برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگوی اختصاصی سایت موسیقی ما باخواننده محبوب این روزهای موسیقی ایران به بهانه‌ی اجرای كنسرتش در ایران بعد از هشت سال
پرواز همای: این کنسرت یك اتفاقِ جدیدِ موسیقایی است
موسیقی ما - پرواز همای  ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه سال جاری، در کنسرتی با عنوان «سرزمین بیکران» و با همراهی ارکستر «پرواز» در تالار بزرگ وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت. اجرای اثاری از خود همای و شاعران سر‌شناس ایرانی با ارکستر بزرگ سمفونیک پرواز، محتوای اصلی این برنامه هستند.

همای در این سال‌ها، برنامه‌های متعددی در ایران و خارج از کشور با همراهی گروه موسیقی «مستان»، انجام داده است. نكته‌ی عجیب میزان استقبال از برنامه‌ی او در ایران بود، به شكلی كه طی 6 ساعت، تمام بلیت‌های برنامه‌اش تمام شد و این کنسرت برای دو روزِ دیگر - ۲۲ و ۲۲ خرداد - تمدید شد. به همین بهانه با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم:‌
 
  • به نظر می‌رسد استقبالی از این كنسرتِ شما بعد از سال‌ها دوری از فضای اجرای زنده در ایران، اتفاقِ عجیبی است. اصلا خودتان این میزان استقبال از اثرتان را پیش‌بینی می‌كردید؟ 
بله، خودم این ماجرا را عجیب نمی‌دانم، به هر حال من بعد از این سال‌های طولانی به صحنه برمی‌گشتم و طبیعی بود كه مخاطبان از این برنامه استقبال كنند، این در حالی است كه ما برای این كنسرت، تبلیغاتِ‌ چندانی نیز نداشتیم و هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند كه این كنسرت قرار است برگزار شود، در آن صورت مطمئن هستم كه برنامه با استقبالی بیشتر از آنچه اكنون اتفاق افتاده است، روبه‌رو می‌شد.
 
  • گویا كنسرت برای دو شب دیگر نیز تمدید شده است.
بله، از ساعت 12 پنج‌شنبه برنامه برای دو روزِ دیگر تمدید شد  
 
  • شما هشت سال در ایران كنسرت ندادید. چرا؟
 اجرای برنامه در ایران چهار چوب‌های خاص خودش را نیاز دارد كه فرصتِ و شرایط كافی برای آن نداشتم. البته در این سال‌ها در كشورهای مختلف از امریكا گرفته تا اروپا و استرالیا و اروپای كنسرت می‌دادم. به هر حال از اینكه هم‌اكنون این امكان به وجود آمده است كه بتوانم در كشورِ خودم اجرای زنده داشته باشم، افتخار می کنم
 
  • با وجود ادامه تحصیل در ایتالیا  برنامه‌هایتان در ایران ادامه خواهد داشت.
حتما؛ البته هم به اجرای برنامه در ایران و هم به تحصیلم در ایتالیا ادامه خواهم داد.
 
  • خب،‌ این میزان استقبال نگرانتان نمی‌كند؟ یعنی فكر نمی‌كنید كه مسوؤلیتِ زیادی برایتان به وجود بیاورد؟
نگران كه به هیچ‌ وجه. اتفاقا خوشحال هم می‌شوم . به هر حال غایتِ آرزوی یك هنرمند، این است كه مخاطبان و مردم كارش را دوست داشته باشند و از برنامه‌هایش استقبال كنند،  خود مخاطبان موسیقی نظم را برقرار خواهند کرد. باید تمامِ تلاشِ خودم را انجام دهم و برنامه‌ای روی صحنه ببرم كه پاسخِ اعتماد این میزان مخاطب را بدهد.
 
