برنامه یاد بعضی نفرات
 
در اثری با آهنگسازی «سینا شعاری»
مسعود شعاری و پژمان حدادی با یکدیگر نواختند
موسیقی ما - در میانه‌ی این بگومگوهای تمام ناشدنی موسیقی، در میانه‌ی این حاشیه‌های تمام نشدنی این روزهای دنیای هنر، در میانه‌ی روزهای کشدار بی اثر هنری ناب؛ درست در همان لحظه‌ای که آدمی به سرش می‌زند همه چیز را رها کند و برود دنبال کارش و دلش را به همان آلبوم‌های دهه‌ها و سال‌های گذشته خوش کند که جایشان را خوب در دل و ذهن خوش کرده‌اند؛ آثار و هنرمندانی هستند که انگار با خودشان هوایی تازه می‌آورند. این آدم‌ها، تعدادشان محدود است؛ اما مغتنم و پر از چگالی. می‌شود با یک حساب سرانگشتی هم اسم‌شان را به خاطر آورد. «پژمان حدادی» و «مسعود شعاری» از این نمونه‌اند. از این عده‌ی قلیل محترم و البته موثر. حالا این دو موزیسین خوش‌نام که در همه‌ی این سال‌ها، بی‌سر و صدا به موسیقی‌اشان رسیده‌اند؛ بعد از سال‌ها دوباره با یکدیگر همکاری کرده‌اند و اثری خلق که برای اولین بار از سایت موسیقی ما می‌شنوید. این دو هر دو آهنگسازی هم کرده‌اند؛ اما این بار جدای از آن لحظات نابی که بداهه‌نوازی کرده‌اند، صدای سازشان را در اختیار ایده‌های آهنگساز جوانی – سینا شعاری- قرار داده‌اند.
 
«مسعود شعاری» - نوازنده‌ی سه‌تار- و «پژمان حدادی» - نوازنده‌ی سازهای کوبه‌ای- البته قبل‌تر از اینها هم با یکدیگر همنوازی کرده‌اند در گروه موسیقی «دستان» که این روزها کم‌کار است و اعضایش فعالیت‌های پرشمار خودشان را در ایران و خارج از کشور دارند. حالا درباره اتفاق خوب افتاده است، اتفاقی که «حدادی» درباره‌اش می‌گوید که قطعه‌ای آهنگسازی شده از «سینا شعاری» است و در میانه‌ی آن نیز بداهه‌نوازی‌هایی رخ داده است.
 
این قطعه را می‌توان اولین همکاری مستقل این دو هنرمند دانست. همکاری نیز به صورت تصادفی رخ می‌دهد، دیداری میان دو هنرمند رخ می‌دهد و ایده‌ی  این ویدیو شکل می‌گیرد. بعد از آن نیز هر دو موزیسین به فکر کارهای جدیدی می‌افتند. کارهایی که امیدوارند -–و ما نیز- که به صورت کنسرت و آلبوم هم اجرایی شود:‌ «.  امیدوارم که این همکاری ادامه داشته باشد، احتمال اینکه ما برای اجرا علاوه بر تهران، به شهرهای دیگر هم برویم زیاد خواهد بود؛ در کلیت کار، این تمایل وجود دارد که این همکاری به شکل گسترده‌تری انجام شود.بخشی از اجراها به صورت بداهه خواهد بود و بخشی از آن حتماً آهنگسازی می‌شود. شاید در این میان از آثار قدما هم اجرا کنیم، ولی این همکاری به تازگی شکل گرفته و بنابراین بعد از نشست‌هایی که با هم خواهیم داشت، فرم و ساختمان کار بیشتر مشخص خواهد شد»
 
 «مسعود شعاری» اما یادش می‌ماند که یادآوری کند که علاوه بر مهارت موسیقایی حدادی، برای شخصیت او احترام بسیاری قایل است و به این همکاری ترغیبش کرده است:‌ «نوع نگرش به ریتم و موسیقی ایشان را می‌پسندم.»
 
قطعه‌ از ساخته‌های «سینا شعاری» است؛ اما علاوه بر بخش‌هایی که «سینا» آهنگسازی کرده است، تک‌نوازی‌های این اثر به صورت بداهه از طرف هر دو موزیسین نواخته شده است. «مسعود شعاری» در این سال‌ها، آثار بسیاری را به همراه «سینا شعاری» و «درشن آنند» اجرا کرده است. «شعاری» موسیقی را از استادان بنام و ردیف‌دان آموخت؛ اما در مسیر فعالیت‌های موسیقایی خود، دست به تجربیات عمیقی در دست یافتن به شکلی نو از موسیقی زد، موسیقی که این روزها به درست یا غلط، موسیقی «تلفیقی» نام گرفته است و همچنان خاطره‌ی «سیر» در ذهن بسیاری مانده است؛ «حدادی»‌ نیز با بسیاری از موزیسین‌های ایرانی و خارجی همکاری داشته و شکل جدیدی از ریتم را ارایه داده است و حالا می‌توان، در انتظار اثری ماند که گفت‌وگوی موسیقایی میان دو نوازنده و آهنگسازی است که هرکدامشان تاکنون، راه‌های متفاوتی رفته‌اند و هیچ خودشان را محدود به مرزهای موسیقایی یا جغرافیایی سرزمینشان نکرده‌اند.

+ دانلود موزیک - ویدئوی گفت و گو
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 - 09:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مسعود شعاری و پژمان حدادی با یکدیگر نواختند | موسیقی ما