش اين قطعات موسیقی را ظرفيت زمانى يك کنسرت عنوان کرد و افزود تا جايى كه ميدانم دوئت نيواك قصد دارد اين پروژه را گسترش داده و به آهنگسازان معاصر، آثارِ بيشترى سفارش دهد.»
 
کیهانی درباره سابقه چنین اجرایی تاکید کرد: «چند سال پیش از این پروژه‌ی صدسال موسیقی ایران براى پیانو در تالار رودکی اجرا شد و این دومین بار است که شاهد اجرای مجموعه آثار آهنگسازان ایرانی در کنار هم هستیم. در واقع این برنامه در نوع خود منحصر به فرد است چراکه برای اولین‌بار یازده قطعه‌ی موسیقی با اجرای نخست نواخته خواهند شد چیزی که به ندرت می‌توان حتی در فستیوال‌های معتبر موسیقی، براى چنين آنسامبل خاصى شاهد آن بود. كيهانى درباره قطعات سفارش داده شده ایتالیایی توضیح داد: در کنار 9 قطعه‌ی سفارش داده شده به آهنگ‌سازان صاحب‌نام ایرانی، دو قطعه نیز به موسیقی‌دانان ایتالیایی سفارش داده شد كه در اين مورد بسيار به زحمات آقاى مهدى خيامى مديونيم. و در واقع در این کنسرت دو ملیت را در موسیقی آنسامبل كنار هم خواهیم داشت که فرصت خوبی برای شنیدن موسیقی از دو فرهنگ مختلف ایرانی و ایتالیایی خواهد بود. آهنگسازان ايتاليايى اين پروژه الساندرو سلبياتى و پائولو لونگو از چهره‌های مطرح موسیقی معاصر در اروپا و جهان هستند. کیهانی همچنین افزود: تعدادی از آهنگسازان این قطعات نیز برای اجرای برنامه‌ها در ایران حضور خواهند یافت. از جمله کسانی که قطعاتی برای آنسامبل نیواک تصنيف کرده‌اند مهدی خیامی، علیرضا فرهنگ، كياوش صاحب نسق، روزبه رفيعى، آيدين صميمى، ارشيا صمصامى نيا، آيدين صميمى مفخم، امين هنرمند و بهزاد رنجبران را می‌توان نام برد.»
 
آنسامبل نیواک با مديريت اجرايى موسسه نغمه سازخانه طهران، روزهای 25 و 26 آذرماه در تالار رودکی به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. علاقه‌مندان می توانندجهت تهیه بلیت به سايت ایران کنسرت مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1395 - 00:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آنسامبل نیواک موسیقی ایران و ایتالیا را اجرا می‌کند | موسیقی ما