  • به برنامه‌ی اخیرتان برسیم. شما معمولا علاقه به همكاری با اركسترهای بزرگ دارید، در این كنسرت هم اركستر بزرگ سمفونیک وجود دارد، درباره‌ی جزییاتِ برنامه توضیح می‌دهید؟
در این كنسرت،‌ یك اركستر ۷۰ نفره من را همراهی می‌كند که  تركیبی‌ست  از چهار سازِ ایرانی ده نفر وكالیست و ۵۶ نفر ارکستر زهی و بادی چوبی و برنجی و پرکاشن به رهبری یک رهبر جوان و نابغه بنام  لوریس هویان. سعی كرده‌ام در این برنامه،‌ قطعاتی اجرا کنم كه در آن‌ها پیام همبستگی ملی و میهنی وجود دارد، ‌ضمن آنكه این برنامه را به 175 شهیدِ غواصی تقدیم كرده‌ایم كه بدونِ شك، آرامشی كه هم‌اكنون در سرزمین بیکران ایران وجود دارد، مدیونِ جانفشانی‌های آنان و دیگر شهیدانِ عزیز است. در این اجرا، از قطعاتی كه در گذشته ساخته شده و مخاطبان با آن آشنایی دارند را به همراه چند قطعه‌ی جدید اجرا خواهم كرد. «نیما زاهدی» نیز به عنوانِ اركستر مایستر  در این کنسرت حضور خواهد داشت.
 
  • این روزها استفاده از اركسترهای بزرگ، به نوعی جریان در موسیقی ایران بدل شده است، آنقدر كه كمتر می‌توان آنسامبل‌های كوچك را مشاهده كرد، فكر می‌كنید نتیجه‌ی این نگرشِ جدید و تا حدی فراگیر در موسیقی ایران چه خواهد بود؟
 استفاده از آنسامبل‌های كوچك و اجرای ساز و آواز هم بخشی بسیار لازم در موسیقی ما است؛ اما من در حال حاظر  به عنوانِ یك موزیسین، ترجیح می‌دهم كه با اركسترهای بزرگ كار كنم، هر چند كه تركیبی از موسیقی ایرانی و كلاسیك است؛ به خصوص اینكه ضرورتِ قطعاتی كه اجرا می‌كنم – قطعات حماسی و ملی- چنین چیزی را می‌طلبد.
 
  • اما به هر حال نقش سازهای ایرانی محدود است.
نوع موسیقی‌ای كه ما اجرا می‌كنیم، چنین چیزی را می‌طلبد؛ اما مهم این است كه موسیقی‌‌ای كه اجرا می‌شود ایرانی است، به هر حال سازها ابزار هستند. من این نوید را می‌دهم كه موسیقی‌ای كه ما در این برنامه اجرا می‌كنیم، موسیقی نابِ ایرانی است، سازهای ایرانی نقش مهمی در برنامه دارند و در بخشی از برنامه،‌ فقط با سازهای ایرانی اجرا خواهیم داشت.
 
  • اما بسیاری از فعالان حوزه‌ی موسیقی سنتی با موسیقی‌ای كه شما اجرا می‌كنید، مشكل دارند.
اصلا مهم نیست. خیلی‌ها با خودشان هم مشكل دارند؛ بنابراین من هیچ پاسخی به آنها نمی‌دهم.  شما هر كاری كه انجام دهید، باز هم با انتقاداتی روبه‌رو خواهید شد. ضمن آنكه فكر می‌كنم هر كسی حرفِ خودش را روی صحنه می‌زند و مخاطبان هستند كه قضاوتِ نهایی را انجام می‌دهند. به نظر من مهم ترین چیزی كه در این سال‌ها به موسیقی ما ضربه زده است؛ همین انتقادها و بی حرمتی‌های همکاران خود ماست  که این اجازه را نمی‌دهند تا هر كسی کار خودش را  درست انجام بدهد اما همان‌طور كه گفتم هیچ‌وقت در فعالیت‌های موسیقایی‌ام به این مساله توجه نكرده‌ام و همیشه سعی كرده‌ام كارهای خودم را انجام دهم.
 
  • منظورتان از موسیقی حماسی چیست؟ به خاطر اشعاری است كه استفاده می‌كنید، چنین عنوانی به موسیقی‌تان می‌دهید؟
علاوه بر اشعار كه دارای مضامینِ حماسی و ملی است، موسیقی نوشته شده نیز چنین فضایی دارد و همچنین اركستر ما را در اجرای موسیقی‌ای با این مضمون یاری می‌كنند. البته لازم است كه توضیح دهم در كنسرتِ پیش‌رو، علاوه بر این قطعات، بخشی از موسیقی‌ای كه اجرا می‌شود، قطعات عاشقانه و اجتماعی نیز هستند.
 
