برنامه یاد بعضی نفرات
 
در میان استقبال مخاطبان
حسام‌الدین سراج با گروه سور روی صحنه رفت
موسیقی ما - «حسام‌الدین سراج» -خوانندۀ برجستۀ موسیقی سنتی ایران- هشتم و نهم مهر ماه در تالار اندیشه حوزۀ هنری در حالی روی صحنه رفت که برنامه‌اش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. این خواننده‌ی نامی موسیقی سنتی ایران، بخشی از عواید کنسرتِ خود را به خیریۀ «رحمت» داد.  
 
این برنامه ابتدا قرار بود، تنها هشتم مهرماه برگزار شود که به دلیل استقبال مخاطبان، يك روز دیگر تمديد شد، دراین اجرا گروه «سور» و مجید مولانیا به عنوان آهنگساز قطعه ها و نوازنده نیز سراج را همراهی کردند. دراین اجرا جمشید صفرزاده به عنوان نوازنده سنتور، حمید قنبری به عنوان نوازنده تنبک، علیرضا دریایی به عنوان نوازنده کمانچه، ساحل سوری به عنوان نوازنده عود، امین داوودی به عنوان نوازنده دف، فرنام اسکندری به عنوان نوازنده کمانچه آلتو و مجید مولانیا به عنوان نوازنده تار هنرنمایی کردند، در این کنسرت ، تصانیف جدیدی که مبتنی بر اشعار مولانا، حافظ، سایه، سیاووش کسرایی و حسین منزوی ساخته شده است، به اجرا در خواهد آمد.
 
 کنسرت «مثل سایه‌ها» در دو بخش اجرا شد. بخش اول در مایۀ بیات اصفهان شامل سه تصنیف به نام‌های «جست‌وجوی دوست»، «سفر» و «عاشق و مست» به همراه یک چهار مضراب بود و بخش دوم در مایۀ دشتی، شامل سه تصنیف و یک قطعه آوازی بود. اشک مهتاب، سرود کهن، ایران من و قطعه ی بی کلام، بخش دوم کنسرت را شامل می شود . «حسام الدین سراج» تا کنون بیش از 30 اثر موسیقایی  منتشر کرده که در بین آنها آثاری چون «باغ ارغوان»، «شرح فراق»، «طریقت عشق»، «نرگس مست»، «ماه نو»، «وداع»، «بوی بهشت»، «شهر آشنایی»، «رویای وصل»، «نگاه آسمانی»، «نازنین یار» و... با استقبال چمشگیر مردم مواجه شده است. او با اساتید صاحب نام زمان خود مثل جلیل شهناز، فرهنگ شریف، جلال ذوالفنون، محمد موسوی، فریدون شهبازیان، حسن یوسف‌زمانی، لوریس چکناواریان و… آثار مشترک دارد.
 
کنسرت مثل سایه ها با حضور حسام الدین سراج و گروه سور در تالار اندیشه حوزه هنری تهران در روزهای پایانی هفته تاریخ ۸ و ۹ مهر ساعت ۸ شب به روی صحنه می‌رود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1395 - 16:45

دیدگاه‌ها

سه شنبه 13 مهر 1395 - 10:22

استقبال؟!!!! متاسفانه چند سالی است اقای سراج خواننده محترم با تمرین کم میایند روی صحنه و دوستدارانشون رو نا امید میکنند . سالن اندیشه نیمه خالی بود و اکثرا هم میهمان . کنسرت یک ماه گذشته ی ایشان نیز با استقبال روبرو نشد . حیف .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسام‌الدین سراج با گروه سور روی صحنه رفت | موسیقی ما