نحوه اجرای گروههای موسیقی در جشنواره آواها و نواهای رضوی مشخص شد
حسامالدین سراج: باید از آهنگسازانی که آثار غنی اما کمتر شنیدهشده تولید کردهاند، تقدیر شود
موسیقی ما - در نشست تخصصی اتاق فکر سومین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی جزئیات و چگونگی اجرای گروههای موسیقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ابتدای این نشست، «محمد حسین اسماعیلی» -معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران- گزارش مختصری از روند پیشرفت امور اجرایی جشنواره داد: «با توجه به نزدیکی زمان برگزاری جشنواره و فرصت باقیمانده، اهمیت و لزوم برنامهریزیهای اجرایی و هدفمند به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد هنری و معنوی اجتناب ناپذیر است. درحوزه اطلاع رسانی و تبلیغات، توزیع گستردهی پوستر و فراخوان جشنواره به کلیه استانهای کشور و همچنین تعامل با مبادی ذیربط نظیر انجمنهای موسیقی سراسر استانها، دفتر موسیقی، خانه موسیقی و سایر حوزه های مرتبط، انجام پذیرفته و به اتمام رسیده است و انشالله در آینده نزدیک پخش تیزر، آنونس و همچنین مصاحبههای خبری جشنواره از طریق رسانه ملی- رادیو و تلویزیون پخش و اطلاع رسانی خواهد شد.»
اسماعیلی ادامه داد: «حجم دریافت آثار نیز با توجه به نزدیک شدن زمان اتمام آن با افزایش و استقبال هنرمندان مواجه شده است که این موضوع لزوم بررسی و برنامه ریزی های اجرایی جشنواره را دوچندان می کند.»
«احمد صدری»، دبیر تخصصی و عضو اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در این جلسه، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مدون و زمانبندی شده جهت اجرای مطلوب این جشنواره گفت: «یکی از بخش های جشنواره موسیقی ملل است که توجه به این بخش از اهمیت خاصی برخوردار است. در این راستا باید هماهنگی های لازم با گروه های موسیقی کشورهای همسایه که در حوزه رضوی دارای تولیدات و آثار موسیقایی هستند صورت پذیرد چرا که اساس برگزاری این جشنواره مبتنی بر آفرینش و خلق آثار جدید با محوریت رضوی خواهد بود و این موضوع بستر مناسبی برای بروز و ظهور یک جریان فرهنگی در کشور و شناسایی فعالان این حوزه در سطح بین المللی خواهد بود.»
«شهرام صارمی» به عنوان یکی دیگر از اعضای اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نکات قابل توجهی را در مورد محل اجرای گروه های موسیقی متذکر شد و گفت: «فرهنگسراها و فضای باز پارک های شهر تهران می تواند محل مناسبی برای اجرای گروه های موسیقی محلی و سنتی و همچنین موسیقی نواحی ایران باشد. تجربه نشان داده است اجرای موسیقی در فضای باز و طبیعت مورد توجه مخاطبان و با اقبال عمومی مواجه بوده است. لذا از آنجا که رسالت این جشنواره هم معرفی و ترویج فرهنگ رضوی است، این اتفاق و ارتباط موضوعی آن به طور حتم یکی از اثرگذارترین رویدادهای هنری خواهد بود.»
«حسام الدین سراج» -نوازنده و خواننده بنام موسیقی و عضو دیگر اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی- نیز در این جلسه با بیان وجود تنوع موسیقی و سبک های مختلف هنری در این دوره از جشنواره تاکید کرد با توجه به تعدد حضور هنرمندان و سبک های متنوع موسیقی نظیر پاپ، ردیف دستگاهی ، سنتی، نواحی و ... لازم است تا در اجراهای این گروه ها نیز توازن نسبی برقرار گردد و توزیع عادلانه اجراها رعایت شود.
وی همچنین در حوزه تجلیل از هنرمندان گفت: «بعضی از آثار تولید شده توسط هنرمندان در سطح جامعه کمتر شنیده و دیده شده است ولی از غنای موسیقی بالایی برخوردار است و لازم است تا از آهنگساز ها و تنظیمکنندههای این آثار تجلیل شود و معروفیت و پخش بیشتر آثار ملاک صرف نباشد.»