  • اتفاقا می‌خواستم این سوال را مطرح كنم، دلیلِ استفاده از اشعارِ اجتماعی در آثارتان چیست؟ به خصوص اینكه معمولا این اتفاق مسبوق به سابقه نیست.
من فكر می‌كنم وظیفه‌ی یك هنرمند این است مسایلِ اجتماعی و آنچه در جامعه‌اش می‌گذرد را در قالبِ آثاری كه اجرا می‌كند، بیان كند. من در این سال‌ها این مساله را در تمامِ كارهایی كه انجام داده‌ام، لحاظ كرده‌ام. البته از آنجا كه بعد از مدت‌ها در ایران روی صحنه می‌روم، ترجیح دادم تا تعدادی از قطعاتِ عاشقانه‌ام را نیز به اجرا درآورم. اجرای دو اریا از دو اپرای معروف ایتالیایی نیز بخشی دیگر از این برنامه من است در واقع می‌خواهم برای مخاطبانی كه به این برنامه آمده‌اند، یک موسیقی متفاوت به نمایش بگذارم می‌توانم بگویم كه این برنامه یك اتفاقِ جدیدِ موسیقایی است؛ به خصوص اینكه كارنامه‌ی من نشان می‌دهم ، موسیقی‌ای كه اجرا می‌كنم، متفاوت از دیگران است و سبكِ‌ خاصِ خودم را دارم – هم در شكلِ موسیقی و هم در تركیب و سازبندی-. در این برنامه قسمتِ اعظمی از كارها برای خودم است و تعدادیشان را نیز خودم برای اركستر بزرگ تنظیم كرده‌ام، اما در عین حال از  آهنگسازی  و ارکستراسیون کسانی دیگری چون  استاد محسن الهامیان، پاشا هنجنی و پیمان خازنی، وحید زردی و سلمان محمدی و …  نیز استفاده‌ كرده‌ام.
 
  • شاید یك دلیل برای آنكه اهالی موسیقی از اشعارِ اجتماعی در آثارشان استفاده نمی‌كنند، به این دلیل باشد كه معمولا این اشعار با مشكلِ ممیزی روبه‌رو خواهند شد.
به نظر من اگر اهالی موسیقی خودشان، چوب لای چرخ یكدیگر نگذارند،‌ دولت نه تنها کاری به کار ما ندارد بلکه همیشه از موسیقی و موسیقی‌دانان حمایت كرده است.
 
  • شما معمولا خودتان شعر قطعات را می‌گویید، موسیقی‌اش را می‌نویسید و آنها را می‌خوانید. چرا؟
کارهای خودم را بر اساس سلیقه و توانایی های خودم می نویسم این ماجرا در موسیقی ایران وجود داشته و كسانی چون عارف، شیدا، امیر جاهد، پازوكی و دیگران نیز در موسیقی‌اشان چنین می‌كردند. این اتفاق در تمامِ‌ دنیا نیز مرسوم است؛ اگرچه در ایران چندان تجربه نمی‌شود. اتفاقا به نظر من شاید به همین خاطر است كه آثاری كه ساخته می‌شود، تاثیرگذاری لازم را ندارد و توسط مردم زمزمه نمی‌شود. به هر حال هر خواننده‌ای، توانایی‌های صدای خودش را بهتر از هر كسِ دیگری می‌شناسد و چنانچه خودش موسیقی اش را بسازد، استفاده‌ی بهتری می‌تواند از توانایی‌هایش بكند. اهمیت این مساله زمانی بیشتر می‌شود كه به این نكته توجه داشته باشیم كه بسیاری از بزرگانِ آهنگسازی ما از دنیا رفته‌اند و متاسفانه هنوز جایگیزینی برای آنان پیدا نشده است. به نظر من اینكه آهنگ،‌ شعر و خوانش از یك ذهن تراوش كند، اجرایی زیباتر به همراه خواهد داشت.
 
