برنامه یاد بعضی نفرات
 
اجرا در تهران و شهرستان‌ها
مسعود شعاری در فستیوال موسیقی گراتس به اجرای برنامه می‌پردازد
موسیقی ما - «مسعود شعاری» - آهنگساز و نوازنده‌ی برحسته‌ی سه‌تار- سی‌ام آپریل (یازدهم اردیبهشت ماه) در فستیوال موسیقی ملل گراتس اتریش پروژه ی «آن‌سوی سخن» را با همراهی «سینا شعاری» و «درشن آنند» همراهی می‌کنند.

«شعاری» ضمن بیان این مطلب به سایت موسیقی ما می‌گوید: «اکثر گروه‌هایی که در این فستیوال حضور دارند، آثار خود را با همراهی خواننده اجرا می‌کنند؛ اما ما در نظر گرفتیم موسیقی بی‌کلام را احرا کنیم تا بدون هیچ واسطه‌ای با مخاطب ارتباط برقرار کنیم. در این برنامه المان‌های موسیقی کشورمان را با ترکیبی از فرهنگ‌های موسیقی شرقی اجرا خواهیم کرد.»

در این اجرا سینا شعاری (عود و گیتار)، مسعود شعاری (سه‌تار) و درشن آنند (طبلا) خواهند نواخت: «ما در این برنامه پنج قطعه را اجرا خواهیم کرد که بیشتر آنان بداهه‌نوازی است؛ چون بداهه‌نوازی جزو ارکان موسیقی ما به حساب می‌آید، البته این بداهه‌ها بر اساس تم‌های مشخصی است که از قبل روی آن کار شده است. در واقع سعی می‌کنیم با این سه‌ ساز که دارای فرهنگ‌های مشخصی است، یک گفت‌وگوی موسیقایی اجرا می‌کنیم.»

مسعود شعاری تاکنون چندین کنسرت در این کشور به اجرا درآورده است و پسرش «سینا شعاری» نیز دوبار جایزه‌ی گیتارنوازی این کشور را به دست آورده است؛ اما این تمام برنامه‌هایی نیست که این نوازنده‌ی برجسته و آهنگساز در دست دارد. خودش می‌گوید: «تا آخر تابستان چند برنامه در شهرستان‌های ایران داریم که از جمله‌ی آن می‌توان به رشت و تربت حیدریه اشاره کنم. علاوه بر آن در نظر داریم که کنسرتی نیز در تهران به اجرا درآوریم. در تربت‌حیدریه، تک‌نوازی سنتی خواهم داشت و «آرین قلی‌پور» با نوازندگی تنبک من را همراهی می‌کند؛ اما در رشت به همراه تعدادی از هنرجویانِ سه‌تارم و همراهی یک عود به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.»

شعاری در شهرستان‌های مختلف با هنرجویان سازش به اجرای برنامه می‌پردازد و حالا در 6 ماهه‌ی نخست سال همراه با هنرجویان شتی به اجرای برنامه می‌پردازد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 10:22

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 12:57

زنده باد

شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 12:57

سرانگشتانت پر مهر باد استاد

شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 15:17

درود بر استاد عزيز

شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 16:06

درود بر استاد شعاری ?ـ

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسعود شعاری در فستیوال موسیقی گراتس به اجرای برنامه می‌پردازد | موسیقی ما