در خاتمه این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ابراز امیدواری کرد: سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی مصمم است تا با توجه به گستره وسیع جغرافیایی و وجود ظرفیت ها و استعداد های هنری درخشان و استفاده از تجربیات اجرایی دوره های اول و دوم و همچنین بازخورد مثبت آن، با برنامه ریزی های دقیق و موثر دامنه فعالیت ها را در سطح ملی و بین المللی گسترش و رسالت تبلیغ، تبیین و ترویج فرهنگ غنی رضوی را بیش از پیش نمایان سازد.
اسماعیلی ادامه داد: «حجم دریافت آثار نیز با توجه به نزدیک شدن زمان اتمام آن با افزایش و استقبال هنرمندان مواجه شده است که این موضوع لزوم بررسی و برنامه ریزی های اجرایی جشنواره را دوچندان می کند.»
«احمد صدری»، دبیر تخصصی و عضو اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در این جلسه، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مدون و زمانبندی شده جهت اجرای مطلوب این جشنواره گفت: «یکی از بخش های جشنواره موسیقی ملل است که توجه به این بخش از اهمیت خاصی برخوردار است. در این راستا باید هماهنگی های لازم با گروه های موسیقی کشورهای همسایه که در حوزه رضوی دارای تولیدات و آثار موسیقایی هستند صورت پذیرد چرا که اساس برگزاری این جشنواره مبتنی بر آفرینش و خلق آثار جدید با محوریت رضوی خواهد بود و این موضوع بستر مناسبی برای بروز و ظهور یک جریان فرهنگی در کشور و شناسایی فعالان این حوزه در سطح بین المللی خواهد بود.»
«شهرام صارمی» به عنوان یکی دیگر از اعضای اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نکات قابل توجهی را در مورد محل اجرای گروه های موسیقی متذکر شد و گفت: «فرهنگسراها و فضای باز پارک های شهر تهران می تواند محل مناسبی برای اجرای گروه های موسیقی محلی و سنتی و همچنین موسیقی نواحی ایران باشد. تجربه نشان داده است اجرای موسیقی در فضای باز و طبیعت مورد توجه مخاطبان و با اقبال عمومی مواجه بوده است. لذا از آنجا که رسالت این جشنواره هم معرفی و ترویج فرهنگ رضوی است، این اتفاق و ارتباط موضوعی آن به طور حتم یکی از اثرگذارترین رویدادهای هنری خواهد بود.»
«حسام الدین سراج» -نوازنده و خواننده بنام موسیقی و عضو دیگر اتاق فکر سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی- نیز در این جلسه با بیان وجود تنوع موسیقی و سبک های مختلف هنری در این دوره از جشنواره تاکید کرد با توجه به تعدد حضور هنرمندان و سبک های متنوع موسیقی نظیر پاپ، ردیف دستگاهی ، سنتی، نواحی و ... لازم است تا در اجراهای این گروه ها نیز توازن نسبی برقرار گردد و توزیع عادلانه اجراها رعایت شود.
وی همچنین در حوزه تجلیل از هنرمندان گفت: «بعضی از آثار تولید شده توسط هنرمندان در سطح جامعه کمتر شنیده و دیده شده است ولی از غنای موسیقی بالایی برخوردار است و لازم است تا از آهنگساز ها و تنظیمکنندههای این آثار تجلیل شود و معروفیت و پخش بیشتر آثار ملاک صرف نباشد.»
در خاتمه این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ابراز امیدواری کرد: سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی مصمم است تا با توجه به گستره وسیع جغرافیایی و وجود ظرفیت ها و استعداد های هنری درخشان و استفاده از تجربیات اجرایی دوره های اول و دوم و همچنین بازخورد مثبت آن، با برنامه ریزی های دقیق و موثر دامنه فعالیت ها را در سطح ملی و بین المللی گسترش و رسالت تبلیغ، تبیین و ترویج فرهنگ غنی رضوی را بیش از پیش نمایان سازد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1397 - 14:52
افزودن یک دیدگاه جدید