  • شما در ایتالیا  به یادگیری اپرا و خوانندگی کلاسیک روی اورده اید‌ این چه تاثیری در اجرای آثارِ غیر اپرایی داشته است؟
من در حال یادگیری علم و تکنیک درست خوانندگی در ایتالیا هستم و امیدوارم بتوانم پس از یادگیری درست و پشت سر گذاشتن دوره های تحصیلی و بررسی و تحقیقات در چندین سال اینده راهی برای انتقال این علم به موسیقی ایران باز کنم البته به قول یکی از شاعران  با کسی کار ندارم به خدا مردم اگر بگذارند 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 خرداد 1394 - 16:24

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 9 خرداد 1394 - 12:40

الکی شلوغش می کنید .
اینا همش بازیه همای و جیبسی کینگز و ... .
آقا ایران که فقط تهران نیست و تهران هم که فقط واسه پولدارها نیست .
شما کنسرت هاتون رو تو شهرستان ها لغو می کنید و تو تهران هم قیمت بلیت هاتون اونقدر بالاست که بیشتر کسایی که عاشق موسیقی هستند نمی تون برن . اونایی که می رن مایه دارا هستند که می رن که فقط گفته باشن ما رفتیم کنسرت فلانی .
خداییش 130 هزار تومان پول کمی نیست برای یه شب اونم برای یه نفر ، یه خانواده 3 نفره ، اگه نخواییم بگیم که بلیت گران و جای خوب ، تقریبا 250 هزار تومان باید پول بدن .
این پول زیاده واسه یه شب .
کنسرت های تهران که واسه پولدارهاست و اونایی هم که کنسرت می دن کسایی که میان کنسرتشون رو آدم حساب می کنند و از نظر اونها کسایی که تو کنسرت نشستن افراد فهیم و قابل احترامی هستند بقیه که پول خرید کنسرت ندارن که بیان چیزی از موسیقی نمی فهمند و حتما آلبوم ها رو کپی می کنند .
خداییش باید به این هنرمند ها بگیم که آقا طرفداراتون فقط پایه ثابت کنسرت هاتون نیستند که میان اونجا .
شهرستان هم که کنسرت لغو می کنید .
انو میدونم که این مطلب رو نشر نمیدید چون شما هم برای همین هنرمند ها این سایت رو راه انداختید و به فکر خودتون خانندگان این سایت پولدارهای کنسرت بره هستند پس میدونم که ایم مطلب رو نشر نمیدید ولی اصلا مهم نیست .

شنبه 9 خرداد 1394 - 13:42
مهدی ابراهیمی

منم با حرف آقا مهران موافقم.
کنسرت شده فقط برای پولدارهای جامعه. ما هم بخوایم بریم، وسعمون در حد انتهای سالنه که فقط صدا میرسه، تصویر موجود نیست !!!

207.96.154.193
شنبه 9 خرداد 1394 - 15:06
پیمان

کاملا درست میگن مهران خان،کنسرتها شده فقط ملاقات پولدارها با هنرمندان و کسای که واقعا عاشق موسیقی هستند نمی تونن پول بلیت بدن اونم با این قیمتها،

133.73.57.128
شنبه 9 خرداد 1394 - 22:42
mohsen 5678

حرفتون درسته ولی قرار نیست که همه ی کنسرت ها رو بریم...............
ادم بلاخره توی موسیقی یه شاخه ای رو دوست داره سنتی یا پاپ و قطعا یک نفر رو ته دلش بیشتر دوست داره مگه چند بار اون خواننده توی تهران کنسرت برگذار میکنه و چند بار اون کنسرت با اجرای قطعات جدید البومه؟یک با البوم جدید و هر باری که کنسرت برگذار شه همون البوم اغجرا میشه پس سالی یک بار به قول شما شبی 250 هزار تومان که خیلی هزینه زیادی هم هست ولی سالی یکباره به نظر من اگه ادم کنسرت خواننده مورد علاقش بره و کنسرت دیگه نره یک شب در کل سال ارزششو داره.....

