برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگساز «سخنی نیست» اواخر دی ماه اجرایی همراه با ارکستر موسیقی «موج نو» دارد
علی قمصری «بی‌زمانی» را در تهران و «مهمانی کوچک» را در شهرستان‌ها اجرا می‌کند
موسیقی ما - تریوی «بی زمانی» آثار بی کلام «علی قمصری» را سوم و چهارم دی ماه در تالار رودکی اجرا می کند. این قطعات که مجموعه‌ای از آثار بی کلام این آهنگساز است، پيش از اين نيز در داخل و خارج از كشور بارها اجرا شده است. از آن طرف «علی قمصری» در نظر دارد اواخر دی ماه اجرایی همراه با ارکستر موسیقی «موج نو» داشته است که آن را در قالب رپرتواری در نوا و ابوعطا اجرا می‌کند. این آهنگساز همچنین «مهمانی کوچک» را در شهرستان‌های مختلف اجرا خواهد کرد.

این آهنگساز درباره‌ی قطعه‌ی «بی‌زمانی» نوشته است:‌ »در سفر اول، فقط با هم رفیق شدیم. اولین صدایی که از سازش شنیدم، آکوردهایی بود که برای همراهی با پسر خردسالش می‌نواخت. ساز زدیم، گپ زدیم و خداحافظی کردیم. این دیدار، آغازگر سفرهای زنجیروار من به استانبول بود؛ برای همراهی با نوازنده ای که بدون همراه داشتن ساز هم هنرمند است. «بی زمانی»، از جنس گفت‌وگوهای بین دو انسان است که از روحشان بر آنچه روی کاغذ نوشته شده، می‌دمند و مانند نت‌ها، در هم فرو می‌روند و اسیر هم نمی‌شوند.» این قطعه با همنوازی تار «علی قمصری» و عود "Yurdal Tockan"، نوازنده ترکیه‌ای منتشر شده است و حالا این کنسرت که قرار است سوم و چهارم دى ماه در تالار رودكى اجرا شود و این در حالی است که پیش‌تر در سالن بزرگ «كنسرواتوار چايكوفسكى مسكو»، «Rose Peace Festival» در گرجستان و هم‌چنین در شهرهاى مختلف ايران از جمله شيراز، مشهد، تربت حيدريه، كرمانشاه، بروجرد و رشت اجرا داشته است. در این مجموعه كامران منتظرى نوازندگى سازهای تمبك و كاخن، سياوش روشن نوازندگى عود و على قمصرى نوازندگى تار را بر عهده خواهند داشت. بخشى از این مجموعه ارديبهشت ماه سال گذشته و در مراسم معرفى و انتشار آلبوم «سخنى نيست» در تالار وحدت اجرا شد كه با استقبال مخاطبين روبرو شد.

همچنین ارکستر «موج نو» به سرپرستی علی قمصری با هدف ارائه‌ی آثار چندصدایى نسل تازه موسیقى، با هویت موسیقی ردیف دستگاهى در قالبى سازمان یافته و منسجم، ایجاد پل ارتباطى بین نگاه نسل حاضر و قدما در بیان لحن‌ها و تکنیک‌ها و دمیدن روحى تازه در موسیقى پرمحتواى ایران با ایجاد اتحاد بین هنرمندان و اجراى آثارى با ظرفیت‌هاى تازه و پویا تشکیل شده و برای رسیدن به این هدف ازنوازندگان سازهای ایرانی علاقه‌مند به عضویت در این ارکستر مصاحبه‌ای حضوری با داوری تعدادی از نوازندگان و آهنگسازان انجام شده است و حالا قرار است اواخر دی‌ماه، کنسرتی با حضور یک خواننده‌ی نامدار برگزار شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آذر 1394 - 13:09

دیدگاه‌ها

دوشنبه 16 آذر 1394 - 12:39

کاش بیشتر توی هنری ک داره تلاش کنه
تا اینکه فقط کارش بشه نصیحت این و اون و انتقاد از دیگران

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علی قمصری «بی‌زمانی» را در تهران و «مهمانی کوچک» را در شهرستان‌ها اجرا می‌کند | موسیقی ما