برنامه یاد بعضی نفرات
 
تار ایرانی به کرج رسید
«علی قمصری» به همراه همایون نصیری و حسین رضایی‌نیا نواخت
موسیقی ما- علی قمصری در تازه‌ترین گام از پروژه‌ی «تار ایرانی» به استان البرز رفته و با همراهی همایون نصیری و حسین رضایی‌نیا به اجرای برنامه پرداخته است. پروژه «تار ایرانی» به همت و ایده‌ی علی قمصری و با محوریت تارنوازی، طراحی و در حال اجرا است. قمصری در این پروژه به استان‌ها و شهرهای مختلف کشورمان سفر می‌کند و در هر شهر به تارنوازی می‌پردازد. حاصل هر کدام از این سفرها و اجراها به شکل تصویری ضبط و منتشر می‌شود.

قمصری در قالب پروژه «تار ایرانی» تا کنون به شهرهایی مانند قزوین، تهران، شیراز، تبریز، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد، بروجرد، سنندج، صحنه، کنگاور، قوچان، گرگان، خوزستان، تربت‌جام، شهرکرد، مشهد، نیشابور، توس، بجنورد، مهاباد، زابل، سیستان، چابهار،‌ بیرجند، سبزوار، تالش، گنبد کاووس، زنجان، کاشمر، شوشتر، بندرعباس، قم، مشهد، جلفا، قشم، کرمان، رفسنجان، بم، بابل، یزد، میبد و رشت سفر کرده است.
تازه‌ترین ویدیویی که از پروژه‌ی «تار ایرانی» منتشر شده مربوط به همنوازیِ علی قمصری در کنار همایون نصیری و حسین رضایی‌نیا است.

این سه هنرمند در این اجرا، آهنگِ «البرز» ساخته‌ی علی قمصری را در پارک ایران کوچک اجرا کردند. این آهنگ در دستگاه شور ساخته شده است.

علی قمصری درباره اجرا در استان البرز و شهر کرج اینچنین نوشته است: «برای ضبط استان البرز، دوست داشتم برای نشان دادن قدمت و اصالت این استان به کاروانسراهای «ینگی مام» و کاخ «سلیمانیه» بروم. پس از دو هفته تلاش، موافقت شد و سپس روز قبل حرکت لغو کردند. به همایون و حسین پیشنهاد دادم که برویم و در هر مکانی که درش به رویمان باز شد اجرا کنیم. مهم این است که در خاک البرز این نغمه‌ها جاری شود. بخت با ما یار شد و با تماس‌هایی از طرف مدیران یک پارک و خانه هنرمندان، محل ضبط و دیدار با هنردوستان مهیا شد. کرج، هم شهری جوان تلقی می‌شود و هم ریشه‌های تاریخی مهمی دارد. این شهر پس از تهران مهاجرپذیرترین شهر ایران و چهارمین شهر پرجمعیت کشورمان است. گرایش به صنعت سازسازی و هنر موسیقی نسل به نسل در این خطه بیشتر و بیشتر شده است. این اشتیاق هنری را کاملا در میزبانی باشکوه هنردوستان البرز لمس کردم.
تپه‌های آق تپه، مراد تپه و تپه مردآباد، قلعه‌های تاریخی تنگ گسیل و شهرستانک و آثار دوران اسلامی همچون برج میدانک مغولی، پل و کاروانسرای شاه‌عباسی کرج، کاخ‌های قاجاری و کاخ‌های رضا شاهی و محمدرضا شاهی حکایت از استمرار استقرارهای پی در پی در این منطقه دارد. 
حسین رضایی نیا و همایون نصیری، بدون شک طراوتی تازه در نگاه به سازهای کوبه‌ای ایجاد کرده‌اند و عنوان پیشکسوت را امروز می‌توان بر این دو عزیز نهاد. ممنونم که دعوتم را پذیرفتند.»

برای ضبطِ تازه‌ترین اجرای «تار ایرانی»، همایون نصیری با نواختنِ بندیر و حسین رضایی‌نیا با نواختن دف، علی قمصری را همراهی کردند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 16:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علی قمصری» به همراه همایون نصیری و حسین رضایی‌نیا نواخت | موسیقی ما