94.114.48.32
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 21:07
mehrnoosh garmabi

این مطلبی رو که شما عرض کردید
برای امروز و دیروز نیست
حل شدنی هم نیست
وقتی با کنسرت گذار صحبت می کنم میگه هزینه ها بالاست باید بلیت کنسرت ها هم گرون باشه
اما چیزی که هست اینه توی شهر من و سایر شهر های ایران به دلایلی اجرای زنده ممنوع
هفته ی پیش با یکی از دوستای خبرنگارم که صحبت میکردم میگفت به اجرایی که قرار لغو بشه مدیر ارشاد شهر ... مجوز نمیده چون ممکن خسارت زیادی رو به تهیه کننده تحمیل کنه

253.148.68.193
دوشنبه 18 خرداد 1394 - 15:54
ناشناس

اصولن چون در ایران قانون کپب رایت رعایت نمیشه و هر آلبوم موسیقی بلافاصله بعد از نشر لینک دانلودش در اینترنت یافت میشه... شرکت های تولید و تکثیر برای جبران هزینه های سنگین تولید آلبوم موسیقی به برگزاری کنسرت روی آوردند... شاید هزینه بلیط یک کنسرت برای خیلیها زیاد باشه ولی به یک بار از نزدیک دیدن هنرمند محبوب و مورد علاقه می ارزه...

110.202.33.101
شنبه 9 خرداد 1394 - 13:40

بی نظیره

شنبه 9 خرداد 1394 - 13:40

فوق العاده عالیه

شنبه 9 خرداد 1394 - 13:40

موسیقی ش بسیار معمولی ولی گاهی اشعارش بد نیست

شنبه 9 خرداد 1394 - 13:40

موسیقی همای بسیار قابل احترام است

شنبه 9 خرداد 1394 - 13:40

اتفاق خوبیه

#A
شنبه 9 خرداد 1394 - 13:40

استادهماى پاينده

شنبه 9 خرداد 1394 - 13:40

هماى يك معجزه تو موسيقى ايرانه، كسى كه خودش شعر ميگه ، اهنگ ميسازه ، مينوازه ، ميخونه و روى صحنه شنونده رو مدام غافلگير ميكنه. به تكرار نميرسه.

شنبه 9 خرداد 1394 - 13:50

صداي متوسطي داره، در كنار استادان

شنبه 9 خرداد 1394 - 13:55

کار های متوسطی اجرا کردن....اشعار این کارا بعضا خیلی ضعیف هست

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:05

همای فوق العادس.بی نظیره

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:05

تنها چیزی که نداره صداس! اصلن مشخصه های یه صدای ایرانی که بتونه موسیقی ایرانی بخونه رو نداره

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:05

صدا فوق‌العاده نیس ولی موسیقیش بسیار عالی و استادانه‌س

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:10

آوازی که ضعیفه، شعرای خیلی خوبی هم تو آوازهاش اجرا نمیکنه، کلن متوسطه و بخاطر بعضی شعرایی که خونده معروف شده

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:10

نه شعر درست حسابی داره نه صدا

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:10

Ashegheshamm

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:15

عاشقشم

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:20

چجوری 8 سال گذشت اصلا؟ ای خدا

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:20

صدای خاصی نداره اما موسیقی خوبه... در کل تو موسیقی ایرانی بعد از استاد شجریان، علیرضا قربانی همتا نداره

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:25

عالی

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:25

صدا ،شعر،موسیقی، همه عالی ، من که عاشق آهنگهای همای هستم

شنبه 9 خرداد 1394 - 14:45

قابل ستایش

شنبه 9 خرداد 1394 - 15:20

بینظییییییر...تک ستاره....نداریم مثل استاد تو موسیقی سنتی....یه دونس???

شنبه 9 خرداد 1394 - 15:25

اصلا در حد همایون یا سالار عقیلی نیست

شنبه 9 خرداد 1394 - 15:56

این بشر اصلا چی داره ک بهش لقب معجزه هم میدین فقط به لطف پخش کارش از ماهواره و ممنوع الکار بودنش الآن یهو از سر جوگیری مردم بلیطاش فروش رفت وگرنه نه صداش نه اشعارش هیچ جای دفاعی نداره

شنبه 9 خرداد 1394 - 16:15

سالار اومد

شنبه 9 خرداد 1394 - 17:18

حرف نداره یک یک ... .

