پس از آلبوم «همان یک شرار و هیچ»؛
«کارن کیهانی» اثر جدیدش را با سفارش مراکز فرهنگی دنیا میسازد
موسیقی ما - «کارن کیهانی» که در سال جاری آلبوم موسیقی «همان یک شرار و هیچ» را در چهارچوب موسیقی معاصر منتشر کرد، اثر جدیدی در دست دارد که تمامی نوازندگان آن خارجی هستند.
به نظر میرسد این روزها آهنگسازان ایرانی، انتشار آثارشان با نوازندگان غیرایرانی را در دستور کار خود قرار دادهاند که همواره مخالفان و موافقان خودش را دارد، اما ماجرای فعالیت «کیهانی» با نوازندگان خارجی، ماجرای متفاوتی دارد.
قطعاتی که او برای آلبوم دومش انتخاب کرده، همگی از سوی مراکز فرهنگی دنیا سفارش داده شده و برخی از این قطعهها نیز در جشنوارههای خارجی برگزیده شدهاند. برای مثال، او یکی از قطعات این اثر را در استودیو رادیو تلویزیون ژنو ضبط کرده و یکی دیگر از قطعات آن را در استودیو کنسرواتوار ژنو با حضور نوازندهای فرانسوی.
او همچنین برای ضبط قطعهای دیگر به ایتالیا رفته و به این ترتیب میتوان گفت تمامی قطعات این مجموعه در نقاط مختلف اروپا ضبط شدهاند. همچنین در این مجموعه قطعهای برای سنتور و آنسامبل وجود دارد که آن را به سفارش آنسامبل «ماتکا» نوشته و در بنیاد فرهنگی «کوگلر» اجرا شده است.
آلبوم «همان یک شرار و هیچِ» این آهنگساز، شامل پنج قطعه بود که عبارتاند از «به چشمان زیبایش»، «همان یک شرار و هیچ»، «واپسین رنگ»، «نامش انسان است» و «...و آستینش از اشک تَر بود». ریتم در موسیقی «کارن کیهانی»، تحت تأثیر شعر فارسی است. فضاهای مدال نیز ترکیبی از فضای مدال در موسیقی دستگاهی ایرانی و موسیقی کلاسیک است.
به نظر میرسد این روزها آهنگسازان ایرانی، انتشار آثارشان با نوازندگان غیرایرانی را در دستور کار خود قرار دادهاند که همواره مخالفان و موافقان خودش را دارد، اما ماجرای فعالیت «کیهانی» با نوازندگان خارجی، ماجرای متفاوتی دارد.
قطعاتی که او برای آلبوم دومش انتخاب کرده، همگی از سوی مراکز فرهنگی دنیا سفارش داده شده و برخی از این قطعهها نیز در جشنوارههای خارجی برگزیده شدهاند. برای مثال، او یکی از قطعات این اثر را در استودیو رادیو تلویزیون ژنو ضبط کرده و یکی دیگر از قطعات آن را در استودیو کنسرواتوار ژنو با حضور نوازندهای فرانسوی.
او همچنین برای ضبط قطعهای دیگر به ایتالیا رفته و به این ترتیب میتوان گفت تمامی قطعات این مجموعه در نقاط مختلف اروپا ضبط شدهاند. همچنین در این مجموعه قطعهای برای سنتور و آنسامبل وجود دارد که آن را به سفارش آنسامبل «ماتکا» نوشته و در بنیاد فرهنگی «کوگلر» اجرا شده است.
آلبوم «همان یک شرار و هیچِ» این آهنگساز، شامل پنج قطعه بود که عبارتاند از «به چشمان زیبایش»، «همان یک شرار و هیچ»، «واپسین رنگ»، «نامش انسان است» و «...و آستینش از اشک تَر بود». ریتم در موسیقی «کارن کیهانی»، تحت تأثیر شعر فارسی است. فضاهای مدال نیز ترکیبی از فضای مدال در موسیقی دستگاهی ایرانی و موسیقی کلاسیک است.
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1393 - 13:47
دیدگاهها
امیدوارم کارهای بعدی هم مثل البوم قبل خوب باشه
افزودن یک دیدگاه جدید