برنامه یاد بعضی نفرات
 
در هفتمین بخش از پروژه‌ی «هم‌ساز»
«حمید قنبری» با «درشن آنند» نواخت
موسیقی ما- «حمید قنبری» نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی از انتشار هفتمین قطعه پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی موسیقی خبر داد.

حمید قنبری نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی از انتشار هفتمین قطعه پروژه موسیقایی «همساز» همزمان با روز جهانی موسیقی خبر داد و گفت: «هفتمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» با همنوازی سازهای تمبک و طبلا و با هنرمندی درشن جوتسی آنند، نوازنده نام آشنای هندی تنظیم شده است. این همنوازی مشترک سال گذشته در فستیوال هند و ایران به دعوت یونسکو به اجرا درآمده بود. این فستیوال با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و با شعار سلامت ذهن و بدن در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شد و این بار همنوازی طبلا و تمبک به عنوان هفتمین قطعه از پروژه «همساز» منتشر می شود.»
 
قنبری در ارتباط با روز جهانی موسیقی اظهار کرد: «این روز مصادف با ۳۱ خرداد است و طی آن موسیقیدانان و نوازندگان سراسر دنیا با هدف ترویج صلح و آرامش به اجرای کنسرت های با کیفیت و در عین حال رایگان برای همه مردم می پردازند. ساز طبلا مهمترین ساز کوبه ای شبه قاره هند شامل ۲ طبل کوچک و بزرگ با نام های دایان و بایان است که در هفتمین قطعه «همساز» با مهمترین ساز کوبه ای ایرانی، تمبک، همراه خواهد شد.»
 
در قالب پروژه «همساز»، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، بندیر، تاکینگ درام، پیپا (ساز باستانی کشور چین)، تمبوریم، پاندیرو و کویی کا (از سازهای کوبه ای برزیلی) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی، ژائو ژوچان و الکساندر جسوس منتشر شده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1400 - 13:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حمید قنبری» با «درشن آنند» نواخت | موسیقی ما