شنبه 9 خرداد 1394 - 17:35

بد شانسیه همای اینه ک در دوره ی زندگی میکنه ک مردم استاد شجریان و استاد ناظری رو در کنارخودشون و موسیقی می بینند ...همای در حد خودش خیلی خوب و قویه و خوشحالم ازینکه بازهم میتونه در ایران اجرا کنه

شنبه 9 خرداد 1394 - 17:45

منکه نمیشناسمشون

شنبه 9 خرداد 1394 - 17:57

من این آقا رو نمی شناسم....
یکی به من معرفیش کنه....
دو روزه که اسمش رو شنیدم و اونم از طریق سایت موسیقی ما...
ایشون خواننده هستن؟؟؟

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 20:14
mohsen 5678

همین اظهار نظرها باعث اظهار نظر دوستان در مورد بی کشش بودن سنتی میشه............

161.101.21.194
شنبه 9 خرداد 1394 - 18:25

پرواز همای نابغه ی موسیقی فولکوریک گیلان و یکی از دردانه های موسیقی سنتی و عرفانیه ,ترانه هاش در عین سادگی ,جوری موسیقی رو در کنار خودشون نگه میدارند که حس هم ذات پنداری با شخص اصلی تو دل آدم زنده میشه ,خواننده ی اشعار ک معمولن خود همای هستش درد رو چ از زبان ی بانوی روستایی چ از دید مرد روستایی به نحو احسن ادا میکنه ,همای یکی از افرادی ک میدونه از موسیقی چی میخواد و انقدر باهوش هست که نقد رو از زبان نقاد گوش کنه ..

شنبه 9 خرداد 1394 - 19:26

بی صـــــــــــــــــــــدا و بی ســـــــــــــــــــــــــــواد
ولی زرنگ و آخر پاپیولــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیستی

شنبه 9 خرداد 1394 - 19:50

مطلب سفارشی و رپرتاژه و البته بسیاری از کامنت هایی که در اون ها نام اومده توسط خود آقایان سفارش داده شده که بنویسند .

شنبه 9 خرداد 1394 - 20:39

به خاطر بعضی شعرهاش اینطوری شده و احساس قوی که داره وگرنه نه صدا و نه موسیقی باکیفیت داره. البته خودم باهاش خاطره دارم

شنبه 9 خرداد 1394 - 20:59

سلام...تنها صدای استاد افتخاری....کاش اینقدر بی احساس نباشیم
..

شنبه 9 خرداد 1394 - 21:25

چششون درآد اونايي كه چش پيشرفتت رو ندارن بي همتايييييييي??

شنبه 9 خرداد 1394 - 21:49

مگر اینکه این ی حرکته جدیدی بزنه .

شنبه 9 خرداد 1394 - 21:51

به نظر من اگر اهالی موسیقی خودشان، چوب لای چرخ یكدیگر نگذارند،‌ دولت نه تنها کاری به کار ما ندارد بلکه همیشه از موسیقی و موسیقی‌دانان حمایت كرده است.

