برنامه یاد بعضی نفرات
 
با مدیریت «حمید قنبری» و همراهی سازهای برزیلی
ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» منتشر شد
موسیقی ما- ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» با همراهی سازهای برزیلی نواخته و همزمان با روز جهانی «تنوع فرهنگی، گفت‌وگو و توسعه» منتشر شده است.
 
«حمید قنبری» (پژوهشگر موسیقی و طراح پروژه «همساز») ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: «در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ آمیزی سازهای کوبه‌ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود.»
 
وی درباره ریتم نواخته شده در ششمین قطعه «همساز» اظهار کرد: «این ریتم بر اساس ادوار قدیمی اجرا شده و ریتمی ۱۰ ضربی با نام سماعی ثقیل است.»
 
در قالب پروژه «همساز»، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا (ساز باستانی کشور چین) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان منتشر شده است.
 
تمبوریم از جمله سازهای کوبه‌ای طوق دار با قطر ۱۵ سانتیمتر است و با یک دست (معمولا با دست راست) نواخته می‌شود. پاندیرو ساز ملی برزیل است که به عنوان بخشی جدانشدنی در جشن سالانه ماردی گراس شناخته می‌شود و در تمام سبک‌های موسیقی برزیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ساز کویی کا از سازهای اصلی موسیقی سامبای برزیلی محسوب می‌شود. این ساز به دلیل صدای بی همتا و پرمعنایی که دارد جای خود را در بیشتر ترکیبات ارکستری مثل موسیقی جاز، فیوژن، فانک و پاپ باز کرده است. کویی کا معمولا نقش تکنوازی یا افکت های صوتی را به عهده دارد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1400 - 18:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» منتشر شد | موسیقی ما