برنامه یاد بعضی نفرات
 
در بزرگداشت هفته‌ی «نظامی» حسام‌الدین سراج روی با گروه بیدل خواند
وقتی یکی مردِ جنگی به از صد هزار است
موسیقی ما- در راستای برنامه‌های هفته نظامی، گروه موسیقی «بیدل» با عنوان «آفاق عشق» به سرپرستی و خوانندگی حسام‌الدین سراج، شب گذشته‌ ـ ۱۹ اسفند ماه ـ در تالار وحدت روی صحنه رفت. این خواننده‌ی پیش‌کسوتِ موسیقی سنتی ایران پیش از آغاز برنامه‌اش گفت: «خوشحالیم که بعد از دو سال و اندی حمله کرونایی باز در خدمت علاقه‌مندان به موسیقی هستیم. هر چند جمعیت زیاد نیست ولی یکی مرد جنگی به از صد هزار.»
 
در ابتدای این برنامه، تصنیف «ماه من (مهمان من شو ساعتی)» سروده حکیم نظامی گنجوی توسط حسام‌الدین سراج خوانده شد.
 
در ادامه ساز و آواز اصفهان، سروده نظامی گنجوی با تک‌نوازی تار توسط بهرام خانی اجرا شد. پس از آن لحظاتی تکنوازی عود و سپس تصنیف «ساقی ماهرو (دیدم نگار خود را)» سروده مولانا اجرا شد.
 
در بخش چهارم این کنسرت، حسام‌الدین سراج، تصنیف «باده جانی (بده آن باده جانی)» بر اساس شعری از مولانا را اجرا کرد. همچنین ساز و آواز، با تکنوازی تار با اجرای علیرضا دانایی بخش بعدی این برنامه را تشکیل داد.
 
در جریان این کنسرت تصنیف «ساقی‌نامه» با شعری از نظامی گنجوی توسط حسام‌الدین سراج اجرا شد و در بخش بعدی تکنوازی کمانچه در ماهور و تغییر مقام به چهارگاه به صحنه آمد.
 
ساز و آواز چهارگاه به همراه سنتور با اجرای مسعود آرامش نهمین بخش از این برنامه بود و تصنیف چهارگاه (شکوه وطن) به عنوان بخش پایانی اجرا شد.
 
در این اجرا عمده نوازندگان لحظاتی را به تکنوازی پرداختند که با تشویق حضار همراه شد.
 
نوازندگان این کنسرت با آهنگسازی و خوانندگی حسام‌الدین سراج عبارتند از: مسعود حبیبی نوازنده دف، داود ورزیده نوازنده نی، علی‌رضا دریایی نوازنده کمانچه، علیرضا (کوروش) دانایی نوازنده تار، بهرام خانی نوازنده تاز، مسعود آرامش نوازنده سنتور، محمود فرهمند نوازنده تنبک و صابر سوری نوازنده عود.
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 - 17:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی یکی مردِ جنگی به از صد هزار است | موسیقی ما