تو هم با ما نبودی جناب آقای همای، تو هم با حرف دل این ملت رنجیده خاطر همراه نبودی!!!!!!!!
اگر دقت کرده باشید سراسر صحبتهای جناب آقای همای سرشار از تملق و مداحی برای دولت است،جناب آقای همای عزیز چند جمله درد دل داشتم با شما هنرمند عزیز:حالا که تمام بلیطهای کنسرتتان درپایتخت در مدت 6 ساعت به فروش رفت و برای دو روز دیگه هم تمدید شد تمام دردهای موسیقایی این سرزمین رو که خود شما هم کم زخم خورده ش نیستید رو فراموش کردید و آواز تعریف و تمجید از دولت رو سر دادید،هنرمند عزیز،هم وطن گرامی ،اگه کنسرتت توی یکی از شهرستانهای دورافتاده این سرزمین لغو میشد بازم اینجوری حرف میزدی،البته حق داری عزیز دل که دردهای این سرزمین رو فراموش کرده باشی چونکه در مهد موسیقی دنیا،ایتالیا،روزهای عمر هنری ات رو سپری میکنی و بعد از هشت سال اومدی برای مردمی کنسرت بذاری که سیل آرزوهاشون برای دیدن کنسرت هنرمنداشون پشت سد محدودیتهای همین دولت مونده و مسلمه که زمانی که مجوز برگزاری همچین کنسرتی از طرف دولت داده بشه این ملت هجوم میارن و ظرف 6 ساعت بلیطهای کنسرت تموم میشه.اما شما هنرمند عزیز قدر این مردم رو نمیدونی و به تمام دردهاشون پشت میکنی و به دلشون زخم میزنی و میشی مداح دولت.ای کاش میدونستی حال یه جوون شهرستانی که ماه ها منتظر رفتن به کنسرت هنرمند محبوبش بوده و همین دولت در آخرین لحظه بهش اجازه ورود به سالن کنسرت رو نمیده چه حالیه
.یه توصیه برات دارم هنرمند عزیز.سعی کن محبوب مردم بمونی نه محبوب خدمتگذاران مردم. به امید آزادگی هنر و هنرمند.موسیقی ما لطفا به منظور اعتراض به لغو کنسرتها تائید کنید.با تشکر

شنبه 9 خرداد 1394 - 22:35

صدا عالي ، شعرا عالي ، اهنگاشم كه حرف نداره

شنبه 9 خرداد 1394 - 22:44

مهم ترین چیزی كه در این سال‌ها به موسیقی ما ضربه زده است؛ انتقادها و بی حرمتی‌های همکاران خود ماست.............
جناب چاوشی امیدوارم این جمله به گوشتون رسیده باشه امیدوارم.........

شنبه 9 خرداد 1394 - 23:05

کلا با کاراش حال نمیکنم احساس میکنم موسیقی ش اوریجینال نیست و مثل سالار عقیلی تنها کاریکاتور موسیقی ایرانی رو ارائه میده نه اصل اون رو، بر خلاف همایون شجریان و علیرضا قربانی

شنبه 9 خرداد 1394 - 23:30

بدا به حال مملکتی که کنسرت شجریان توش ممنوعه و کنسرت همای آزاد

شنبه 9 خرداد 1394 - 23:54

به نظر من ایشون کارش بیشتر نوحه خوانی است تا خواندگی موسیقی ملی و سنتی.
وقتی موسیقی فاخر ایرانی مثل اجراهای ارکستر ملی ایران، پیش عوام و در رسانه ها مهجور می مونه باید هم توقع داشت که همچین کارهای ضعیفی محبوبیت پیدا کنه.

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 00:35

صدای خوبی دارن. و موسیقی خوب .مخصوصا نی نوازی استاد فهیمی

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 00:39

البته ی چیری هم هست همای صداش جوریه که اگر جز این چکامه ها رو بخونه کارش خیلی ضعیف میشه
ولی هنر یه خواننده به اینه که بدونه صداش کجاست و چه جوری بهترین بهره رو ببره از صداش
همای مثل قربانی و همایون و دیگران صدای توانایی نداره برای آواز خوندن (یا اگه داره هنوز رو نکرده!) ولی چکامه گزینی رو خوب انجام میده نمونه ش قصیده مست و هشیار و دزد پیر از پروین اعتصامی یا بهانه(از باغ می برند) از فاضل نظری هست

در کل هنرمند خوب و شایسته ای است که کار خودش رو داره به درستی انجام میده

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 02:30

چه قیاس نابجایی.استاد شجریان رو با هم پایه خودش باید قیاس کرد.و اقای همای رو با هم ردیف خودش.

یکشنبه 10 خرداد 1394 - 09:15

تو ایران عزیز
همه دقت کنید همه استاد افتخاری رو میشناسن و با اهنگاش خاطره دارن
از پیرمرد و پیزرن تا جوونای کم سن و سال
صدای این مرد خاطره انگیز ترین صدای تاریخ موسیقی ایران هست
صدای لاهوتی ایشون واقعا شوق اور هست
البته اقای شجریان و ناظری هم خاطره ساز هستن
درود به این اساتید
جوونا به گرد پای این حضرات نمیرسن

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 13:32
شهاب

خب حالا یعنی چی؟
شما خوشحالی از اینکه جوونا به گرد پای این اساتید نمیرسند؟
عوض تشویق کردن جووناست؟!

34.10.8.80
یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:18

ایران جاییست که کسی همچون محمد رضا شجریان در اون اجازه فعالیت نداره اما یکی مثل همای .....
یادتونه آقای روحانی در مناظره های انتخاباتی چقدر از اسم شجریان سو استفاده کرد؟ و این نوید رو داد که اگر انتخاب بشه شجریان رو اجازه کار میده؟
شجریان مجوز نمیگیره اما همای میگیره.من منظورم این نیست که همای نباید مجوز بگیره بلکه میگم چرا همای که اونم اون شعرهای اعتراضی رو خونده مجوز میگیره اما شجریان نمیگیره؟

دوشنبه 11 خرداد 1394 - 09:45

فکر میکنم دربرابر علیرضا قربانی یا همایون یا سالار عقیلی خیلی صدای ضعیفی داره و خواننده دسته چندمه اما بعضی شعرای خوبش معروفش کرد وگرنه از نظر صدا که صفر مطلقه واقعا

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 13:36
شهاب

کاش موقع نظر دادن تو ی انتخاب کلماتمون بیشتر دقت کنیم؛
صفر مطلق؟!

118.185.251.123
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 20:12

والا ما که منتظر نبودیم . خیلیا که اهل موسیقی خوب و جدی و معرف فرهنگ اصیل ایرانی هم هستن منتظر نبودنگ همیشه در و تخته جورن . اونایی که منتظر بودن حتما نث خود همای موضع ثابت و مشخصی در کار و زندگیشون ندارن ک

دوشنبه 11 خرداد 1394 - 21:38

ناشناس جان در این فهرست عقیلی جایی نداره!!!
فراموش نکنید
حالا همایون و قربانی با اغماض شاید!!!!!!!

سه شنبه 12 خرداد 1394 - 20:29

خدا كنه بعد از اينهمه مدت كارايي كه از هماي در حوزه هنري مجوز گرفت و با زبان گيلكي بود و حتا در رشت هم با اينكه مخالفته اي شديد وجود داشت برگزاركرد حالا سي دي هاش بايد بيرون . هماي يدونس فقط ...

چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 00:40

خواهشا دوباره بازم تمدید کنید، من تازه الان فهمیدم که اصلا بلیط نیست

جمعه 15 خرداد 1394 - 07:11

اگر مردم هنر دوست و "هنر شناس" از سر نجابت و حیا با آقای همای به قهر برخورد نکرده اند نشانه این نیست که ایشان هنرمندی هستند که پیامی برای جامعه دارند. بنظر من و بسیاری از مردمان این روزگار، به لحاظ هنری ایرادات فراوانی به کار ایشان وارد است. ما با خودمان مشکلی نداریم که البته ایشان اینگونه برداشت می کنند. فراموش نکنیم که هنر یک مدعی هنرمندی در طی گذر زمان به حکم قضاوت نهایی شعور مردم مشخص خواهد شد. این شورها و هیجانات عاطفی که بله سالن کنسرت پر شده و بلیط ها یک ساعته یا شش ساعته تمام شد معیار قابل اعتمادی برای عیار سنجی یک موسیقی نیست.
حوزه سرگرمی یا Entertainment با هنر یا همان Art تفاوتی بمراتب فراتر از زمین و آسمان دارد.

یکشنبه 21 تیر 1394 - 13:37

با درود
می خواستم بدونم اقای همای میتونن ایران کنسرت برگزار کنند ؟ یعنی ایشان در حال حاظر هیچ مشکلی برای برگزاری و فعالیت در ایران ندارند ؟
خواهش میکنم جواب بدین

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پرواز همای: این کنسرت یك اتفاقِ جدیدِ موسیقایی است | موسیقی ما